Udruga za zaštitu prava potrošača 'Splitski potrošač' obustavila je sve organizirane aktivnosti savjetovanja potrošača s početkom nove godine. Razloge su pojasnili u priopćenju koje prenosimo u cijelosti.
'Cijenjeni potrošači,
žao nam je što Vas moramo obavijestiti da smo, zbog trenutno nedostatnog financiranja rada udruge od strane Jedinica lokalne samouprave, prisiljeni privremeno obustaviti organizirane aktivnosti savjetovanja potrošača, od 01. siječnja 2024. - do daljnjeg.
Naša udruga će u međuvremenu usluge savjetovanja biti u mogućnosti pružati prioritetno svojim članovima.
Svima ostalima, koji nam se svakodnevno obraćate u velikom broju, nastojati ćemo pomoći u skladu sa trenutno raspoloživim kapacitetima.
Izuzetak su građani Omiša, koji nam se i dalje mogu obratiti drugom srijedom u svakom mjesecu od 10.00 do 12.00 h u Gradskoj sportskoj dvorani Ribnjak, Četvrt Omiške bojne bb, 1. kat (detaljnije ovdje, a zahvaljujući tekućoj financijskoj potpori Grada Omiša.
I ovim putem još jednom želimo istaknuti da je zakonska obveza Jedinica lokalne samouprave (JLS) da na svom području organiziraju (između ostalog i) savjetovanje potrošača, a sve sukladno članku 133. Zakona o zaštiti potrošača (NN 19/22, 59/23), kao i člancima 19. i 19.a Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20).
Koliko nam je poznato, ovu zakonsku obvezu, osim periodički Grada Splita i od 2022. godine Grada Omiša, ne ispunjava niti jedna Jedinica lokalne samouprave u čitavoj Dalmaciji!
Stoga, ovom prilikom također apeliramo i na predstavnike medija da se po ovom pitanju obrate Jedinicama lokalne samouprave i tako, zajedno sa nama, pomognu svim građanima, u svim gradovima i općinama, da kao potrošači ostvare svoja zakonom zajamčena potrošačka prava!'