Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Milan Šabić REAKCIJA IZ BANOVINE Grad svakodnevno osluškuje potrebe  građana, trenutno se obrađuje niz zahtjeva kako bi se napravio što pravedniji i sveobuhvatniji sustav

REAKCIJA IZ BANOVINE Grad svakodnevno osluškuje potrebe građana, trenutno se obrađuje niz zahtjeva kako bi se napravio što pravedniji i sveobuhvatniji sustav

Održivi model sufinanciranja javnog gradskog prijevoza bi na snagu trebao stupiti 1. siječnja 2021.

Magda Vrvilo, pročelnica gradskog Odjela za socijalnu skrb, zdravstvenu zaštitu i demografiju, reagirala je na tekst 'GRAD NE ČUJE Ranjiva skupina traži izgubljeno pravo' objavljen na Dalmatinskom portalu. Riječ je je o zahtjevu da osobe s psihičkim smetnjama, nesposobne za rad, imaju pravo na besplatnu vožnju u gradskim autobusima.

- Upravni odjel za socijalnu skrb, zdravstvenu zaštitu i demografiju zaprimio je niz različitih zahtjeva kako direktno od samih građana, predstavnika udruga, tako i preko savjetovanog tijela - Socijalnog vijeća Grada Splita za ostvarivanje prava na besplatan javni prijevoz. S obzirom da je prema posljednjem popisu stanovništva radno neaktivnih stanovnika u gradu Splitu oko 75 tisuća, što je velika brojka kada se radi o subvencioniranju troškova javnog prijevoza i ostvarivanju pojedinačnih prava, ono predstavlja veliko financijsko opterećenje za gradski Proračun. No, svjesni činjenice da se navedeni sustav može unaprijediti, gradski Upravni odjel za socijalnu skrb, zdravstvenu zaštitu i demografiju je podržao mogućnost promjene, te napravio potrebne analize i projekcije kako bi objedinio zahtjeve i potrebe za još veće sufinanciranje javnog gradskog prijevoza. Između raznih kategorija se nalazi i navedena skupina građana izdvojena u objavljenom članku, a cilj promjena koje se planiraju predložiti je da socijalno najugroženije skupine građana kao što su ponajprije korisnici Zajamčene minimalne naknade, a isto tako i različite skupine osoba s invaliditetom ostvare ovo pravo - poručila je Vrvilo. 

Navela je da gradski Odjel u suradnji s drugim odjelima i službama, predstavnicima javnog gradskog prijevoza, kao i sa samim predlagateljima ovih promjena trenutno obrađuje niz zahtjeva kako bi se napravio što pravedniji i sveobuhvatniji sustav. 

- Sve promjene i izmjene moraju biti u skladu s Proračunom i raspoloživim financijskim sredstvima, te regulirane Odlukom o prijevozu putnika u javnom cestovnom prometu, te Odlukom tvrtke Promet koja obavlja poslove javnog gradskog prijevoza. Zadnje izmjene Odluke o prijevozu putnika bile su 2014. godine. Namjera Grada Splita je do donošenja Proračuna za sljedeću godinu razraditi održiv model sufinanciranja javnog gradskog prijevoza koji bi bio dostupan što većem broju onima koji pripadaju ranjivoj skupini, a koji bi stupio na snagu 1. siječnja 2021. godine. S tom namjerom pronalaska rješenja i s ciljem proširenja kruga osoba koji bi bili oslobođeni u cijelosti ili djelomično troškova javnog gradskog prijevoza, kao i s trenutnim aktivnostima koje provodi u cilju njenog ostvarivanja, Upravni odjel za socijalnu skrb, zdravstvenu zaštitu i demografiju upoznao je i pučku pravobraniteljicu, kao i pravobraniteljicu za osobe s invaliditetom, te vjerujemo da ćemo novim prijedlozima, aktima i promjenama pridonijeti ostvarivanju istoga. Grad svakodnevno osluškuje potrebe svojih građana i izlazi im u susret sukladno zakonskim propisima i proračunskim mogućnostima, o čemu svjedoče nove socijalne usluge poput kartice Moj zlatni Split, projekta Zaželi za pomoć više od 200 starijih korisnika u Splitu o kojima skrbi 50 žena i drugih - dodala je.

Vaša reakcija na temu