U sklopu projekta 'SpaceSTEM – Svemirskim TEhnologijaMa prema inovativnom obrazovanju' (referentni broj: SF.2.4.06.04.0098), provodimo niz zanimljivih i interaktivnih edukativnih radionica za učenike od 5. do 8. razreda osnovne škole. Cilj nam je na pristupačan i uzbudljiv način uvesti djecu u svijet svemirskih i geoprostornih tehnologija koje svakodnevno oblikuju naš svijet.
Na svakoj radionici sudjeluje maksimalno 10 učenika kako bismo osigurali individualizirani pristup i aktivno sudjelovanje svakog polaznika. Radionice su osmišljene da budu razumljive i zabavne, ali i dovoljno izazovne za one koji već imaju temeljna znanja.
Evo što se sve može naučiti:
Uvod u GIS tehnologije – Naučiti što je to GIS, kako se koristi za prikaz i analizu geografskih podataka i kako pomaže u rješavanju stvarnih problema oko nas.
Daljinska istraživanja i klimatske promjene – Kroz rad sa satelitskim podacima, učenici uče prepoznavati klimatske promjene u okolišu i uče kako se svemir koristi za praćenje stanja planeta Zemlje.
3D modeliranje i tisak – Radionica za sve koji vole kombinirati kreativnost i tehnologiju. Učenici kreiraju vlastite 3D modele i vide kako funkcionira 3D printer u stvarnosti.
Umjetna inteligencija (AI) u analizi podataka – Kako AI vidi svijet? Kroz jednostavne alate, učenici otkrivaju kako AI pomaže u obradi golemih količina podataka i što sve može učiniti s informacijama iz svemira.
Svemirske misije i tehnologije – Putujemo kroz povijest i sadašnjost svemirskih misija i upoznajemo kako izgledaju i čemu služe sateliti. Učenici rade vlastite modele i planiraju svemirske misije!
GIS i ekologija – Kako tehnologija može pomoći prirodi? Učenici uče prepoznavati probleme u okolišu i pomoću GIS alata predlažu rješenja.
Simulacije katastrofa i upravljanje krizama – U kontroliranim uvjetima simuliramo krizne situacije i učimo kako reagirati i planirati odgovore na katastrofe pomoću geografskih podataka.
GIS u energetici – Upoznajemo se s konceptom energetske tranzicije i kako se pomoću GIS-a planiraju obnovljivi izvori energije poput solarnih ili vjetroelektrana.
GIS i turizam – Karta kao turistički vodič! Učenici stvaraju vlastite vodiče koristeći GIS alate i promoviraju svoje lokalne atrakcije.
Održivo upravljanje morskim resursima – Kako sateliti mogu pomoći u zaštiti mora? Učenici prate podatke iz morskog okoliša i osmišljavaju vlastite ideje za zaštitu mora i obale.
Naši predavači:
Antonio Morić-Španić, magistar geografije i edukator s bogatim iskustvom u primjeni GIS tehnologija, satelitskih podataka i održivog prostornog planiranja, u projekt donosi spoj znanstvene ekspertize i nastavničke strasti. Trenutno je polaznik doktorskog studija na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a kroz svoj rad aktivno spaja znanstvena istraživanja i edukaciju mladih o svemirskim tehnologijama.
Dr. sc. Duško Marušić, doktor znanosti iz područja geografije i dugogodišnji nastavnik, poznat je po svojoj sposobnosti da kompleksne geoinformacijske koncepte učini razumljivima i zanimljivima učenicima osnovnoškolskog uzrasta. U projektu SpaceSTEM vodi učenike kroz svijet GIS-a i svemirskih podataka kroz stvarne primjere, potičući njihovu znatiželju i razumijevanje svijeta oko sebe.
Trenutno smo u fazi pripremnih aktivnosti za srpanj, stoga u ovom mjesecu nemamo planiranih radionica ni promotivnih događanja. No, svi koji nas prate mogu očekivati nove termine i raspored radionica već u kolovozu. Sve ćemo, kao i uvijek, pravovremeno objaviti putem našeg Instagram profila @esf_spacestem.
Projekt SpaceSTEM – Svemirskim TEhnologijaMa prema inovativnom obrazovanju provodi Udruga Zdravi grad uz partnere FESB i CROGIS te osnovne škole Ravne njive – Neslanovac, Žnjan – Pazdigrad, Split 3 i Žrnovnica, a sufinanciran je sredstvima Europske unije kroz Europski socijalni fond plus (ESF+) i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Ovaj projekt sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije, Europske komisije ili Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske. Ni Europska unija, ni Europska komisija, ni Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske ne mogu se smatrati odgovornima za njih.