Županijska komora Split u suradnji s Uredom pravobraniteljice za osobe s invaliditetom organizirala je radionicu Pristupačnost trgovačkih i ugostiteljskih objekata osobama s invaliditetom.
Na radionici je predstavljena interaktivna karta liberato koju je izradio mladić Stipo Margić. Na njoj je ucrtano svega 80 ugostiteljskih objekata pristupačnih za osobe s invaliditetom.
Predsjednik HGK Županijske komore Split Joze Tomaš je naveo kako poduzetnike treba osvijestiti o mogućnostima koje mogu primijeniti u svojim objektima.
- Gotovo 650 milijuna ljudi putuje svijetom, naši potencijalni turisti i zašto im ne bismo pružili što kvalitetniju uslugu.
Statistika pokazuje da turisti s invaliditetom dolaze van sezone što je itekako važno i u pratnji - kazao je Tomaš.
Istaknuo je i kako je iznimno bitno da se i domaći ljudi osvijeste važnost senzibiliziranja oko ove teme.
Savjetnica pravobraniteljice za osobe s invaliditetom Maja Karaman Grbavac je navela da dok god su
problemi arhitektonske pristupačnosti i nemogućnost ulaska u ugostiteljske i trgovačke objekte, ne možemo razgovarati ni o ravnopravnom ni uključivom društvu, jednakom za sve.
- Cilj je ove organizacije u suradnji s HGK da ukažemo i osvijestimo probleme te da pokažemo jeftina i praktična rješenja kako premostiti te probleme.
Jedno od rješenja su mobilne rampe. Funkcioniraju tako da kad se uđe u objekt, one se uklone. To je preporuka da svaki trgovački i ugostiteljski objekt ima u gabaritima u kojima može - iznijela je.
Voditelj projekta Slopey Siniša Kekić je također naglasio kako su najveći problem objekti s jednom ili dvije stepenice kojih je većina u urbanima jezgrama naših gradova.
- Može se lako riješiti s kosinama koje se mogu prilagoditi visini skala.
Kao voditelj turističke agencije, nastojim ukazati na probleme s kojima se susreću gosti s invaliditetom - kazao je među ostalim Kekić.
Da preko petine svjetskog stanovništva ima problema u pokretljivosti, slabovidnosti ili intelektualnim poteškoćama predočila je Alijana Vukšić, direktorica Turističke zajednice Split.
- Želja je olakšati pristup i u tome će nam pomoći zakonski okviri.
Puno toga je napravljeno u ugostiteljskim objektima i hotelskim smještajima, a i naši privatni iznajmljivači ulažu veće napore, osiguravaju pristupačnost, zahode za osobe s invaliditetom...- navela je Vukšić primjere dobre prakse.
Zamjenica gradonačelnika Jelena Hrgović Tomaš je kazala kako gradska uprava ulaže posljednjih 30 mjeseci maksimalne napore kako bi i među sugrađanima povećali svijest koliko je važno biti otvoren prema svima koji žive u našem gradu.
- U Splitu je 12 posto osoba s invaliditetom i kada se uzme u obzir razina nepristupačnosti, treba nastaviti prilagođavati infrastrukturu - ustvrdila je.