Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Press FOTOGALERIJA Učenje kroz igru i zabavu – održane zabavne radionice kroz STEM vještine u Vrgorcu

FOTOGALERIJA Učenje kroz igru i zabavu – održane zabavne radionice kroz STEM vještine u Vrgorcu

Pogledajte kako im je bilo

Osnovna škola Vrgorac provodi projekt 'STEM u Osnovnoj školi Vrgorac' koji je financiran od strane Islanda, Lihtenštajna i Norveške kroz Financijski mehanizam Europskog gospodarskog prostora (EGP) 2014. – 2021. uz nacionalno sufinanciranje Republike Hrvatske u okviru Programa 'Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva'.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 531.454,27 €, od čega su bespovratna donatorska sredstva u iznosu od 451.736,13 €, a bespovratna nacionalna sredstva 79.718,14 €. Partner na projektu je Sveučilište u Stavangeru iz Norveške, a provodit će se od 12. rujna 2022. do 11. ožujka 2024. godine. U sklopu provedbe projekta, danas 5. lipnja 2023. godine su se održale zabavne STEM radionice u prostorijama Osnovne škole.

Kako napraviti krug u duginim bojama, simulirati erupciju vulkana ili napraviti 3D model i isprintati ga? Sve to naučili su učenici od 4. do 8. razreda u zabavnim i interaktivnim radionicama o kemijskim reakcijama, 3D edukaciji i STEM-u i održivom razvoju. 

'Organizacijom radionica željeli smo pokazati kako se i kroz igru i zabavu može puno naučiti. Osim vježbi koncentracije, preciznosti i motorike, uče se i samostalnost, potičemo ih na razmišljanje, promišljanje i donošenje zaključaka. Drago nam je da smo dio ovog projekta, a djeca su iznimno zainteresirana za učenje novih vještina', rekao je ravnatelj Škole Krešimir Kuran te istaknuo kako je ovo samo jedan u nizu projekta koji provode u školi. 

'Zadovoljni smo ćemo iz prve ruke moći razmijeniti iskustva sa zemljom koja je puno naprednija u STEM tehnologijama u obrazovnom sustavu i ta iskustva primijeniti u našoj školi', dodao je.

Smijeh i veselje izazvale su kombinacija octa i sode bikarbone ili kvasca i vodikovog peroksida koje su stvorile zanimljivu reakciju pjene koja nabuja i prelije se iz epruvete pa tako simulira erupciju vulkana. Neutralizacijom sode bikarbone i octa stvoren je plin ugljikov dioksid koji je napuhao balon. Papar koji je plutao u vodi se razdvojio na sve strane umakanjem štapića sa deterdžentom, a istim postupkom nekoliko boja koja su plutale na površini vode razdvojile su se i stvorile šarenilo u krugu.

Učenici viših razreda upoznati su s time što je 3D printanje i tehnologija 3D ispisa. Učenici su uživo vidjeli kako se printa figurica po modelu te su im dani primjeri prednosti ove tehnologije poput prilagodbe finalnih proizvoda, brzog stvaranja modela, uz mala ulaganja i brojne mogućnosti za zabavu, ali i zaradu.

Danas se gotovo sve može 3D isprintati i zamijeniti postojećim, a ova se industrija brzo razvija jer je profitabilna i mijenja trendove.

Radionice su organizirane u suradnji s partnerima na projektu sa Sveučilišta Stavanger iz Norveške. Inge Christ, voditelj školskog laboratorija pri Sveučilištu Stavanger sa kolegama je održao predavanje o održivom razvoju.

Nakon predavanja učenici su sa iPadima izašli u okružje škole gdje su fotografirali stvari za koje smatraju da su dio održivog razvoja poput biljaka i drveća. Fotografije su pohranjene u aplikaciju s kojom su zatim prolazili kroz mogućnosti i rješenja za održivost sukladno njihovom odabiru. 

'Svaki učenik ima drugačiju perspektivu i svoje viđenje održivog razvoja. Iz toga možemo puno naučiti. Iz svakog projekta u kojem sudjelujemo izvlačimo različite globalne perspektive. Klimatske promjene utječu na sve nas, sve se češće javljaju, a na sjeveru mijenjaju se tri puta brže od uobičajenog. Važno je da učenici daju svoja rješenja i ideje za bolju budućnost. Neki puta smisle nešto čega se mi znanstvenici nismo ni sjetili jer razmišljaju drugačije od nas', rekao je Christ.

Napomenuo je kako se po pitanju održivosti treba oslanjati na činjenice, vjerovati u budućnost te biti optimističan i pozitivan. 

'I mali koraci su važni, poput dnevnih odluka i navika. Prijenos znanja i iskustava je iznimno značajno i zato promoviramo znanost', dodao je. 

Sveučilište u Stavangeru ima inovativan i međunarodni profil te predstavlja pokretačku snagu u razvoju znanja i procesima promjena u društvu. Njihova društvena misija je izazvati dobro poznato i istražiti nepoznato.

Ciljevi projekta su educirati obrazovne djelatnike za STEM vještine, educirati učenike, modernizirati učionice i nabaviti STEM opremu. STEM pristup obrazovanju obuhvaća četiri područja: prirodne znanosti, informatiku, inženjerstvo i matematiku i označava poticanje na interdisciplinarno učenje - kombinaciju svih područja u rješavanju nekog zadatka.

Financijski mehanizam EGP-a i Norveški financijski mehanizam pridonose smanjenju socijalnih i ekonomskih razlika unutar Europe te jačaju bilateralnu suradnju između država donatora (Island, Lihtenštajn i Norveška) i Republike Hrvatske.

Više o grantovima možete pronaći na web stranici EEA and Norway Grants.

Vaša reakcija na temu