Problem predugih lista čekanja na preglede u splitskom KBC-u problem je s kojim se godinama pokušavaju izboriti, ali iskustvo koje nam je prepričala naša čitateljica govori da ne ide značajnije brže ni naručivanje na pregled. Ona je uputnicu za upisati dijete na pregled kod alergologa dobila 5. travnja, na pregled ga je uspjela upisati nakon više od dva mjeseca, a na testiranje je naručeno krajem rujna.
- Od trenutka od kada je izdana uputnica do datuma kada je zakazan pregled prošlo je pet i pol mjeseci, a više od dva mjeseca prošlo je dok smo se uopće mogli naručiti - kaže ona.
Smatra da se kolaps događa zbog neorganizacije, a ne zbog nedostatka financija ili politike. Prvi put je dijete pokušala naručiti nakon što je dobila uputnicu, ali joj je tada rečeno da mora doći na službeni dan upisa, što je bio zadnji petak u travnju. Šalter otvara u 7.30 sati, a ona je došla u pola sata kasnije i saznala da su svi termini zauzeti. Rečeno joj je da dođe na drugi termin upisa, što je bilo danas. Poučena lošim iskustvom, danas je u redu bila pola sata ranije.
- Kada sam došla već je bilo pedesetak ljudi, a neki su tu već treći put samo da bi upisali djecu na preglede kod pulmologa, alergologa, kardiologa, neurologa, endokrinologa za deveti i deseti mjesec. Na red sam došla oko 8.15 i uspjela sam upisati dijete, ali situacija za upis kod kardiologa je još gora. Tu je termina 'nestalo' već u 7.45 sati. Prvi put kad sam došla rekli su mi da su svi termini popunjeni i da dijete upiše njegova doktorica, ali ona je dva puta ispred mene pokušala upisati dijete, ali nije joj dozvoljavalo slobodan termin - priča ona.
Smatra da iza svega zapravo stoji organizacijski problem i da bi bilo puno lakše i radnicima u bolnici i pacijentima kada bi se omogućilo upisivanje za preglede i predizanje nalaza preko maila ili preko liječnika opće prakse.
- Najveća tragedija je da će me privatno ti isti doktori naručiti u roku od tjedan dana, a svaki pregled košta barem 300 kuna, dok se ozbiljniji pregledi plaćaju 700. Ključno pitanje je ima li interesa da to netko riješi ili svima odgovara ovakav kaos? Kada pogledam svoje pretrage koje sam obavila zadnjih godina ispadne da sve idem privatno jer ne mogu čekati, pa je logično pitanje čemu onda plaćam zdravstveno i dopunsko osiguranje! Nije mi jasno ni čemu služi mail za centralno naručivanje kada to uopće ne funkcionira. Ministar misli da je smanjio liste čekanja, ali nije jer se ljudi ne mogu upisati, odnosno ne mogu uopće doći na listu. Njihovo rješenje je slično onom od HZZ-a koji brišu ljude iz evidencije nezaposlenih pa ih nema u registru, tako i s pacijentima koji se ne mogu upisati - zaključuje ona.