Građanska inicijativa Naprid Plokite, naprid Siromašna jutros je održala mirni prosvjed, u čijoj je najavi ključno pitanje bilo upućeno gradonačelniku Tomislavu Šuti: što je s obećanih 6000 novih parkirnih mjesta?
Gradonačelnik Šuta na novinarski upit ponovio je kako izgradnja dodatnih parkirnih kapaciteta ostaje dio plana njegove gradske uprave, iako su pojedini projekti još uvijek u fazi pripreme i bez osiguranog financiranja.
– U programu sam naveo izgradnju šest tisuća parkirnih mjesta, a uvjeren sam da će se ona u velikoj mjeri i realizirati. Neki su projekti već u tijeku. Konkretno, tri garaže su u fazi pripreme i izgradnje. Iako sredstva za njih još nisu u potpunosti osigurana, vjerujem da ćemo ih uspjeti pribaviti i projekte realizirati do kraja – izjavio je Šuta.
Kada je riječ o Plokitama, Šuta je izdvojio dvije konkretne lokacije kao dio prometnog rješenja. Prva je uz benzinsku postaju INA, na zemljištu koje je djelomično u vlasništvu Grada, a djelomično u privatnim rukama.
– Održao sam više sastanaka s privatnim vlasnikom. Iako nemamo pravni institut izvlaštenja, razgovaramo o mogućnosti dogovora i otkupa tog dijela zemljišta, kako bismo ondje mogli izgraditi garažu – rekao je gradonačelnik.
Druga lokacija nalazi se uz osnovnu školu na Plokitama, gdje se planira izgradnja garaže kapaciteta od 250 do 300 mjesta. Prema gradonačelnikovim riječima, u tijeku je izrada projektno-tehničke dokumentacije, a uskoro se očekuje i ishođenje potrebnih dozvola.
U širem kontekstu, Šuta je podsjetio i na projekt izgradnje Park & Ride sustava na lokaciji Širine, u suradnji s gradovima Kaštelima i Solinom. Cilj tog sustava je, kako je rekao, smanjenje prometa prema centru grada.
Posebno je izdvojio Park & Ride na Lovrincu, koji se financira iz europskih bespovratnih sredstava, kao i plan za izradu projekta novog izlaza iz trajektne luke. Po završetku idejnog rješenja, kako navodi, stvorit će se uvjeti za dovršetak urbanističkog plana i izgradnju veće gradske garaže u centru Splita.
– Sredstva za tri spomenute garaže planiramo osigurati putem Hrvatske banke za obnovu i razvitak, kao i kroz financijske instrumente koji omogućuju djelomičan otpis glavnice. Dio sredstava planiramo povući iz europskih fondova, do 50 posto, čime se može pokriti izgradnja barem dviju garaža. Park & Ride sustavi također se financiraju europskim sredstvima, dok ćemo ostale projekte pokrivati iz vlastitih izvora – pojasnio je Šuta.
Dodao je kako je svjestan da će sama realizacija garaža i parkirališnih kapaciteta trajati godinama, ali da se u međuvremenu razmatraju i privremena rješenja.
– Dao sam nalog Odjelu za komunalu da sagleda mogućnosti uklanjanja stupića ondje gdje je njihovo postavljanje bilo nepotrebno. Očekujem da se na taj način oslobodi barem dio prostora za parkiranje. Prvo trebamo stvoriti uvjete – odnosno izgraditi garaže – a tek potom zatvarati postojeća parkirna mjesta – zaključio je gradonačelnik.