Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Provjerili smo hoće li se za termin kod frizera i kozmetičara duže čekati nego za magnetsku rezonancu

Provjerili smo hoće li se za termin kod frizera i kozmetičara duže čekati nego za magnetsku rezonancu

Klijentice su dolazile s izraslim noktima, kao i nesređenim obrvama i ‘puštenim’ brkovima. Nema brige, sve ćemo dovesti u red, zaključila je vlasnica salona

Danas je počela druga faza popuštanja mjera pa klijenti ponovno mogu koristiti i one uslužne djelatnosti koje su u izravnom kontaktu s ljudima, poput kozmetičara, frizera, brijača, pedikera, salona za tetoviranje... Posjetili smo nekoliko splitskih salona i provjerili kakva je situacija na terenu te koje su novosti ako želite posjetiti frizera ili kozmetičara.

- Naručujemo klijente preko telefona, pri ulasku se popunjava formular, klijenti moraju dezinficirati ruke, moraju nositi svoje maske, kao i mi, a uz to nosimo rukavice i vizire. Mantili i ručnici od sada su jednokratni i to omogućavamo svakom klijentu. Salon dezinficiramo nakon svake mušterije - ispričala nam je Marija Asanović, vlasnica frizerskog salona Topic, koja se polako navikava na novonastalu situaciju.

- Nije lako raditi s vizirima i maskama, zbog nedostatka svježeg zraka koncentracija je smanjena, ali pravila treba poštivati. Povećao se obujam administrativnih poslova te je posao dosta usporeniji. Recimo, za jednu klijenticu koja traži uslugu bojanja ranije je trebalo izdvojiti sat i pol, a sada trebamo ostaviti između klijenata razmak od 20 minuta kako bi dezinficirali salona i svu opremu koja je bila u doticaju. Sada za takvu uslugu ostavljamo dva i pol sata. Tako da nam je intenzitet posla smanjen, a time i dnevni prihodi. Zatvaranje salona je već bio udar za sve frizere pa se nadamo da ćemo se brzo vratiti u normalu - istaknula je Marija koja je iskoristila poticaj države i sačuvala sva radna mjesta.

- Odlična stvar je što su klijenti upoznati s novim pravilima i ne stvaraju nikakve probleme kada moraju ispuniti formular i poštivati sva pravila. Nakon što smo zatvorili salon ljudi su se već zapisivali za prvi dan kada ćemo se otvoriti, bez da su znali kada će to biti. Tako da nam je raspored poprilično bukiran. Stanje frizura s kakvima dolaze je poprilično kaotično, pogotovo oni koji su kod kuće bili 'sam svoj majstor'. Imamo neuspjelih bojanja, šišanja i slično - zaključila je.

U Hairbook by Ivica Šuljak možete se naručiti isključivo putem telefona, dolaziti na termin u točno zakazano vrijeme, ulazak u salon s vlastitom maskom, ako istu nemate masku ćete dobiti od njih koju će vam nakon usluge i naplatiti, dolazak na termin moguć je bez pratnje. Također, na recepciji je dostupno sredstvo za dezinfekciju ruku, potrebno je držati socijalnu distancu s ostalim klijentima, a za praonikom može biti samo jedna osoba.

- Časopisi od strane salona više nisu dostupni, otkazivanje termina moguće je unaprijed 24 sata. Prilikom naručivanja klijentima će se uzeti podaci. Ukoliko isti ne otkaže termin na vrijeme ili se ne pojave, teretit će se na iznos od 200 kuna zbog nedolaska u ugovoreno vrijeme čime salonu nastaje šteta propuštanjem zarade izgubljenog termina. U slučaju kontakta s osobom za koju postoji sumnja da je zaražena koronavirusom ili je oboljela od molimo da ne dolaze u salon - rekao nam je Ivica Šuljak, koji napominje da pri dolasku u salon, osim što se morate pridržavati zaštitnih mjera, morat ćete isto tako ispuniti i potpisati izjavu koju je preporučio Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

- Uz sve navedene upute potrebno nam je puno više vremena za pojedinca, a uz to moramo i dezinficirati salon nakon svakog klijenta. Sve se promijenilo i nije se ništa promijenilo, to je najbolji opis situacije. Klijenti nam olakšavaju situaciju jer su upoznati s procedurom. Telefoni nam stalno zvone i velika je potražnja za frizerskim uslugama. Sretni smo da smo krenuli s radom jer smo imali velike rashode, a nikakve prihode. Trebat će dosta vremena da se oporavimo. Iskoristili smo sve mjere Vlade i sačuvali smo radna mjesta - otkrio je Ivica, sretan jer njegovi klijenti nisu eksperimentirali kod kuće i glumili frizere.

- Bili su disciplinirani, svi su s velikim izrastom došli u salon. To je odlična stvar jer ne moramo popravljati neuspjele frizure - rekao je.

Kozmetičko pedikerski salon 'Elvira' ponovno je otvoren, a i njihovi klijenti su pohrlili na profesionalne usluge njege lica i tijela.

- Sve narudžbe vršimo telefonski, kao i do sada. Sterilizaciju i dezinfekciju smo radili i prije koronavirusa, a razmak između klijenata je ostao 15 minuta kao i ranije. Novost je da klijenti moraju nositi maske i navlake za jednokratnu upotrebu, a što uključuje šlape i ogrtače. Novost je i formular koji moraju ispuniti prije ulaska u salon, a to je izjava da nisu bile u inozemstvu, da nemaju simptome zaraze ili su bile u kontaktu sa zaraženim. Radnici osim uobičajenih maski nose vizire na koje se trebaju tek naviknuti - navodi vlasnica salona Silvana Lampalov koja je uspjela sačuvati radna mjesta.

- Zadnja opcija bila mi je dati otkaze zaposlenicima. Sad slijedi opravak od zatvaranja, a nadamo se da će se potražnja za našim uslugama nastaviti i nakon ovog prvog udara. Sada je lista tretmana dosta popunjena - dodaje.

Silvana je otkrila i zbog čega je tolika navala u salone za uljepšavanje.

- Klijentice su dolazile s izraslim noktima, kao i nesređenim obrvama i 'puštenim' brkovima. Nema brige, sve ćemo dovesti u red - zaključila je.

Iako njegov frizerski salon prije ponedjeljkom nije radio, Ante Šimundić, vlasnik frizerskog salona, danas je otvorio vrata. U proteklih mjesec i pol i njegov je frizerski salon, kao i ostali 'frizeraji' u zemlji, bio zatvoren pa je uvjeren da potražnje za frizerskim uslugama neće nedostajati. Štoviše, kako ističe, klijenti već zovu i traže termin.

- Ispoštivali smo sve mjere koje su preporučili epidemiolozi. Ako je nekome novost dezinfekcija salona i opreme, onda se ne smije baviti ovim poslom. To je standard, a ne samo za vrijeme pandemije - poručio je pa otkrio novosti.

- Više ne nudimo kavu i časopise. A ono što je najteže nama i klijentima je preporuka da što manje trebamo komunicirati ha, ha. Tako da je odgovornost prebačena na civilnu zaštitu, ako klijenti ne objasne dobro nama kako ih trebamo ošišati. Znači, nema više ni tračanja u salonima - kazao nam je dobro raspoloženi Ante, jedan od 6500 frizera u Hrvatskoj koji je danas, kada kreće drugi val deblokade hrvatskoga gospodarstva, počeo s radom.

- Nabavili smo vizire, jednokratne ogrtače i ručnike. Ono što bi mogao biti problem je nošenje maske za vrijeme tretmana, a u hodu ćemo vidjeti kako će to izgledati. Klijenti jedan od drugog moraju biti udaljeni metar i pol što nama u salonu nije problem jer je kvadratura velika. Uz to imamo i osam prozora koji nam mogu osigurati konstantno svjež zrak - ističe Šimundić koji opovrgava navode kako će se kod frizera moći samo šišati.

- To su bile ideje kolega kako klijenti ne bi boravili dugo u salonu. Osobno, većina klijenta za sada se naručila za bojanja i pramenove. Ovo je 15 godina da se profesionalno bavim frizerstvom i nije se nikad dogodila ovolika pauza od posla. Moram priznati da mi je pauza u jednu ruku dobro i došla. Iskoristili smo subvenciju i zadržali smo sve zaposlenike, a jedini gubitak je neki prihod koji smo mi vlasnici imali. No, vjerujem da ćemo se brzo vratiti na staro. Za vrijeme karantene puno smo učili, pohađali smo online seminare i učili se nekim novim tehnikama. Bila je to odlična prilika jer su seminari zbog pandemije bili besplatni, a inače se skupo plaćaju. Spremni smo za sve i jedva čekamo raditi. Čujem da su izrasti 'in' ovog proljeća - našalio se splitski frizer te zaključio: 'Frizeri su jako traženi ovih dana, drago mi je da su ljudi shvatili koliko smo im važni. Trudit ćemo se raditi što više možemo kako se kod frizera ne bi bilo teže naručiti nego na magnetsku rezonancu. Apeliram na kolege da ne dižu cijene usluga, to nije realno. U ovoj situaciji trebamo biti solidarni i nastaviti s uobičajenim načinom života uz dozu opreza'.

Vaša reakcija na temu