Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
ROĐENDANSKI INTERVJU Ilija Brajković i Petar Bogdan tukli su se za rijetke splitske klijente, a danas s Kontrom napadaju Ameriku

ROĐENDANSKI INTERVJU Ilija Brajković i Petar Bogdan tukli su se za rijetke splitske klijente, a danas s Kontrom napadaju Ameriku

Splitska IT scena je sve jača i jača i smatram da je prepoznata. Danas bih rekao da je Split po tom pitanju čak napredniji od Zagreba i da uspješno parira Osijeku

Ilija Brajković i Petar Bogdan su se upoznali preko Twittera, odlučili su tada osnovati tvrtku da ne se ne tuku oko ono malo klijenata koje u Splitu zanima oglašavanje na društvenim mrežama. To je bilo prije 10 godina, danas skoro sve firme žele nešto raditi preko Facebooka ili Instagrama, a promijenilo se još dosta toga u jednom desetljeću. Splitski dvojac preselio se u Zagreb, svoju tvrtku su preimenovali iz Akcije u Kontru, a - što je najvažnije - klijenta imaju toliko da su zaposlili 14 novih ljudi i još im ih nedostaje. Postali su full-service digitalna agencija.

Zanimljiva je priča kako je došlo do imena Akcija...

Ilija Brajković: Vidio sam da svugdje po gradu piše 'akcija', pa mi se činilo to kao dosta zvučno ime. Htjeli smo da naše ime potencijalne klijente  asocira na filmsku akciju, no, nažalost, previše se povezivalo s akcijom kao popustom.

Radili ste sa Zabranjenim pušenjem u samim počecima...

Ilija Brajković: Da, oni su nam bili jedni od prvih klijenata. I oni su na sličan način dobili ime. Majka jednog od članova benda rekla je da trebaju uzeti ime koje će biti svugdje vidljivo jer sami kao grupa neće dobiti reklamu. Zabranjeno pušenje nam je bila dobra referenca. Na njihovom primjeru smo pokazali moć digitala, kada smo gotovo isključivo preko Facebooka napunili jednu koncertnu dvoranu u Rijeci. 


Rekli ste da nikako niste mogli smisliti ime koje će zamijeniti Akciju pa ste se zatvorili u kafić dok se nije iskristalizirala Kontra. Koja su se još imena spominjale te večeri?

Ilija Brajković: Ma tko bi se više toga sjećao, desetine ih je bilo u igri. Jedna od opcija je bila da ostanemo Fenix jer smo imali već brend Fenix koji je predstavljao naš odjel za razvoj web stranica i web shopova. Pa smo gledali u razne rječnike, čak i japanski, pokušavajući doći do nekog koji bi nam se najviše svidio. Ja sam još i prije išao kroz rječnik pa radio popis potencijalnih imena, toga je stvarno bilo jako puno. A onda je došlo ime Kontra, jer zapravo kontra predstavlja ono kako radimo: uvik kontra utabanih puteva. I super nam je bilo jer smo time zadržali dio Splita, bez obzira na to što smo se preselili u Zagreb.

I onda je Brajković išao registrirati internetsku domenu, kad ono - zauzeta. Pero, kakva je bila Ilijina reakcija na vašu bazu?

Petar Bogdan: Razočaranje i ljutnja! Meni je bilo zabavno promatrati ga kako se misli što dalje oko imena. Olakšanje je uslijedilo kada sam mu rekao da sam ja zakupio domenu kontra.agency.

Preseljenje iz Splita u Zagreb 2015. godine je bila vrlo važna za vašu firmu. Osim što ste bliže klijentima, koje su još prednosti glavnog grada?

Petar Bogdan: Više talenata jer je više tvrtki i stanovnika.

Ilija Brajković: Jednostavno rečeno: jednostavnije je. Gotovo sve se događa u Zagrebu i puno je lakše kada ne moramo svaki tjedan putovati gore-dolje. Split ima svojih prednosti, ali u kontekstu (našeg) posla, jednostavno je puno jednostavnije živjeti u Zagrebu gdje se nalazi puno veći broj tvrtki i potencijalnih zaposlenika s kojima je onda puno lakše biti u redovnom kontaktu.


Narasli ste na 16 zaposlenih, koliko je teško naći radnike?

Ilija Brajković: Nije lako, ali za sada nismo imali previše problema. Da nam sada hitno treba 10 novih zaposlenika, sigurno bi bio problem, ali s obzirom na to da ipak ne zapošljavamo tako naglo, onda uspijevamo naći sve što nam treba. Recimo, ove godine nam je nekoliko radnika došlo jer smo ih od prije poznavali, tako da nisu imali klasičan proces zapošljavanja.

Mislite li da je bolje zaposliti gotovog radnika ili uzeti na praksu nekoga mladoga pa ga učiti?

Ilija Brajković: Prije smo mislili ovo drugo, a sada smo sigurni u prvo. Problem je što je proces edukacije kod nas dosta dug, a radnici su jako traženi, i onda postoji velika mogućnost da ti zaposlenik ode taman kada ga naučiš poslu. Trenutačno smo u fazi da ipak većinom tražimo ljude na barem medior razini, koji su samostalni u radu i mogu biti produktivni već nakon nekoliko tjedana. Imamo nešto i juniora, ali pazimo da omjer senior-medior-junior bude optimalan.

Kako određujete marketinški miks - gdje se oglašavati? Odlučujete od klijenta do klijenta ili imate već neko ustaljeno pravilo kojeg samo prilagodite?

Petar Bogdan: Imamo nekoliko pristupa koje koristimo u pripremi prijedloga oglašavanja. Sve zavisi od slučaja do slučaja. Poanta je jasno definirati očekivanja. Kada dobijemo sve odgovore i ispitamo trenutačno stanje, krećemo u pripremu prijedloga. 

Ispod koje cijene ne radite? Ne mislim na vašu cijenu, nego klijentov budžet za promociju.

Petar Bogdan: Način na koji mi radimo je da usporedimo budžet,  ciljeve i trenutačno stanje. Sukladno tome donesemo odluku idemo li u taj projekt ili ne. Ovo je custom proizvod i svakom klijentu pristupamo individualno. Tako da nemamo pakete i nekakve posebne cjenike.


TikTok je sve popularniji, što mislite o toj društvenoj mreži?

Ilija Brajković: Ne može se zanijekati da je sve popularniji. Ono što nije lako, u poslovnom smislu, je raditi sadržaj za tu društvenu mrežu. Organski doseg je jako velik, ali treba snimiti neki video koji će biti fora i zabavan, a s druge strane ipak kvalitetno predstaviti neku tvrtku. Nije za očekivati da će svaka tvrtka snimati neke zabavne skečeve ili raditi prankove sa zaposlenicima, jer to nije način komunikacije koji kvalitetno predstavlja njih. Također, kako bi se snimio taj sadržaj, treba ipak dosta vremena i to košta, radile to tvrtke samostalno ili uz pomoć agencija.

Koristite li influencere? 

Ilija Brajković: Koristimo ih za neke kampanje i više-manje imamo dobre rezultate. Nije svaki influencer za svaki brend i prije suradnje uvijek detaljno analiziramo tko prati koje influencere i uklapa li se njegova priča u priču brenda. Za neke brendove nije lako ni naći influencere, tipa jako je teško naći poslovnog influencera, jer većina ljudi koji su poduzetnici ne žele se baviti influencerstvom.

Vrlo ste aktivni na LinkedInu i općenito dosta dijelite znanje...

Ilija Brajković: Od samih početaka prije 10 godina jako ulažemo u vlastiti content marketing i to nam se isplati. Među prvim agencijama u Hrvatskoj smo pokrenuli blog i jako puno pisali kako bismo educirali tržište, jer tada je tržištu trebala prvenstveno edukacija. Tako smo i pokazivali znanje i dobivali klijente. U posljednje tri godine jako puno koristimo LinkedIn jer nam se on također pokazao kao odličan kanal za izgradnju osobnog brenda koji opet na kraju dovodi do upita za Kontrinim uslugama.

Jeste li radili s državom i lokalnih samoupravama? Političke kampanje?

Ilija Brajković: Jako malo radimo s državom, a izbore i politiku uopće ne radimo. To je jednostavno odluka, ne želimo se baviti takvim tipom kampanja.


Širite poslovanje. Koji vam je cilj?

Petar Bogdan: Cilj je daljnje razvijanje usluga što znači da ćemo se širiti i brojem ljudi. Naše usluge su sve kompleksnije kako se razvija tehnologija i digitalni svijet. Odnedavno imamo i novu nomenklaturu usluga. Najveći izazov je interdisciplinarnost i suradnja između različitih odjela unutar agencije. Uz daljnji razvoj na našem tržištu je cilj izvoz na inozemna tržišta. Proveo sam dvije godine zaredom po mjesec dana u New Yorku i Bostonu zbog istraživanja tržišta i potencijalnih suradnji.

Koliko radite s inozemstvom?

Petar Bogdan: Radimo na projektima u New Yorku, Londonu, Austriji, Mađarskoj... Inozemno tržište je i dalje cilj, pogotovo SAD. Malo nas je korona usporila, ali i dalje nam Amerika ostaje u fokusu.

Splitska IT scena je aktivna. Kako gledate na Split sada kada ste s obje noge u Zagrebu? Usporedite to tržište...

Petar Bogdan: Splitska IT scena je sve jača i jača i smatram da je prepoznata. Split Tech City je odlična inicijativa za Split kao i Festival poduzetništva. Danas bih rekao da je Split po tom pitanju čak napredniji od Zagreba i da uspješno parira Osijeku. Zagreb nema udruženje takvog tipa. I sam Marketing meet-up, danas najveći meetup u regiji, je nastao po ideji OpenCoffea iz Splita. Kako cijelo ljeto provodim u Splitu na kavama sam s hrpom ekipe iz Zagreba i Osijeka koji rade remote u Splitu, tako da za mene nema nekakvih ograničenja po tom pitanju.

Kakva je Split sredina za IT biznis u odnosu na Zagreb?

Petar Bogdan: Zagreb je bolji za biznis i puno je lakše jer je nažalost sve centralizirano. IT scena u Splitu uglavnom živi od klijenata iz inozemstva i to je super, ali nisam siguran da se nešto puno klijenata može naći u Splitu.

Vaša reakcija na temu