Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
SLUČAJ 'NEW JERSEY' Ravnatelj JU Marjan objasnio betonske blokove i opleo po Državnom inspektoratu: Što se čeka već punih šest godina?!

SLUČAJ 'NEW JERSEY' Ravnatelj JU Marjan objasnio betonske blokove i opleo po Državnom inspektoratu: Što se čeka već punih šest godina?!

'Ovakvim (ne)postupanjem državnih institucija izravno se potiču protupravne radnje i pogoduje pojedincima', direktan je Marko Pejnović

Ako ste mislili da je prošle sezone kulminirao prometni nered na Kašjunima, nerado očekujemo što će biti ove godine kada je još manje mjesta za vozila.

Betonski blokovi koji su prošlog tjedna postavljeni na jednoj od najljepših gradskih plaža, izazvali su brojne reakcije javnosti - od kritika do podrške. Činjenica je da kaos na toj plaži vlada godinama jer se učestalo smanjuje broj parkirališnih mjesta, a ona slobodna u sve većem broju zauzimaju taksisti.

Nedavnim postavljanjem betonskih blokova ('New Jerseya'), ali i rampe, kupači su ostali i bez zemljane površine u šumici koja je godinama služila kao parking brojnim Splićanima i gostima. Za takav potez odlučila se Javna ustanova za upravljanje Park-šumom (JU PŠ) Marjan.

Ravnatelj Marko Pejnović je objasnio kako je njegova obveza štiti zaštićeno područje te daljnju devastaciju Marjana, a u tome će mu pomoći postavljeni betonski blokovi.

- Upravo zato smo postavili tzv. 'New Jerseye' i rampu na Sturinama, a kako bismo ponovo vratili prirodi to divlje parkiralište i cijelo područje uredili i ozelenili sadnjom nove visoke vegetacije - najavio je ravnatelj Javne ustanove.

Smatra da je bitno za razumjeti kako zaštita prirode seže od zemlje, travke, grma, pa do stabla, tako da je vožnja i parkiranje vozila na zelenim površinama u zaštićenom dijelu prirode Park -šume Marjan zabranjena radnja. Međutim, prema riječima Pejnovića, čini se da je glavni motiv postavljanja rampe sprječavanje pristupa nelegalnim graditeljima.

Naime, devastiranju područja Sturine su doprinijeli i bespravni graditelji koji su na tom, relativno malom području, izgradili više nelegalnih građevina. U nekima od tih građevina obavlja se i djelatnost koja je zabranjena u zaštićenom području prirode.

- Na navedenoj lokaciji nalazi se čak sedam plastenika čija izgradnja je izrijekom zabranjena sukladno važećoj prostorno-planskoj dokumentaciji Grada Splita. Čak pet plastenika tvrtke Sjeme još od 2017. imaju presudom Visokog upravnog suda RH pravomoćna rješenja za uklanjanje Građevinske inspekcije. Na istočnom dijelu Sturina nalazi se još jedan plastenik na privatnom zemljištu koji također koristi tvrtka Sjeme - nabrojao je Marko Pejnović, ravnatelj Javne ustanove Marjan. 

Na tom području, dodao je, utvrđene su još četiri nezakonito izgrađene građevine za koje je Grad Split donio rješenja kojima se odbija njihova legalizacija.

- Pored toga, baš jučer je stigao zahtjev HEP-a Javnoj ustanovi za izdavanje dopuštenja za izvođenje građevinskih radova priključenja novog plastenika Kulušić, što je Javna ustanova odbila. Investitor priključka Kulušić je tijekom prošle godine izvodio nedopuštene građevinske radove na svom zemljištu koje graniči s nelegalnim staklenicima s istočne strane. Ti radovi su prijavljeni građevinskoj inspekciji, ali se građevinska inspekcija proglasila nenadležnom?! - istaknuo je ravnatelj Javne ustanove.

Nedavno je poslao upit Državnom inspektoratu na koji mu je odgovoreno da je uklanjanje nelegalnih plastenika stavljeno u plan izvršenja.

- Što se čeka već punih šest godina za izvršenje pravomoćnih rješenja o uklanjanju i kad će se krenuti u izvršenje plana uklanjanja, pitanje je za Državni inspektorat RH? - uputio nas je Pejnović, što smo i učinili te ćemo odgovor objaviti kad ga dobijemo. 

Ravnatelj Javne ustanove smatra kako se upravo na primjeru Sturina najbolje vidi do čega je dovelo nepostupanje inspekcije po rješenjima koje je donijela ta ista inspekcija. A rezultat nepostupanja je daljnja devastacija zaštićenog područja izvođenjem građevinskih zahvata i obavljanje djelatnosti zabranjene u zaštićenom području.

- Neshvatljivo je da državne institucije svojim nepostupanjem punih šest godina omogućavaju privatnoj tvrtki Sjeme da obavlja gospodarsku djelatnost i ostvaruje profit u nelegalnim objektima s pravomoćnim rješenjima za uklanjanje. Također, ovim putem još jednom želim upozoriti i da oba ugostiteljska objekta na plaži Kašjuni u koncesiji tvrtke Dolis imaju rješenja za uklanjanje pravomoćna od 2020., a Državni inspektorat još uvijek vodi upravni inspekcijski predmet, ali koncesionar plaže Kašjuni i dalje nesmetano obavlja gospodarsku djelatnost - poručio je Pejnović i direktno prozvao Državni inspektorat. 

Ovakvim (ne)postupanjem državnih institucija, dodao je, izravno se potiču protupravne radnje i pogoduje pojedincima, a sve na štetu zaštićenog dijela prirode Park-šuma Marjan, kojeg je Javna ustanova dužna štititi i očuvati.

Najavio je da će radovi pošumljavanja i uređenja Sturina započeti u jesen do kada će rampa ostati otvorena svima, a nakon radova će ostati trajno zatvorena za sve, pa tako i vlasnike obližnjih privatnih čestica.

- Kao ravnatelja JU PŠ Marjan, ali i kao građanina ove države me žalosti kakvo je stanje zatečeno na području Sturina. Zbog ranijeg inertnog postupanja državnih tijela, ali i ove Javne ustanove, sječom stabala i nedozvoljenim parkiranjem vozila nastala je blatna površina koju neki nazivaju parkiralištem - podsjetio je Pejnović kako je uopće došlo do nastanka te površine koja je sada ograđena betonskim blokovima. 

A što se tiče problema pristupa plaži koje možemo očekivati ovoga ljeta, Splićanima je poručio da je s Prometom dogovoreno povećanje broja polazaka autobusa na liniji broj 12 u odnosu na ranija razdoblja. Javni gradski prijevoznik nam je potvrdio da će  sukladno potrebama, ali i njihovim kapacitetima, uskoro planiraju uvođenje dodatnih polazaka. No, pitanje je hoće li kapaciteti zadovoljiti potrebe većeg broja Splićana i gostiju koji će se ove godine kupati na marjanskim plažama, jer ne mogu na Žnjanu.

Vaša reakcija na temu