Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com Roditelji se požalili na 'masovno ispisivanje' iz splitske škole zbog loših ocjena, ravnateljica oštro odbacila prozivke

Roditelji se požalili na 'masovno ispisivanje' iz splitske škole zbog loših ocjena, ravnateljica oštro odbacila prozivke

'Mjerljivi pokazatelji pokazuju nešto sasvim drugačije u odnosu na pritužbu'

Majka djeteta koje pohađa splitsku Osnovnu školu 'Dobri' obratila nam se sa salvama prozivki na račun nastavnog režima ondje. U ime niza roditelja, kako je navela, upozorila je ponajprije na 'masovno prebacivanje' učenika u druge škole koje su, prema njenim riječima, prouzrokovali poglavito neadekvatan tretman nastavnika te strogi kriteriji ocjenjivanja. 

'Molimo da istražite masovni odlazak u druge škole zbog odnosa nastavnika prema djeci. Samo iz jednog razreda ove godine ispisalo se njih četvero. Neki namjeravaju isto u budućnosti zbog zakidanja u ocjenama, skidanja bodova za najmanje sitnice... U osnovnoj školi stječu se osnove znanja, a ne srednjoškolsko gradivo - zašto se učenike tretira kao da su već u gimnaziji? 

Sve se može provjeriti - težina testova i uspjeh koji je uglavnom dovoljan ili nedovoljan. Pitanje je što se predaje na satu i zbog čega ih na testovima dočekuje puno teže i drugačije gradivo. Zašto ne vježbaju ono što će se od njih tražiti na ispitivanju? Nitko od nas nema dovoljno znanja i vremena za učiti s djecom doma po cijele dane kao i novca za platiti instrukcije iz svih predmeta', navela je majka čiji su podaci poznati redakciji Dalmatinskog portala.

Istaknula je kako je glavna posljedica nemogućnost upisa u željene srednje škole. Štoviše, izjavila je kako su posrijedi sad već generacije omalovažavane i obeshrabrene djece, bez ikakve volje za učenjem. 

'Čak su se i djeca koja su bila odlična jednostavno predala jer vide da je sav trud uzaludan. Mnogi roditelji koji namjeravaju upisati djecu u ovu školu upozoreni su da to ne čine. Trebaju ih upisati ondje gdje će biti potaknuti na rad i zalaganje. Oni koji su otišli u druge škole podigli su prosjek za ocjenu, čak i dvije. Primjerice, djevojčica koja se ispisala zbog geografije za koju je dobivala 'dovoljan' u drugoj školi ima 'odličan'. Iz povijesti i matematike, također, nitko ne može dobiti veću ocjenu od 'dobar'', dodala je. 

S optužbama na račun škole otišla je i korak dalje. Prozvala je, naime, određene nastavnice, zbog nepedagoškog pristupa. 

'Uz to, postoji i primjer djeteta koje je čulo od nastavnica kako ga karakteriziraju kao najgoreg u školi. Čak i ako je to istina, škola je odgojno-obrazovna ustanova, a ne kaznionica. Nastavnici bi u prvom redu trebali biti pedagozi i voljeti svoj posao, a ne kažnjavati, ogovarati i demotivirati djecu', obrazložila je. 

Naznačila je ujedno kako su alarmirane i nadležne. Tvrdi, međutim, kako apel njima usmjeren ništa nije promijenio nabolje. 

'Neki su se roditelji već obraćali ravnateljici, ali nije ništa poduzela. Roditelji ispisane djece obratili su se prosvjetnoj inspekciji - također bez iskoraka u interesu djece', konstatirala je. 

'Samo kvalitetom našeg rada moguće je i dalje održavati upis dva odjeljenja jednog razreda'

Zbog svega navedenog obratili smo se i ravnateljici Mirjani Dodig. Oštro je odbacila prozivke!

'Uvriježeno je da se roditelji s djecom sele u ruralne dijelove grada ili u države EU, ali se i doseljavaju. U našoj školi nema apsolutno nikakvih oscilacija u odnosu na druge škole pa bi i mene, kao ravnateljicu, zanimali statistički podaci o broju učenika po školama sa svojih i drugih upisnih područja. Vjerujem da bi se potvrdila činjenica da je moguće da naša škola u postotku na naše upisno područje ima najveći broj učenika iz drugih upisnih područja.

Tijekom polugodišta samo se jedan učenik odselio u drugu školu prema svom upisnom području i upisao se jedan učenik koji se doselio na naše upisno područje. Razlozi odlaska i dolaska učenika isključivo su bili promjena mjesta prebivališta zbog raznoraznih obiteljskih razloga. S obzirom na migracije stanovništva i seljenja iz gradske jezgre začuđeni smo da jedna od najstarijih škola u Splitu - OŠ Dobri - i dalje upisuje po dva razredna odjeljenja, što se također može provjeriti u Uredu državne uprave. 

Učitelji se maksimalno trude odrađivati sukladno školskim pravilnicima i protokolima. Samo kvalitetom našeg rada moguće je i dalje održavati upis dva odjeljenja jednog razreda', naglasila je ravnateljica Dodig. 

Napomenula je kako su pritužbe na ocjene česta pojava u školstvu. Sukladno tome, pojavljuju se i u ovoj te u svim drugim splitskim školama. 

'Učitelji se pridržavaju Pravilnika o ocjenjivanju i u tekućoj školskoj godini nije bio niti jedan inspekcijski nadzor zbog nekorektnosti u ocjenjivanju, pa i prethodnih godina moga mandata (9 godina) bile su tek rijetke prijave inspekciji u kojima nije uočen propust učitelja. Stojim iza stručnog rada svojih učitelja i vjerujem da bismo, da se izvuku statistički podaci prijava roditelja Prosvjetnoj inspekciji, bili među boljima u Splitu. 

Rezultati provođenja nacionalnih ispita osmih razreda govore da smo najbliže realnim ocjenama. Učenici su pokazali oko 10 posto veći prosjek znanja na razini RH. Također, rezultati samovrednovanja rada škole, koje se redovito provodi među učenicima, učiteljima i roditeljima pokazuju drugačije rezultate. S njima su roditelji i upoznati na sjednicama Vijeća roditelja. Dakle, mjerljivi pokazatelji pokazuju nešto sasvim drugačije u odnosu na pritužbu', zaključila je. 

Obratili smo se i Ministarstvu znanosti i obrazovanja. Naknadno su nam potvrdili navode ravnateljice. Naveli su, naime, kako je zaprimljena samo jedna pritužba na zaključene ocjene te kako ju je podnositelj potom povukao. 

Vaša reakcija na temu