Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
PULJAK NA ZBORU GRAĐANA 'Ljudi moraju shvatiti da ne kupuju aute ako nemaju gdje parkirati'

PULJAK NA ZBORU GRAĐANA 'Ljudi moraju shvatiti da ne kupuju aute ako nemaju gdje parkirati'

Otkriveno je niz planova za Plokite

Stanovnici Plokita u velikom broju odazvali su se na Zbor građana kako bi raspravili o gorućim temama svoga kvarta. Domaćin je bio čelnik kotara Luka Čelar, a na raspolaganju su im bili gradonačelnik Ivica Puljak, direktori komunalnih tvrtki, Marko Bartulić iz Split parkinga, Siniša Gašparević Parkova i nasada, Ivica Karoglan iz Čistoće te Andrija Čaljkušić njihov glavni operativac. U ime Grada su još bili Damir Babić iz cestovnog odjeljenja te Hrvoje Akrap, projektni savjetnik.

Gradonačelnik se uvodno obratio naglašavajući kako je okupljanje za njega emocionalno zanimljivo.

- Ovo je moja osnovna škola, sjećam se prve stvari u hodniku kada sam polazio prvi razred jednog po jednog učenika su prozivali, a mene nikako. Ja sam se rasplakao, jer sam mislio da me nema. Bio sam F razred pa dok su došli do mene - podijelio je uspomene i dodao da i dalje ovaj kvart smatra svojim kotarom iako trenutačno živi na Pazdigradu.

Potom je nastavio kako je imao ideju da jedan kvart potpuno urede kao ogledni primjer pa su uzeli Plokite za početak.

 Gašparević je kratko nabrojao što su napravilo od modernizacije javne rasvjete do skorog uključenja javnog bežičnog interneta.

- Što se tiče prometnog rješenja, zamišljeno je da je tržnica otok oko koje bi se odvijao promet samo za dostavna vozila, i to od 6  do 8 i od 12 do 14. Sve će biti pješačka zona. Sva auta ćemo uklanjati paukom, malo strogo, ali jedini način - rekao je direktor Parkova i nasada.

Upravo je problem parkirališnih mjesta bilo goruće pitanje pa je Babić iznio što se planira.

- Prvo je legalizirati 'nelegalna' mjesta, a ključ je sigurnost za djecu oko škole i protočnost Vinkovačke. Do kraja sljedećeg tjedna završit će se radnje na nogostupu, pristup za osobe s invaliditetom te onemogućavanje parkiranja - krenuo je Babić.

Tu je još i preregulacija u Valpovačkoj ulici koja će biti jednosmjerna, zatim rješavanje križanja Mažuranićeve i Vinkovačke...

- U nekoj drugoj fazi predviđa se izlazak Iločke na Bušićevu te  gradnja javne garaže - opisao je Babić.

Bartulić je otkrio da se čak na tri mjesta mogu graditi garaže, jedna je lokacija već uvrštena u planirane prve izmjene GUP-a. Ispod tržnice, kraj škole te jedna zapadno od pumpne postaje.

O toj trećoj, kraj spomenika Prvom splitskom partizanskom odredu Puljak je otvoreno kazao da je pola zemljišta  gradsko, a druga polovica privatna.

-  Razgovarali smo s vlasnicima, postoje dvije mogućnosti. Prva je da mi otkupimo taj dio i mi izgradimo garažu, što bi koštalo 30 - 40 milijuna kuna. Druga je da privatnici na svojoj polovici izgrade zgradu, a gradu garaže i javni sadržaj. Zato će se trebati mijenjati GUP. To su dvije mogućnosti, a o tome odlučuje Gradsko vijeće - otkrio je Puljak.

U ime Čistoće Čaljkušić je najavio da bi maknuli sve kontejnere i postavili polupodzemne spremnike. Ostali bi samo kontejneri za staklo.

Na pitanjima stanara su se malo podignule tenzije, posebice oko parkirnih mjesta.

Stanar Jozo Čizmić je naveo kako se problem treba što prije riješiti jer garaže će se čekati godinama, a da ima već spremnih projekata.

Babić je uzvratio da je u planu 90-ak mjesta odmah, a potom garaža.

Plan je, ukratko, na obodima zelenih površina postaviti travnate rešetke i tako legalizirati nelegalna mjesta.

- Nije u redu da nam se prijeti paukom, a da nam prethodno nisu osigurana mjesta - poentirao je stanar Čizmić.

U raspravu se uključio Puljak.

- Ja nisam populist, niti političar koji živi od politike i otvoreno ću vam reći da nećemo pretvarati zelene površine u parking.

Parkiranje se ne može riješiti gradnjom parkinga, nego mijenjanjem navika među ostalim i korištenjem javnog prijevoza. Ljudi moraju shvatiti ako nemaju gdje parkirati, da ne kupuju automobile jer u protivnom ćemo graditi parkinge umjesto vrtića i škola - iznio je Puljak.

Nakon kratkog negodovanja zbog savjeta o automobilima nastavila su se pitanja.

Jedna je stanarka iznijela problem s dostavom u Bušićevoj ulici i 'otimanju mjesta'.

- Ljude ste izbezumili, stalno mijenjate, a sada ste im ukinuli mogućnost da parkiraju. Mogu slobodno zatvoriti radnje - žestoka je bila.

Nastavilo se mirnijim tonovima, a od zanimljivosti izdvojimo i kako će Plokite dobiti uskoro i javne bicikle.

Neposredan razgovor građana s predstavnicima lokalne vlasti pokazao se kao dobar način komunikacije, a kako će u praksi izgledati kada se ideje počnu pretvarati u djela, ostaje za vidjeti.

Vaša reakcija na temu