'Srbija za mlade' nevladina je organizacija koja ima svoje Facebook i Instagram stranice na društvenim mrežama, a kako stoji u opisu na njihovim stranicama, riječ je o timu 'mladih ljudi, budućih ekonomista, dizajnera, menadžera, filologa i drugih stručnjaka', koji se okupio oko zajedničke ideje 'da naprave iskorak ka drugačijoj percepciji Srbije kao dinamične, atraktivne i izazovne zemlje', piše Direktno.hr .
Kao izazovna i atraktivna lokacija u srpskom turizmu je navedena ni manje ni više nego - Hrvatska. Točnije, izvor Cetine koji je postao naširoko poznat upravo zahvaljujući impresivnim fotografijama koje se šire društvenim mrežama.
'Srbija za mlade' je organizacija za 'omladinski turizam', a kako navode, želja im je da pruže 'mogućnost svim mladim sanjarima da otkriju, istraže i zavole duhovne i materijalne vrijednosti Srbije i tako uhvate svaki svoj dan dajući mu smisao'. To bi bilo sasvim u redu, međutim, 'problemčić' u njihovoj promociji Srbije za mlade je taj što svojataju prirodne ljepote, kulturnu tradiciju i turističke destinacije u Hrvatskoj.
'Rijeka Cetina izvire na sjeverozapadnim obroncima Dinare i poznata je kao najduža rijeka u Dalmaciji. Ovo vruće se zove i Vruće vruće ili Glavaš. Točna dubina Glavaša nije poznata, a ronioci su je istraživali do 115 metara dubine. Rezervirajte svoju omiljenu ljetnu avanturu kod nas!', stoji u objavi.
Istu objavu podijelili su i na svom profilu na Facebooku pod naslovom 'Serbia4youth', na kojoj se nalazi video snimljen na izvoru Cetine, a u kojem se navode hashtagovi #cetina, #krka, #izvorcetine, #dinara, #krka, #srbija, #travelsrbija, ali niti u naznakama nema navođenja Hrvatske kao države u kojoj se izvor rijeke stvarno nalazi.
'Lijepa naša srpska Dalmacija'
Da se takvo nešto ne radi slučajno potvrđuju i komentari pored fotografije izvora rijeke Cetine, poput: 'Lijepa je naša srpska Dalmacija, šta bi mi bez nje i njenih ljepota', a na koji mu administratori stranice odgovaraju: 'Tako je, bravo za komentar i hvala puno!'
Potonji primjer nije samo pokušaj provokacije, nego svjesno prešućivanje činjenica, ali i s pokušajem stvaranja dojma kod novih mladih generacija, da su granice Republike Srbije puno šire i da je u redu svojatati ih.