Na južnom dijelu Jadranske magistrale vozači u tranzitu iz istočnih zemalja, znajući da je na hrvatskim cestama rizik kažnjavanja za prometne prekršaje minimalan, voze prebrzo i nepropisno pretječu, često umorni, piše Željko Marušić za Autoportal. Zašto je trebala ova užasna tragedija da poduzmemo 3 mjere?!
1. Povećati izvjesnost kažnjavanja
2. Povećati izvjesnost kažnjavanja
3. Povećati izvjesnost kažnjavanja
Državna cesta D8, Jadranska magistrala, posebice na dionici od Omiša do Makarske i od izlaza s autoceste A1 do granice s Crnom Gorom, često je poprište teškog kršenja prometnih obijesnih vožnji, po dva osnova, zbog spoznaje vozača da je minimalan, zanemariv rizik da će biti kažnjeni za prometne prekršaje:
- vozači snažnih motocikala se, tijekom lijepog vremena, doslovce utrkuju, sumanuto kršeći prometne propise
- građani iz istočnih zemalja, od južnog završetka autoceste A1 kod ploča do granice s Crnom Gorom voze prebrzo, nepropisno pretječu i često voze umorni
Po tom obrascu, sinoć oko 20.40 na državnoj cesti D-8 u mjestu Ratac, vozilo slovačkih registarskih oznaka kojim je upravljala 29-godišnja albanska državljanka, pri nepropisnom pretjecanju te prevelikoj brzini, zabilo u vozilo makarskih registarskih oznaka kojem su bili 21-godišnji vozač i 19-godišnja suputnica, brat i sestra iz Gradaca, koji su u nesreći poginuli.
Kako bi se spriječile buduće slične nesreće te povećala sigurnost na toj dionici potrebno je:
1. Postaviti niz postolja i kutija za radarske kamere na svakom kilometru tih dionica, s oznakama i upozorenjima, te optimalan broj aktivnih radarskih kamera, koje bi se strateški premještale.
2. Intenzivirati policijsko patroliranja, posebice na radarskim kamerama nepokrivenim lokacijama.