Zgrada Dalmacijavina godinama nije samo ruglo istočne obale, nego i sigurnosni problem. Vatrogasci su u više navrata intervenirali zbog požara koje su izazvali nelegalni stanari u napuštenom prostoru.
Ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović rekao je da rješavanje tog prostora jest odgovornost Lučke uprave, te da više nema smisla čekati.
- To je naš problem i naša nadležnost. Moji prethodnici čekali su donošenje novog GUP-a kako bi krenuli u rješavanje, no kako se novi GUP još uvijek čeka, odlučili smo ići u koncesioniranje prema postojećem, starom planu – izjavio je Mihanović.
Dodao je da je već proveden međunarodni iskaz interesa, a više investitora spremno je uložiti više od 50 milijuna eura. Na izradi dokumentacije sudjelovale su sastavnice Sveučilišta u Splitu, a prije više od godinu i dva mjeseca predan je i zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole.
- Nadamo se da će nova gradska uprava ubrzati postupak – rekao je.
Gradonačelnik Tomislav Šuta potvrdio je da se zahtjev već dulje od godinu dana nalazi u proceduri, te poručio:
- Grad će učiniti sve što je potrebno da se taj postupak privede kraju.
Mihanović je naglasio da prostor neće imati turističke sadržaje koji bi dodatno opteretili luku.
- Morali smo unaprijed definirati određene sadržaje kako bi izrađivači dokumentacije mogli procijeniti vrijednost koncesije i izračunati ekonomske pokazatelje – od povrata ulaganja do trajanja koncesije.
Ali od samog početka vodili smo se time da prostor ostane isključivo u funkciji putnika, a ne da bude nova gradska gužva – objasnio je Mihanović.
Dodao je da su namjerno isključili sve sadržaje koji bi mogli privući dodatne ljude izvan same luke, poput trgovačkih centara, velikih ugostiteljskih objekata ili turističkih atrakcija.
- Cilj nije bio napraviti nešto atraktivno za šetače i turiste, već sadržaje koji su u službi luke i putnika. Planirane su dvije garaže sa po 500 parkirnih mjesta i manji hotel s oko 140 soba, kako bi se zadovoljile osnovne potrebe putnika i promet rasteretio, a ne dodatno opteretio – zaključio je.