Ako ste aktivno pratili marketing u posljednjih nekoliko godina, znate da se, u odnosu na prethodnu godinu, ne naziru nikakve revolucionarne promjene. Ipak, nekoliko ključnih trendova nastavlja oblikovati industriju, a među njima prednjači nezaustavljivi uspon umjetne inteligencije (AI), ističu digitalni strateg David Peranić i Roberto Levak, stručnjak za psihologiju marketinga.
AI: Puno buke, a još uvijek malo meda
AI će, nažalost i na sreću, i dalje biti glavna tema. Iako je svima jasno da se radi o tehnologiji ogromnog potencijala, koja može potpuno preokrenuti način kako radimo posao, još uvijek smo u vrlo ranoj fazi njenog razvoja.
Stručnjaci i laici se igraju, eksperimentiraju i pokušavaju joj dati smisao. Rezultat je puno zujanja, a malo praktične primjene. Na svaki smisleni slučaj upotrebe AI tehnologije dolazi barem deset besmislenih ideja i realizacija.
Iako AI već danas može biti koristan pomoćni alat onima koji znaju što rade, na njega se još ne možete osloniti. Još uvijek nije na razini da zamijeni stručnjaka, a njegova primjena često stvara 'šum u komunikaciji' - veliku količinu sadržaja upitne i niske kvalitete.
Baš kao što automat u bolnici proizvodi napitak koji se naziva kavom, ali ga kavoljupci nikada neće priznati kao pravu kavu, tako i AI produkcija trenutačno može zadovoljiti samo one s najnižim kriterijima.
Razvojem AI alata otvaraju se i mogućnosti da brendovi krenu u produkciju svojih 'AI maskota' (neki ih nazivaju AI influencerima, ali zapravo su bliže maskotama, samo s ljudskim naličjem) i tako grade zajednicu koja ostaje u 'njihovom krugu' bez dijeljenja te zajednice s drugim brendovima. Naravno, uvijek naglašavamo važnost etičnosti i transparentnosti. Stoga, funkcija 'AI maskota' mora biti dobro strateški promišljena.
Protuteža AI-ju: Personalizacija, autentičnost i namjera
Koji je najbolji odgovor na masovnu, nekvalitetnu produkciju AI-ja? Ako AI gledamo kao lovačku pušku koja ispaljuje stotine zrna bez preciznosti, najbolji odgovor je snajper - precizno ciljanje s jasnom namjerom. To zahtijeva duboko razumijevanje publike: tko su oni, kako se ponašaju, što ih zanima, u kakvom kulturološkom okviru žive, kako komunicirati s njima i kako se pozitivno istaknuti među konkurencijom. Kvalitetan rad, konzistentnost i ispunjavanje ovih kriterija rezultirat će rastom i razvojem brenda.
Video: I dalje nezaobilazni format
Video je trend već godinama i sve više ljudi se odlučuje postati kreatorima sadržaja, ali još uvijek postoji ogroman prostor za rast. Zanemariv postotak ljudi i firmi ga aktivno koristi. Ovaj format je ključan jer najbolje prenosi emociju i autentičnost, što je posebno važno u eri AI tehnologije. Dodatna prednost videa je što ga ChatGPT i slični alati još uvijek ne mogu kvalitetno replicirati (bar za sad).
Podaci: Zlato digitalnog doba
Nakon uvođenja GDPR-a, prošlo je vrijeme nekontroliranog korištenja podataka. Danas je važnije nego ikad pažljivo i smisleno prikupljati dostupne podatke i koristiti ih za bolje razumijevanje kupaca i njihovih potreba, te za pružanje boljeg korisničkog iskustva.
Važnost etike i održivosti
Etička pitanja i održivost bit će sve važniji u marketingu. Potrošači će još više očekivati da brendovi budu transparentni i odgovorni u svom poslovanju. To uključuje odgovorno prikupljanje i korištenje podataka, smanjenje utjecaja na okoliš i promicanje društvene odgovornosti
Rastuća važnost zajednice (koja je vaša)
Brendovi bi se u 2025. godini mogli više okrenuti izgradnji direktnog odnosa s kupcima i zajednicom. To će uključivati stvaranje (in-house) sadržaja za jačanje veza s članovima zajednice.
Također, kreatori sadržaja sve više preuzimaju ulogu savjetnika i konzultanata. Ovaj trend odražava evoluciju influencer marketinga, gdje se kreatori dugoročno profiliraju u autoritete u svojim nišama i pružaju vrijedne savjete, kako korisnicima, tako i brendovima.
Digitalni marketing se konstantno razvija i postaje sve kompleksniji. Danas je znatno zahtjevniji nego prije 5-10 godina, a s velikom sigurnošću možemo reći da će za 5-10 godina biti još kompleksniji. Upravo zato aktivnostima i odlukama u domeni digitalnog marketing danas je više
nego ikad važno strateški pristupiti. Jedinstvenu edukaciju za voditelje marketinga i direktore koji žele ulagati u znanje i vještine donošenja marketinških odluka i uspješnije strateško razmišljanje, osmislili su David Peranić i Roberto Levak, a njezin program počinje uskoro.
Samo jedna pravilno donesena odluka višestruko otplaćuje ulaganje u ovaj mentorski program.
Početnicima, pogotovo onima bez razumijevanja osnova marketinga, bit će sve teže uključiti se i raditi smislen posao. S druge strane, za one koji rade kvalitetno i promišljaju dugoročno, malo će se toga promijeniti. Oni će i dalje biti korak ispred, spajajući snagu tehnologije s neprocjenjivom vrijednosti ljudskog dodira.