Dvije žene iz Šibenika, 54-godišnjakinja i 47-godišnjakinja, nasjele su na gotovo identične prijevare i ostale bez ukupno 2500 eura. Obje su primile poruke putem mobilnih aplikacija u kojima su im se prevaranti lažno predstavili - jednoj kao prijatelj, drugoj kao član obitelji - te zatražili hitnu novčanu pomoć.
Naivno vjerujući da pomažu voljenoj osobi u nevolji, obje žene odmah su uplatile po 1250 eura na bankovni račun naveden u poruci. Tek nakon što su naknadno stupile u kontakt s pravim osobama, shvatile su da su prevarene.
Policija upozorava građane da budu izrazito oprezni prilikom digitalne komunikacije, osobito kada netko traži novac.
'Ne uplaćujte novac dok niste apsolutno sigurni s kim razgovarate. Uvijek dodatno provjerite identitet osobe, makar to značilo i telefonski poziv', poručuju iz šibenske policije.
Ovo je još jedan u nizu primjera tzv. 'hitnih prijevara', gdje prevaranti iskorištavaju paniku, povjerenje i bliskost kako bi došli do novca. Ovakve poruke mogu izgledati uvjerljivo i stižu s lažiranih brojeva ili profila koji nalikuju pravima.
Policija podsjeća i da osobne podatke, kao i podatke o bankovnim računima, PIN-ove i lozinke nikada ne treba dijeliti putem poruka, e-mailova ili aplikacija.
Za više informacija o prevarama i kako ih izbjeći, građanima se preporučuje posjet web-stranici Web heroj, gdje mogu naučiti prepoznati sumnjive pokušaje prijevare i dodatno zaštititi sebe i svoje računalne uređaje.