Jutros je na izlasku iz splitske gradske luke zapeo i ministar prometa Oleg Butković. Vratio se s Korčule i na putu do župana Bobana morao je proći već uobičajenu gužvu na izlasku iz luke koja se stvara otkako je uvedena nova jednosmjerna prometna regulacija. Unatoč svemu, pohvalio je novu regulaciju, tvrdi splitski dogradonačelnik Nino Vela.
'Nova regulacija je dala pozitivne učinke. Grad je manje opterećen u odnosu na prošlu godinu. To je činjenica. No luka je preopterećena. Ne postoji kapacitet koji može podnijeti trajektni promet. Kada su vršna opterećenja izlaz funkcionira vrlo teško i ljudi moraju čekati. Prvo smo morali omogućiti da Grad funkcionira, a sada smo se za luku izborili za dodatnu prometnicu. Tunel Toć od 200 metara spojit će luku i izlaz ispod Koteksovog nebodera', kaže Vela.
'Zahvat nije veliki, ali je zahtjevan'
Riječ je, pojašnjava o ideji staroj desetak godina, koja će biti 'oplemenjena' s detaljima iz master plana.
'Zahvat nije veliki, ali ga je teško izvesti, na nezgodnom je mjestu. Projekt bi se financirao iz sredstava Ministarstva prometa, odnosno, Hrvatskih cesta. Oni bi bili nositelji projekta. Svi su shvatili da je ključno da se ovaj projekt realizira. Ako bi najesen pokrenuli postupak, ako ne bude trebalo ići u bitne izmjene prostorno-planske dokumentacije, tunel bi mogao biti gotov do konca 2022. godine', kazao je Vela.
Do Kaštel Starog željeznicom, a onda autobus do aerodroma
Razgovaralo se i o metrou i o povezivanju splitske zračne i gradske luke.
'Nisu spojeni svi segmenti pa nema puno putnika. Toga su svi svjesni. Treba se uskladiti trasa kolosijeka kroz Kaštela do zračne luke. To je sedam, osam kilometara koji nedostaju. HŽ je na Kopilici uredio novi kolodvor i pristup, još važnija je stvar da je pripremljen projekt povezivanja i prije no što se izradi kolosijek. Tako su HŽ Putnički prijevoz i Promet dogovorili zajedničku kartu od gradske luke do Kaštel Starog gdje bi se putnici prekrcali u autobuse do zračne luke. To bi već idući tjedan moglo biti u funkciji', otkrio je Vela.