Prodavači s tržnica i ribarnica nisu zadovoljni odlukom da više ne mogu raditi, smatraju da veća opasnost širenja koronavirusa prijeti u zatvorenim trgovinama nego na pazarima i peškarijama.
Popričali smo s Tvrtkom Karoglanom, direktorom firme Tržnice-Hippos, koja upravlja splitskim tržnicama. Kaže nam da iz sata u sat prate nove informacije, svakodnevno su u kontaktu s lokalnim stožerima i pripremaju se za sve opcije.
- Našim prodavačima je sigurno najteže, osjećaju nepravdu vidjevši kako se voće, povrće, riba i ostali proizvodi prodaju u velikim trgovinama i trgovačkim centrima dok njihova roba propada ili u slučaju ribara niti ne izlaze na more jer nemaju gdje s tolikom količinom ribe - govori nam Karoglan.
Sada je online prodaja preuzela dio onoga što smo uživo mogli kupiti na otvorenom, no ipak nisu svi u mogućnosti prodavati svoje proizvode preko interneta. Online prodaja je, kaže nam Karoglan, odlična za dio prodavača u ovoj situaciji, ali ne može riješiti problem koji trenutno imaju iz više razloga. Količina robe koja se prodaje online naručivanjem je sigurno nedovoljna u odnosu na prodaju koju su njihovi korisnici imali na tržnicama i ribarnici, također u velikoj mjeri se radi o starijim ljudima koji se ne mogu tako lako organizirati dostavu, a tu je i problem udaljenosti dobrog dijela OPG-ova koji se ne nalaze u Splitu, već okolici.
- U suradnji s Udrugom hrvatskih tržnica tražili smo od Stožera civilne zaštite da nam propiše uvjete koje moramo ispuniti da bi se ponovno otvorile tržnice i ribarnice na zadovoljstvo naših prodavača i građana Splita. Spremni smo i mislimo da sve epidemiološke uvjete možemo ispuniti te čekamo daljnje odluke - drži Karoglan, te dodaje:
- Nadamo se da će se ova situacija oko pandemije što prije okončati, te ostaviti što manje posljedice na sve nas, kako zdravstveno tako i gospodarski.