Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
SPLIT OKREĆE LEĐA KRUZERIMA? Međunarodni promet seli na lukobran, otočanima grad bliže nego dosad

SPLIT OKREĆE LEĐA KRUZERIMA? Međunarodni promet seli na lukobran, otočanima grad bliže nego dosad

'Kruzeri će se vezivati ako ostane mjesta', kaže Vice Mihanović, ravnatelj Lučke uprave Split

Lukobran splitske luke i privezište za kruzere okupirat će brodovi međunarodnog linijskog prometa, doznajemo u splitskoj Lučkoj upravi. Naime, plan je da se međunarodni promet izmjesti na lukobran čime će se na Gatu Svetog Duje osloboditi 13.000 kvadrata za smještaj vozila koja čekaju ukrcaj, a istovremeno bi se i neke domaće linije, koje pristaju na lukobranu, primakle bliže gradu. Sve super zvuči, no gdje će onda kruzeri, pitamo ravnatelja Lučke uprave Vicu Mihanovića.

'Ovisno o potrebi. Međunarodni linijski promet ima prioritet. Ukoliko ima mjesta za kruzere, vezivat ćemo kruzere. Ako nema, neće se vezivati. Objedinit ćemo domaći linijski promet u sjevernom dijelu luke bliže gradu. Sve se radi da se napravi bolja protočnost luke i domaćeg linijskog prometa', kaže Mihanović.

Radit će se novi terminal na lukobranu

Za 60 milijuna kuna trebala bi se urediti i nova zgrada međunarodnog terminala na lukobranu. Riječ je o prostoru propalog Jadran Ribolova, tvrtke koja je završila u stečaju i likvidaciji. Mihanović kaže da je zgrada pod konzervatorskom zaštitom, kao i ostali objekti u luci te će se raditi o rekonstrukciji, dok će sama zgrada ostati u istim gabaritima.

'Jedan od benefita je i to da bi u novoj zgradi terminala objedinile sve službe na jednom mjestu. Od priveza, pilota, kontrole plovidbe koja je sada na Zenti, do ispostave Lučke kapetanije. Značajno bi podigli razinu sigurnosti', kaže Mihanović.

Studije o budućnosti gradske luke

Lučka uprava traži pomoć Ministarstva mora u financiranju projekta nove zgrade terminala. Mihanović kaže da imaju punu podršku i gradonačelnika Opare i župana Bobana te resornog ministra Butkovića. Uprava je u postupku dobivanja građevinske dozvole za novi terminal. Računa se da bi to moglo biti riješeno do kraja godine, a onda bi se trebao raspisati natječaj za izvođača radova. Gradnja bi mogla potrajati dvije godine.

Splitsko sveučilište radi dvije studije od kojih Lučka uprava očekuje smjernice za daljnje uređenje luke. Jedna se odnosi na kruzere, a druga na koncesioniranje preostalih objekata u luci, skladišta na lukobranu, zgrade Dalmacijavina i parkinga. Zgrada Dalmacijavina pod posebnom je zaštitom konzervatora i mora ostati u sadašnjem obliku, što je poseban problem. Vrijednost radova na uređenju tog dijela luke procjenjuje se na 60 milijuna eura, a za realizaciju bi bilo nužno mijenjati GUP.

'Kada dobijemo studije, dogovorit ćemo s Gradom Splitom koji je to smjer u kojem treba razvijati luku kao sastavni dio grada', kaže Mihanović.
 

Vaša reakcija na temu