Savjet za obrazovanje splitskog SDP-a traži od resorne ministrice da se u ovim kriznim vremenima bavi interesom djece i obitelji jer se nastavni sadržaji mogu nadoknaditi, ali učenike, njihove roditelje i nastavnike treba zaštiti od dodatnog stresa.
- Svi smo u strahu od pandemije, Zagreb je i dalje potresen elementarnom nepogodom, nemaju svi učenici i sve obitelji iste uvjete za rad i provedbu online nastave, puno je otvorenih pitanja i nesigurnosti. Mislimo da je najvažnije sačuvati optimizam i motivaciju svih uključenih u online nastavu, posebno onih najranjivijih. Nitko ne spominje što će i kako rješavati djeca koja nemaju uvjete sjediti za računalom 5-8 sati dnevno, što će djeca s poteškoćama, što će oni čije su kuće nastradale u potresu, što će oni koji imaju bolest u kući ili egzistencijalnu ugrozu? - pitaju se splitski SDP-ovci.
Tvrde da su neugodno iznenađeni posljednjim medijskim istupima i izjavama ministrice Divjak, kao i Pravilnikom o dopuni pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnim i srednjim školama koji je 28. ožujka poslan na javnu raspravu. Protive se novom Pravilniku koji uvodi centralizaciju i ministrici daje sve ovlasti, pa tako i mogućnost da ona ocjenjuje i zaključuje ocjene.
- Istovremeno, ministrica kaže da je njoj dopustivo prepisivanje ili pomoć ukućana kod moguće online mature! Ako njoj predamo sve ovlasti, onda smo u ozbiljnom problemu. Nije li ova njena izjava ogledni primjer mogućih koruptivnih radnji jer se maturantima sugerira rješenje: 'udomiti' profesore predmetnih ispita u vrijeme pisanja ispita i eto dobrih rezultata. Ministrica mora poštivati trenutne zakone i pravilnike pa tako, između ostalih, i onaj o provedbi državne mature. Jedini za to ovlašten je Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje - drži Suzana Kačić-Bartulović, predsjednica Savjeta za obrazovanje SDP-a Split i voditeljica međužupanijskog Savjeta za obrazovanje za Dalmaciju.
Moli nadležno Ministarstvo da u provedbi nastave na daljinu uvaži odredbe članka 62. Ustava Republike Hrvatske, Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, kao i Pravilnika oosnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju .
- Platforme za online nastavu se nesigurne, neujednačene i često imamo tzv. 'zagušenje i pad sustava', pa predlažemo Carnetu i ministarstvu da napokon osiguraju tehničke uvjete kako bi učenici i nastavnici mogli raditi kad i kako žele - zaključuje Kačić-Bartulović.