Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
SDP: Tražimo hitnu smjenu Stožera SDŽ zbog nepripremljenosti organizacije početka nove školske godine!

SDP: Tražimo hitnu smjenu Stožera SDŽ zbog nepripremljenosti organizacije početka nove školske godine!

Pokrećemo inicijativu da gradnja škole na Kili postane prioritet za 2021. - rekao je Ante Cvitković

Savjet za obrazovanje SDP-a Split  na Kili je jutros organizirao konferenciju za medije. Ante Cvitković, prof., član Savjeta za obrazovanje GO Split, je poručio da je Kila najbrže rastući splitski kvart. 

- 700 obitelji doselilo je u zgrade POS-a., što znači da minimum 700 djece treba kvartovsku školu! Zar je doista bilo teško predvidjeti kako Grad mora osigurati lokacije za školu i vrtić na Kili? - upitao je Cvitković.

Upozorio je da unutar Gradskog kotara Mejaši, u kojem se nalazi i predio Kila, djeluje OŠ Mejaši koja se počela graditi 1983., a nagli rast broja stanovnika doveo je do nadogradnje te u nekoliko navrata, pa danas ta škola radi u čak tri smjene s više od  900 učenika.

- Problem Kile i neriješene infrastrukture koja uključuje i nerješavanje problema  škole još je od 2016. na dnevnom redu gradske vlasti, ali ništa se ne rješava, odgovorni  osim praznih obećanja do dana danas baš ništa nisu ispunili! Ne želimo reprizu OŠ Žnjan-Pazdigrad, ne treba nam opet 12 godina čekanja, tome se s ovog mjesta oštro suprotstavljamo i zato pokrećemo inicijativu da gradnja škole na Kili postane prioritet za 2021.! Gradonačelniče, jesu li djeca s Kile manje vrijedna od djece iz ostalih splitskih četvrti,  što se treba dogoditi da Grad započne barem planiranje gradnje škole na Kili? Ili se s Meja Kila ne vidi? Ovo  nije političko pitanje već pitanje zdravog razuma i opstanka mladih obitelji u Splitu! - dodao je.

- Poznavajući situaciju oko infrastrukture Kile  općenito gdje se npr. pristupne ceste još uvijek nisu riješile, krenulo se sramežljivo s obećanjima u lipnju da će se ceste završiti u roku od 8 mjeseci. Znate li što se u ozbiljnim društvima sagradi u 8 mjeseci? Treba li podsjećati na kineske bolnice koje su sagrađene u 2 tjedna? U ime SDP-a i građana Kile tražimo hitan početak gradnje OŠ u ovom novom splitskom kvartu, a za početak odgovor koju je parcelu Grad osigurao za gradnju škole, postoji li uopće plan gradnje i kad će krenuti gradska vlast rješavati dokumentaciju?  Želimo hitan odgovor na pitanje koje lokacije su predviđene za školu ili će gradski oci opet kupovati privatnu zemlju koja će se prenamijeniti preko noći? O tome koliko vladajući brinu o djeci govori sljedeći podatak: od 29 osnovnoškolskih ustanova (28 OŠ + Centar za autizam) tek njih 7 radi u jednoj smjeni, a ostale u dvije ili tri smjene - zaključio je.

Suzana Kačić-Bartulović, predsjednica Savjeta i voditeljica Koordinacije za Dalmaciju, upozorila je da nastavna godina počinje uz opširne upute neprovedive u stvarnosti poslane u zadnji tren. 

- Infrastruktura velikih škola i vrtića neprilagođena je za provedbu uputa HZJZ i Stožera CZ, što u ovom trenutku dovodi u izravnu opasnost zdravlje i sigurnost splitske djece. Učenici moraju imati pravo na obrazovanje, ali prvenstveno na zdravlje. Predloženi  modeli rada ne odgovaraju realnom stanju u vrtićima i školama. Neka nam vladajuća garnitura odgovori na pitanje što im je prioritet: dijeljenje koncesija ili gradnja vrtića i škola? Kako organizirati rad u jednoj smjeni, ako nema uvjeta za to? 

Zašto vladajući nisu odgovorili na naše prijedloge iz lipnja kad smo predlagali Krizni stožer za obrazovanje? Je li stiglo na naplatu sustavno zanemarivanje obrazovanja i infrastrukture? Hoće li opet cijenu platiti najslabiji i nedužni? – upitala je Kačić-Bartulović.

Rekla je da su tražili odgovore na pitanja, a do danas ih nisu dobili pa ih ponavljaju: 

1. Je li osnivač opremio vrtiće i škole svom potrebnom opremom, dezinficijensima, beskontaktnim toplomjerima, nazuvkama, vizirima, dezbarijerama (spužve za dezinfekciju obuće) i konačno je li im osnivač  osigurao  veća novčana sredstva za pružanje pomoći djeci s TUR-om (teškoće u razvoju),uvođenju  IT  tehnologija u vrtićima, djeci s individualiziranim programima u školama u smislu povećanja broja odgojitelja, pomoćnog i tehničkog osoblja i u konačnici - stručne službe (psiholozi, pedagozi, logopedi, defektolozi koji su itekako nužni u ovim izvanrednim situacijama)?

2. Upute traže formiranje manjih skupina - kako i gdje to misle odgovorni organizirati u 3 dana?

3. Djeca ulaze u ustanove i sjede jedan iza drugog-DPS, prostor, pregrade, kako je to uopće moguće u dječjim vrtićima? Zna li netko u Ministarstvu kako djeca u vrtićima uopće provode vrijeme? Zasigurno ne sjedeći jedan iza drugoga, već u međusobnoj interakciji, zadovoljavajući na takav način sve aspekte razvoja...

4. Prehrana u blagovaonicama po posebnim uputama-gdje su iste u vrtićima, zar djeca ne jedu u svojim sobama, u kojima se i igraju, spavaju..., najčešće premalim za boravak djece i u normalnim uvjetima.

5. Predloženi  modeli rada ne odgovaraju realnom stanju u vrtićima i školama

A) Svi u vrtiće i škole? Teretane i klubovi nisu smjele raditi jer su proglašeni mjestima zaraze, a škole to nisu? Molimo pojašnjenje! 

B) Mješoviti model - jesu su osigurani odgajatelji  i nastavnici za takav način rada, tko će dostavljati radne materijale, IT oprema za svaku sobu ili učionicu, čak i više njih po učionici- ima li je uopće? Jesu li Ministarstvo, Županija i Grad Split provjerili stanje po ustanovama?

C) Na daljinu uživo- na koji način i preko koje platforme? U skupini je cca 25 djece, kako se licem u lice se prilagoditi svima 1 na 1? Što je s djecom s posebnim potrebama? Očekuje li se da će djeca npr. iz pervazivnog spektra pratiti program škole i vrtića online, bez pomoćnika?

6. Obveze i mogućnosti ravnatelja ustanova su sužene jer se navodi da će im pomoći  MZO, Carnet, HZZO i osnivači, a nije konkretno navedeno tko u čemu pomaže i  pomaže li uopće?

7.  Što ako broj djece prelazi  Državni pedagoški standard (koji je donesen davne 2008.g., a mnoge sredine mu se nisu prilagodile do danas), hoće li  osnivači tražiti hitnu primjenu istog, a sve kako bi zadovoljili epidemiološke mjere?  Tko će opremiti  nove prostore koje bi trebao osigurati osnivač za djecu koja prelaze mjerila iskazana DPS-om? I kad se misli DPS prilagoditi uputama HZJZ-a?

Konačno, u našoj županiji rušimo rekorde zaraženosti, a Stožer inzistira na povratku svih učenika u škole, zašto ne učiniti to postupno?  Zašto se čekalo s pripremama, tko će, kada i kako opskrbiti sve škole s potrebnom opremom  i tko će, u konačnici, brinuti o mentalnom i fizičkom zdravlju učenika i nastavnika ako se dogodi  da veći broj učenika i nastavnika neke škole  bude zaražen virusom Covida? 

Nužno je vraćanje djece u odgojno-obrazovne ustanove, ali se već u srpnju znalo da se broj zaraženih povećava, stoga je trebalo na vrijeme osigurati sve uvjete za njihov siguran povratak , a ne čekati početak vrtića i 2 dana pred početak škole tražiti eksperimentalna rješenja, pa kako ispadne... zato tražimo hitnu smjenu Stožera SDŽ zbog nepripremljenosti organizacije početka nove školske godine! – poručila je Kačić-Bartulović.

Vaša reakcija na temu