Vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak medijima je održao prezentaciju koju je planirao gradskim vijećnicima, ali nije mogao na sjednici jer nije ispoštovao proceduru, a nitko od splitskih parlamentaraca nije htio predložiti da nazoči, pa da se glasalo o tome. Ukratko, nisu ga htjeli, a jednoglasni zaključak je i da se krene u smjeru raskida koncesije i dio prostora ustupi Gradu Splitu.
Debeljak je predstavio 'mjere za spas škvera'. Ukratko, on nije dijelio otkaze, maksimalno 20-30, pri čemu je iznosio kvalifikacije o pojedinim otpuštenim radnicima koje nećemo prenositi, država, kaže, nije stala uz njega, uništila ga je covid kriza i rat u Ukrajini. Spasa ima, obećava, ugovoren je brod koji bi mogao angažirati tisuće radnika, jedva se čekaju vratiti, ima ih 10.000 na raspolaganju. Konsolidirani dug Brodosplita, tvrdi, iznosi 100 milijuna eura. Računica je stigla do 300 milijuna eura, ali ako se prebije ono što je dužan sam sebi, dođe se do tih 100 milijuna eura konsolidiranog duga. Navodno.
Rasplakao se nakon prezentacije, pa je konferencija za medije nakratko prekinuta.
- Recite što hoćete, trebamo zajedno uskladiti što hoće Grad, ljudi, Županija, Hrvatska i što je dobro za sve skupa. Ako sam ja problem, ja sam izgubio brata, oca, nikakav problem nije da me lomite, mučite, i čupate prst po prst, guštat ću u tome... Mada totalno nisam takav da guštam da me netko švora, nego sam alfa i tako dalje - krenuo je Debeljak. Pa nastavio da nije nikakav to problem.
- Svu žrtvu ovog svijeta mogu pobrat ako ću napraviti to - nemojte dopustiti da ono što imate najbolje na svijetu, to su škverski radnici, koji znaju napraviti najbolje brodove, nemojte njih izgubiti. Ako sami hoćete odrubiti glavu, odrubite, ali njih nemojte gubiti. I druga stvar da ih ne izgubite - nemojte ovaj zlatni brod izgubiti, ugovorite ga kao država, to treba Hrvatskoj, hrvatskom narodu, hrvatskom radniku. Oprostite - zastao je i rasplakao se.
'Zlatni brod' je rezidencijalni kruzer za kojeg tvrdi da je vrijedan milijardu eura. Naveo je kako je ugovoren, odnosno već je prodano 40 posto od njegovih 530 'apartmana'. Za gradnju su potrebna državna jamstva.
Rekao je i da se pitao milijun puta je li se trebao početi baviti korupcijom, jer da bi se tada stvari pokrenule.
- Onda sam Bogu obećao da neću. Je li to greška bila? Ja i dalje smatram da nije - govorio je.
Izdvojimo i da je kazao kako je komunalni dug Splitu odlučio sam ne plaćati, smatrao ga je previsokim. Nije se ni s kim nalazio na večerama, kako je rekao, mediji su spominjali da bi Brodosplit trebao raditi željezne konstrukcije na Poljudu, što se spominjalo kao kompenzacija, ali eto nije. Netko drugi je 'te vijke rješavao i to loše'. Najam hala kao vid kompenzacije Gradu, što je također planirala prethodna gradska vlast, nije se realizirao.
Na koncu, evo Debeljakovih mjera za spas škvera:
1. Odobrenje državnog jamstva za povrat avansa za gradnju rezidencijalnog kruzera.
2. Nastavak gradnje ophodnih brodova uz pravičnu nadoknadu povećanih troškova gradnje.
3. Odobrenje garancije HBOR-a za kredit kupcu broda Janssonius (nakon čega Brodosplit vraća resornom ministarstvu protestirano jamstvo od 32 milijuna eura).
4. Odobrenje garancije HBOR-a za dobro izvršenje posla u projektima Bedeschi, Širina i drugima.
5. Nagodba u pravnoj stvari za nepravedno ovršenu koncesijsku naknadu Brodosplitu 2015. godine i prijeboj za trenutačnu obvezu isplata potpora za CEKOM projekte i energetsku obnovu u ukupnom iznosu od oko 12 milijuna eura na nivou DIV Grupe.