Za tjedan dana u promet bi se trebao pustiti splitski metro na relaciji između gradske luke i Kopilice. U tunelu koji ih spaja bit će veća gužva nego dosad pa smo HŽ infrastrukturi postavili nekoliko pitanja vezanih za sigurnost.
Početkom tjedna vatrogasci su vježbali gašenje požara u tunelu, Ivan Kovačević, zapovjednik JVP-a Split, kazao nam je da su provjeravali koliko im treba za dolazak na intervenciju.
Tunel je dug nepuna dva kilometra i osim izlaza na sjevernoj i južnoj strani nema stanica. Zanimalo nas je ima li puteve za evakuaciju, detektore dima i ugljičnog monoksida, uporabnu dozvolu i je li siguran za pojačani promet.
Evo što su nam odgovorili u HŽ infrastrukturi.
'Željeznički tunel Split, smješten na lokalnoj željezničkoj pruzi Split Predgrađe - Split je u funkciji. Željeznički promet njime se redovito odvija. Tunel Split građevina je nastala prekrivanjem željezničkog usjeka s armirano-betonskom konstrukcijom. Radovi na natkrivanju i proširivanju izvedeni su 1979. godine u sklopu pripremnih radova za održavanje Mediteranskih sportskih igara kako bi se prevladala prostorna barijera koju je predstavljala željeznička pruga. Nositelj radova bio je Grad Split koji je ishodio građevinsku i uporabnu dozvolu, temeljem kojih je tunel pušten u rad. Uporabna dozvola za korištenje ukopa pruge od kolodvora Split Predgrađe do kolodvora Split dobivena je još 1987. godine. S obzirom na to da pruga od Ogulina do Splita nije elektrificirana, njima će i dalje voziti dizelske lokomotive i vlakovi. Željeznički promet odvijat će se sukladno voznom redu.'