187 učenika, od čega 175 djevojčica, u 14 osnovnih splitskih škola sudjeluje u izvannastavnoj aktivnosti pod nazivom STeam koja se provodi s ciljem jačanja aspiracija i osnaživanja prvenstveno djevojčica prema STEM (eng. science, technology, engineering and mathematics) zanimanjima.
Izvannastavna aktivnost organizirana je u okviru projekta A1 STEMfemme Jr. kojeg su zajednički osmislili i pokrenuli Institut za društvena istraživanja i A1 Hrvatska u suradnji s Gradom Splitom, a Split je prvi grad u Hrvatskoj u kojem se projekt provodi.
Kroz radionice s nastavnicima održanim tijekom kolovoza i rujna predstavljen je kurikulum inovativne izvannastavne aktivnosti namijenjene učenicama i učenicima 5. i 6. razreda osnovnih škola. Izvannastavnu aktivnost STeam u pojedinoj školi provodi školski STeam tim kojeg čine barem dvije predmetne učiteljice ili učitelja matematičkog, prirodoslovnog, tehničkog i informatičkog ili umjetničkog područja te stručna suradnica ili suradnik. Program nije namijenjen isključivo darovitoj djeci nego se kroz njega želi razvijati aspiracija prema STEM-u kod djece od najranije faze njihove životne dobi s naglaskom na djevojčice, jer još uvijek na STEM fakultetima i u STEM zanimanjima dominiraju muškarci.
Izvannastavna aktivnost STeam izvodi se u trajanju od 70 nastavnih sati tijekom nastavne godine. Inovativnost ovog programa sastoji se od četiri modula koji su vezani uz jedan relevantan društveni problem koji će timovi analizirati kroz primjenu digitalnih tehnologija i umjetničku perspektivu. Također, kroz module je predviđen i 'hands on' pristup odnosno izrada prijedloga mogućih rješenja kojim se želi riješiti konkretni problem. Svi radovi bit će prezentirani na završnom događanju na kojem će sudjelovati timovi svih uključenih škola.
'Iznimno smo zadovoljni radom tijekom edukacije za STeam. Splitske su škole pokazale ono što smo i očekivali, a to je da se u njima nalaze stručne, kreativne, hrabre i zabavne nastavnice i nastavnici. Činjenica da će 187 petaša i šestaša, od čega 175 djevojaka, od listopada krenuti učiti o umjetnoj inteligenciji, pametnim gradovima, održivosti, moru i kozmetici na različitim mjestima i na različite načine zalog je da se Split ne treba bojati za svoju budućnost!', poručili su Boris Jokić, Zrinka Ristić Dedić i Jana Šimon s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu.
Grad Split aktivno podupire te prati implementaciju i realizaciju ovog inovativnog programa koji već sada pokazuje veliki potencijal.
'Odaziv i reakcija naših profesora, ravnatelja te velik broj djece, posebno djevojčica koje su se uključile, zaista je izvrstan i siguran sam da će ova kreativna dodana vrijednost školskom kurikulumu biti zanimljiva i korisna za sve koji u njoj sudjeluju.
Ulaganje u obrazovanje, samopouzdanje i kreativnost naše djece uvijek se višestruko vraća i obogaćuje zajednicu i čitavo društvo', kazao je gradonačelnik Splita Ivica Puljak zahvalivši svima koji su se s puno entuzijazma uključili u provedbu ove inovativne izvannastavne aktivnosti.
Izvannastavna aktivnost STeam dio je projekta A1 STEMFemme Jr. kojeg je inicirala A1 Hrvatska kao dio aktivnosti održivog poslovanja kojim nastoji unaprijediti digitalno društvo u Hrvatskoj svima pružiti jednake mogućnosti za učenje, stvaranje i napredak. U okviru projekta STEMfemme Jr. Institut za društvena istraživanja provest će i znanstveno istraživanje u osnovnim školama čiji je cilj utvrditi razloge ustrajanja i odustajanja od obrazovnih i karijernih aspiracija u STEM području djevojaka osnovnoškolske dobi.