Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
U Splitu u promet pušten prvi baterijski vlak u Hrvatskoj i Europi

U Splitu u promet pušten prvi baterijski vlak u Hrvatskoj i Europi

Vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura

Na Željezničkom kolodvoru Split u redovni promet uveden je novi baterijski vlak na relaciji Split - Kaštel Stari - Split, čime je napravljen važan iskorak u razvoju održivog i suvremenog željezničkog prijevoza na području Splitsko-dalmatinske županije.

Riječ je o prvom baterijskom vlaku u Hrvatskoj, ali i prvom takve vrste u Europi, proizvedenom u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se financira sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, a obuhvaća proizvodnju baterijskog i elektrobaterijskog vlaka te izgradnju šest punionica u kolodvorima Bjelovar, Virovitica, Osijek, Varaždin, Pula i Split Predgrađe.

Novi baterijski vlak ima 113 sjedećih mjesta, potpuno je prilagođen osobama s invaliditetom, opremljen rampama za ulazak i izlazak, prostorom za bicikle, suvremenim audio-vizualnim sustavom informiranja putnika, videonadzorom te besplatnim pristupom internetu. Pogonjen je baterijama koje se pune na posebno izgrađenim punionicama, a njegova tiha i ekološki prihvatljiva vožnja dodatno doprinosi kvaliteti putovanja.

Uvođenjem baterijskog vlaka HŽ Putnički prijevoz uvodi i 14 novih prigradskih linija na relaciji Split – Kaštel Stari – Split, pa će građanima od danas biti na raspolaganju ukupno 32 prigradska vlaka, odnosno čak 45 polazaka dnevno uključujući linije prema Perkoviću.

Svečanom uvođenju baterijskog vlaka nazočili su državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić te predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić sa suradnicima.

Župan Boban istaknuo je kako današnji događaj donosi višestruke koristi za građane:
– Prije svega, riječ je o iznimno udobnom, ugodnom i bešumnom vlaku. Drugo, od danas imamo 14 polazaka više nego do sada na relaciji Split – Kaštel Stari, a treći važan benefit je puštanje u promet dviju novih željezničkih postaja, u Solinu i Svetom Kaju. Sve to s ciljem rasterećenja cestovnog prometa i poticanja građana na korištenje javnog prijevoza – rekao je Boban, podsjetivši kako je željeznički prijevoz besplatan za umirovljenike i studente te kako je Splitsko-dalmatinska županija prva u Hrvatskoj uvela besplatan prijevoz za studente, što je kasnije prihvaćeno na nacionalnoj razini.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić naglasio je kako je Splitsko-dalmatinska županija u fokusu razvoja željezničkog sustava:
– Ovim projektom značajno podižemo kvalitetu prijevozne usluge na području najveće aglomeracije Kaštel Stari – Split. Očekujemo da ćemo ovu godinu završiti s oko pola milijuna putnika, što je rast od 6 do 7 posto u odnosu na prošlu godinu – istaknuo je Ukić, dodavši kako je besplatan prijevoz osiguran i za osobe s invaliditetom koje imaju odgovarajuću iskaznicu.

Državni tajnik Žarko Tušek poručio je kako uvođenje baterijskog vlaka u Split šalje jasnu poruku o ravnomjernom razvoju Hrvatske:
– Ovaj vlak, razvijen uz podršku Ministarstva i Vlade RH u suradnji s Končarom, simbol je modernizacije željezničkog sustava. U posljednjih osam godina nabavljeno je 70 novih vlakova, a trenutačno je u proizvodnji dodatnih 19 vrijednih 175 milijuna eura. Nakon velikih ulaganja u cestovnu infrastrukturu, došao je red na željeznicu, koju snažno podupire i Europska unija – zaključio je Tušek.

Uvođenje prvog baterijskog vlaka u redovni promet označava novi korak prema zelenijem, učinkovitijem i dostupnijem javnom prijevozu te potvrđuje stratešku važnost Splita i Dalmacije u razvoju hrvatske željezničke infrastrukture.

Vaša reakcija na temu