Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture završilo je izvide pomorskih prekršaja koje je provodilo zbog nesreće broda Lastovo, koja se dogodila 11. kolovoza 2024. u Malom Lošinju. Naime, pri padu pramčane rampe smrtno su stradale tri osobe te je jedna osoba teže ozlijeđena.
'Prema zaključku koji su iznijeli ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe - a temeljem provedenih izvida i utvrđenih elemenata prekršajne odgovornosti - predloženo je pokretanje prekršajnog postupka protiv kompanije Jadrolinije, protiv odgovorne osobe u kompaniji i protiv zapovjednika broda Lastovo, dok se ne nalaze elementi prekršajne odgovornosti kod preostalih članova posade broda', navodi se u priopćenju ministarstva.
Naime, nakon saznanja o pomorskoj nesreći Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uputilo je ovlaštene službenike iz Uprave sigurnosti plovidbe da provedu izvide s ciljem utvrđivanja okolnosti koje su dovele do nesreće te otkrivanja i kažnjavanja počinitelja pomorskih prekršaja - u skladu s ovlastima koje proizlaze iz Pomorskog zakonika.
'Tijekom svog postupanja ovlašteni službenici proveli su: inicijalni inspekcijski pregled broda odmah nakon nastanka pomorske nesreće, saslušanje zapovjednika i članova posade broda Lastovo, kao i predstavnika Uprave Jadrolinije, simulaciju rada pramčane rampe, dodatni inspekcijski pregled broda Lastovo, provjeru sustava upoznavanja posade s brodom, provjeru sustava održavanja broda, provjeru evidencija tehničkog nadzora Hrvatskog registra brodova, provjeru inspekcijskih nadzora broda Lastovo do trenutka nesreće, dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinije, dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću broda Lastovo i dr.
Nakon provedenih izvida ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva zaključili su kako sustav upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinija nije u cijelosti uspostavljen, održavan i provođen na način zahtijevan Uredbom (EZ) br. 336/2006 o provedbi Međunarodnog Pravilnika upravljanja sigurnošću unutar Zajednice i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3051/91 te kako je zapovjednik broda Lastovo prekršio odredbe ISM [1]poslovnika broda Lastovo, kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezano uz sustav pramčane rampe, a za što je nadležan sukladno ISM poslovniku broda Lastovo', navodi se u priopćenju.
Cijelo izvješće dostupno je u nastavku: