Predstavnici Gradskog kotara Meje iznijeli su oštre optužbe na račun Grada Splita. Naveli su, naime, kako bespravno izvodi radove u Park-šumi Marjan.
'Primorani smo vas upozoriti na ozbiljne nepravilnosti koje Grad Split provodi prilikom izvođenja radova na prometnici od Instituta do Bambine glavice, unutar zaštićenog područja Park-šume Marjan! Bespravno postavlja zaštitnu odbojnu ogradu na južnoj strani Šetališta Ivana Meštrovića, pritom grubo kršeći zakonske odredbe.
Naša upozorenja i zamolbe nisu, nažalost urodila plodom. Zbog toga smo se obratili MUP-u, građevinskoj inspekciji i komunalnom redarstvu, zahtijevajući hitan inspekcijski nadzor i poduzimanje mjera', istaknuli su iz kotara.
Precizirali su potom što je sporno.
'Radovi ugrožavaju sigurnost prometa, a MUP nije dao suglasnost! Zakon o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20, 85/22, 114/22, 133/23, 145/24) –- Članak 5., stavak 1. jasno propisuje da je za zahvate koji mogu utjecati na promet potrebna suglasnost Ministarstva unutarnjih poslova. Ovu obvezu, sukladno saznanjima kojima raspolažemo, Grad Split nije ispoštovao!
Ograda se postavlja bez prometnog elaborata i na nedozvoljenoj udaljenosti od kolnika! Pravilnik o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama (NN 92/2019) - Članak 4., stavak 2. propisuje da se prometni znakovi i oprema postavljaju isključivo temeljem prometnog elaborata. Koliko smo upoznati, Grad Split ga nije imao u trenutku početka radova, tek naknadno ga je naručio te se on upravo izrađuje!
Također, Članak 75., stavak 1. istog pravilnika propisuje da zaštitna ograda mora biti minimalno 0,50 m od ruba kolnika (osim ako postoji rubnjak ili odvodni kanal). Ograda koju postavljaju udaljena je tek nekoliko centimetara od ruba ceste, čime izravno ugrožava sigurnost svih sudionika u prometu!
Radovi su nezakoniti jer nisu pribavljene potrebne dozvole za zaštićeno područje! Zakon o zaštiti prirode (NN 80/13, 15/18, 14/19, 127/19, 155/23) - Članak 144. jasno navodi da je za bilo kakve zahvate u zaštićenom području potrebna suglasnost Upravnog odjela za zaštitu okoliša Splitsko-dalmatinske županije. Grad Split je ovu suglasnost trebao pribaviti, a prema našim saznanjima - nije!
Pješaci su prisiljeni hodati po cesti, čime se stvara ozbiljna opasnost za sve! Dosadašnji pješački pojas sada je blokiran ogradom, zbog čega će pješaci na velikoj dionici morati hodati po samoj cesti, između vozila!
Ulica nema adekvatne širine za sigurno kretanje pješaka, a vozači sada nemaju dovoljno prostora za zaustavljanje ili sigurno izbjegavanje pješaka u slučaju opasnosti! Onemogućeno je mimoilaženje vozila velikih gabarita, što dodatno povećava rizik prometnih nesreća!
Šetalište Ivana Meštrovića ionako je uska prometnica, a sada, zbog postavljene ograde, dva veća vozila (autobusi, kamioni, interventna vozila) ne mogu se pravilno mimoići! Ovim suludim potezom Grad Split izravno stvara opasne situacije u prometu te povećava rizik prometnih nesreća', stoji u njihovu priopćenju.
Nadalje su pojasnili zašto je sve ovo važno kao i što planiraju dalje.
'Grad Split postupa bahato i nezakonito, ignorirajući zakone i sigurnosne standarde. Pješaci su sada prisiljeni hodati po kolniku, što ih izravno izlaže opasnosti! Onemogućeno je sigurno prometovanje većih vozila, čime se stvara kaos u prometu! Zaštićeno područje Park-šume Marjan izloženo je devastaciji jer se radovi izvode bez odobrenja nadležnih institucija.
Tražimo hitan inspekcijski nadzor i obustavu radova dok se ne pribave sve zakonom propisane suglasnosti te usklađenje radova sa sigurnosnim standardima i zakonskim propisima! Pozivamo sve građane da se informiraju i uključe u zaštitu našeg prostora', poručili su.