'Hrvatske autoceste' su reagirale na članak 'DI JE ZAPELO? Nova sramota - dok se obnovi jedini splitski čvor na autocesti, u Rijeci ih se izgrade čak tri!', objavljen danas na Dalmatinskom portalu. Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti:
- Želimo pojasniti pogrešnu interpretaciju u sljedećem navodu: 'Dakle, tek nakon ljeta razmislit će što će i kako će. Pritom poprilično neobično zvuči njihova najava da će 'drugu fazu radova spojiti s trećom fazom', jer koliko je poznato nije moguće na ovaj način prekrajati poslove dodijeljene na javnom natječaju.'
Kako bi se razumjele podjela projekta po fazama i što je bio predmet pojedine faze dajem kratak osvrt:
Čvor Dugopolje:
I. faza - dogradnja izlazne trake za smjer Zagreb-Split
II. faza - dodatna traka na platou sa proširenjem CP-a i u nastavku preko rotora do DC1
III. faza dogradnja izlazne trake i proširenje nadvožnjaka za smjer DU-ST
Dakle, I. faza je izvedena i ista je u prometu. Zbog planiranog uvođenja novog sustava naplate cestarine nije se niti ugovorilo dodavanje dodatne trake na platou i proširenje CP-a (cestarinskog prolaza) i dodatne trake kod rotora Podi, a što je najveći dio planirane II. faze, ali se izvode radovi na rotoru Podi (proširenje radijusa, nova prometna signalizacija) što čini dio II. faze. Dok se III. faza odnosi na proširenje samog čvora na autocesti.
Slijedom navedenog, ne može se reći da se ne izvode radovi II. faze. Radovi II. faze (samo dio koji se odnosi na radove u zoni rotora Podi) su ugovoreni zajedno s radovima III. faze. Radovi II. faze (dio koji se odnosi na proširenje CP-a i dodatnu traku na platou) nisu ugovoreni jer se neće izvoditi obzirom na planirano uvođenje novog sustava naplate.
Isto tako, vezano za navod o završetku radova u 2021. godini, podsjećamo da je ugovor za projektiranje II. i III. Faze potpisan 2019. godine, činjenica je da smo u veljači 2020. godine naveli da je planirani početak javne nabave za radove lipanj 2020. godine. Međutim, u ožujku 2020. godine uslijed Covid krize i pada prometa od 80%, svi investicijski projekti bili su usporeni te smo nabavu za radove i ugovor proveli 2021. godine.
Nadalje, vezano za ovaj projekt i rokove, a kako i sami navodite da je to veliki zahvat u području velike nastanjenosti i dnevne migracije, naročito u vrijeme turističke sezone, još jednom naglašavamo da u takvom opsegu u turističkoj sezoni se ne mogu izvoditi radovi koji blokiraju i remete prometne veze grada Splita.
Naposljetku, ovakav način opreme teksta smatramo iznimno tendencioznim jer se ovakvim prikazom neopravdano dovodi javnost u zabludu, a na osnovi kojeg se javnosti plasira osuda i zaključak da se projekt dogradnje čvora Dugopolje stavlja u 'drugi plan'.