Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović ŠIRI SE SUSTAV JAVNIH BICIKALA U SPLITU Stigle 194 nove, a u tijeku je postavljanje postaja na 39 lokacija

ŠIRI SE SUSTAV JAVNIH BICIKALA U SPLITU Stigle 194 nove, a u tijeku je postavljanje postaja na 39 lokacija

Ovim će sada gotovo svaki kotar i svaka važnija institucija u Splitu dobiti svoju postaju

Sustav javnih bicikala u Splitu značajno se širi – danas je na gatu Sv. Petra predstavljen novi kontingent od ukupno 194 bicikle i 39 postaja koje će biti postavljene na lokacijama po cijelom gradu. Od toga 170 bicikli (120 električnih i 50 klasičnih) i 35 postaja financira i postavlja gradska tvrtka Split parking, a još 24 bicikle (16 električnih i 8 klasičnih) i četiri postaje osigurao je Grad Split kroz EU projekt SUTRA. S već postojećim postajama i biciklima taj broj će tako u Splitu iznositi ukupno 280 bicikli i 51 postaja. 

Već od danas 12 postaja bit će pušteno u rad i to četiri nove gradske (Stobreč centar, Ravne njive – Domovinskog rata, Sućidar zapad i Trajektna luka) te osam postaja Split parkinga (stadion Poljud, bolnica Firule, škola Mertojak, Kampus – FESB, Žnjanski blizanci, Trstenik plaža, Duilovo, Lovrinac). Uz njih će danas u promet biti pušteno i 76 bicikala. Preostale postaje s pripadajućim biciklima puštat će se u rad kako budu postavljene, a završetak postavljanja očekuje se do sredine prosinca.


Ovim će sada gotovo svaki kotar i svaka važnija institucija u Splitu dobiti svoju postaju te će time građanima sustav postati znatno dostupniji. Za lokacije na Marjanu još se čekaju sve potrebne suglasnosti te će se, ako se one pribave, i postaviti. Pri nabavci ovog kontingenta bicikala, vođeni dosadašnjim iskustvom, fokus je stavljen na električne bicikle kako bi se maksimalno prilagodilo konfiguraciji našeg grada i potrebama građana, rekao je Marko Bartulić, direktor Split parkinga. 

- Sretan sam jer danas imam priliku predstaviti nastavak razvoja sustava javnih bicikala u Splitu kojim ćemo, siguran sam, osigurati dovoljan broj bicikala za sve zainteresirane građane i pružiti dostojnu alternativu javnog gradskog prijevoza. Interes građana najbolje potvrđuje činjenica da su u nešto malo više od godinu dana od početka rada, na biciklima odvezli 8 krugova oko zemaljske kugle i proveli na njima preko 22 tisuće sati. Mi kao tvrtka, a i Grad Split, svjesni smo da sustav javnih bicikala treba pratiti i odgovarajuća infrastruktura i zato se u svim narednim projektima uređenja prometnica, poput Poljičke, ali i svih ostalih, misli i na bicikliste i prostor koji im je potrebno osigurati za sigurnu vožnju. Ovih 11 tisuća pretplatnika, i svi oni koji će to tek postati, to zaslužuju, zaključio je Bartulić.


Gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara posebno je pohvalio sve one koji su predano radili na realizaciji ovog projekta, od njegovih početaka do danas te najavio rad na daljnjem razvoju. Grad Split također je, zajedno sa zainteresiranim gradovima UAS-a a uz tehničku i stručnu pomoć Razvojne agencije Split - RaST, prijavio projekt uvođenja i unaprjeđenja sustava javnih bicikala kroz ITU mehanizam urbane aglomeracije Split, kroz koji je predviđena nabavka još 16 terminala s 50 električnih i 20 klasičnih bicikala za područje grada Splita, a kojim će se Split povezati i s ostalim gradovima u aglomeraciji. Bicikli su se, kaže, vratile na naše ulice nakon što su gotovo u potpunosti nestale. 

- Iako je na početku bilo skepse oko toga kako će i hoće li sustav biti korišten u Splitu, naš grad danas postaje najbiciklističkiji grad u državi jer s ovim novim kontingentom bicikala i postaja dolazi na sam vrh u Hrvatskoj, a hrvatske rekorde u korištenju već od prije držimo. Radimo na planu održive urbane mobilnosti koji će doprinijeti stvaranu boljeg okvira i staza, a uz sve ostale aktivnosti, s ovim biciklima i postajama radimo potpuni redizajn javnog prijevoza. Daleko smo od idealnog, ali trudimo se stvoriti što ugodniji ambijent za bicikliste, kazao je Krstulović Opara. 

Za kontroliranje distribucije i korištenja bicikala postoji služba koja to nadgleda i dvaput dnevno raspoređuje bicikle da se postigne optimalno stanje po postajama. Ono čemu se teži je da se u što većoj mjeri postigne prirodna redistribucija, što će se s većim brojem postaja i bicikala i dogoditi, kazao je direktor Nextbikea, Ante Gustin

- Pratimo situaciju i tamo gdje je povećanja potražnja povećat će se broj stalaka. Sustav se u Splitu pokazao kao pun pogodak, u nešto više od godine dana preko 70 tisuća najmova na dosadašnjih 86 bicikala. Moram pohvaliti Split jer je to prvi grad koji je u pravom smislu riječi implementirao sustav javnih bicikala u cijelosti, ali i dalje naravno ima mjesta za napredak. Kao idući korak, u planu je u budućnosti uvesti i mogućnost rezervacije na 15 min kako bi građani mogli planirati svoju vožnju i da vas bicikl čeka na lokaciji, zaključio je Gustin. 


Podsjetimo, Grad Split uveo je sustav javnih bicikala kroz EU projekt REMEDIO u srpnju 2019. godine kada je, uz financijski doprinos Split Parkinga koji je prepoznao važnost uvođenja alternativnog oblika javnog prijevoza, pušten u rad sustav javnih bicikala s mješovitim kontingentom bicikala. 

Vaša reakcija na temu