Foto: Veljko Martinović GAST PRO: Tomislav Buljubašić: Zdravstveni turizam je velika perspektiva za Split i Dalmaciju
GASTPro Piše: Dalmatinski portal

GAST PRO: Tomislav Buljubašić: Zdravstveni turizam je velika perspektiva za Split i Dalmaciju

Nema straha za apsorpcijsku moć naše destinacije, pred nama su sjajni dani - rekla je direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić


16.00 - Sudionici okruglog stola obradili su i temu zdravstvenog turizma. Radi se o obliku turizma koji ima najveću perspektivu i može biti pokretač razvoja izvan glavne turističke sezone te razvoja kontinentalnog turizma. Zdravstveni turizam u svijetu raste po stopi od 25 posto, a kod nas je zbog raznih ograničenja nedovoljno razvijen. 

- Naša misao vodilja pri ulasku u nišu zdravstvenog turizma je bila produženje sezonalnog karaktera hotelijerstva, ali i sve veći interes gostiju iz posebno sjevernijeg dijela Europe da se rehabilitiraju na mediteranskom podneblju - rekao je Tomislav Buljubašić, direktor Splitske kuće zdravlja u okviru koje djeluje Dioklecijan Hotel&Residence, inače prvi u Hrvatskoj kategorizirani spa/lječilišni hotel. 

- Već prva sezona pokazala nam je kako smo na pravom putu i da je zdravstveni turizam velika perspektiva za Split i Dalmaciju. No, da bi on dosegnuo puni potencijal potrebna je i bolja prometna povezanost destinacije s ostatkom Europe i dodatni turistički sadržaji te edukacija osoblja - dodao je Buljubašić. 

Na konferencije je rečeno i da je već donesena Strategija zdravstvenog turizma i da je zdravstveni turizam u projekcijama za sljedećih 20-30 godina najperspektivnija grana turizma.

14.40 - Problematika upravljanja destinacijom te načini produženja turističke sezone bila je tema konferencije na sajmu GASTPro.

- Jedina smo županija koja je napravila 120 programa za pred i postsezonu, koju su potpuno opisani u brošuri na četiri strana jezika, a ona je nedavno u Londonu bila razgrabljena. Napravit ćemo i posebnu web stranicu gdje ćemo totalno raščlaniti tu ponudu te je marketinški obraditi kako bi dobili dodatni efekt. Sve je to plan trogodišnjeg rada s agencijama, a uz to svake godine dajemo 200 tisuća kuna za razvoj programa - rekao je Joško Stella, direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije. 

- Kao turistička zajednica želimo poticati razvoj novih proizvoda, to je ono što radimo i što ćemo raditi i dalje. Želimo educirati ljude da znaju kako će svoje proizvode što bolje marketinški obraditi. Kao turistička zajednica imamo i najjaču Facebook stranicu u Hrvatskoj, a to je samo jedan od načina kako smo iskoristili internet u pravu svrhu, da ne spominjem YouTube kanal na kojem imamo 3,5 milijuna gledanja naših šest videa, a jedan od njih je nagrađen na međunarodnom natjecanju u Bakuu. Neke stvari bi mogle biti još kvalitetnije, ali imao i prostora i vremena za napredak - dodao je Stella.


Tonći Glavina i agencije Eklata potvrdio je njegove riječi...

- Imamo 10-ak programa koji se odnose na Dalmatinsku zagoru. U kreaciji programa je iznimno važna pomoć koju dobivamo od županijske turističke zajednice, pogotovo u samom početku razvoja proizvoda, koji mora imati neki period dok ne počne sam sebe financirati.

Moderator Jozo Vrdoljak pitao je voditelja hotela Luxe Josipa Čulića koliko je važna destinacija.

- Destinacija je sve, jer je upravo ona ta koja dovodi goste. Naravno, puno ovisi i o hotelima, njegovim sadržaju i uslugama, ali smatram da je destinacija ključna. Split kao destinacija raste već pet-šest godina. Vidimo koliko ima ponude kroz listopad, same te ponude kroz postsezonu dokazuju da se može dovesti značajan broj gostiju. 

Direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić upitana je koliko je turistički kapacitet Splita.

- Nema straha za apsorpcijsku moć naše destinacije, pred nama su sjajni dani. Potencijal je takav da čim se otvore novi hoteli, oni će biti puni. Kako raste kapacitet destinacije, tako rastu i njene mogućnosti. Mi imamo i jako puno kongresa, njih preko 500, a oni su jako važni za naš grad, dovode puno gostiju za ostale dijelove sezone. Oni donose i poslovna druženja, što je jako bitno. Bilo jako loše kada bi se sada dogodila pauza od godine-dvije dana da nemamo novih hotelskih smještaja. Zato pozivam sve investitore na širenje svojih kapaciteta i ulaganja u zaposlenike. Pokazalo se da je edukacija u turističkom smislu bitna, radi se o grani koja je jako osjetljiva i mora se brzo reagirati na svaku promjenu jer promjena može biti kobna - poručila je Vukšić.

12.30 - U konferencijskoj dvorani Spaladium Arene održava se 4. turistička mreža. Ta manifestacija dio je zanimljivog konferencijskog sajamskog programa. Ova konferencija je posebno zanimljiva jer obrađuje najznačajnije i najaktulanije teme iz turističkog sektora poput prvog okruglog stola s temom 'Malo i srednje poduzetništvo u turizmu i fondovi EU'. Razlog odabira ove teme je u činjenici da je ona jedna od vitalno važnih za poduzetnike i turističke radnike. 

10.45 - Nakon pozdrava dogradonačelnika Gorana Kovačevića i predsjednice županijske HGK Katje Buličić, GASTPro je oko 10.30 otvorio župan Zlatko Ževrnja.

Čestitao je direktorici na sajmovima koji obogaćuju Split i županiju.

- Odvija se sajam u pravo vrijeme da se sagledaju rezultati uspješne sezone, pripreme za blagdanske manifestacije i sljedeću godinu - kazao je župan.

Dodao je da vesele brojke ostvarene u Splitsko-dalmatinskoj županiji.

- Vjerujem da ćemo zabilježiti 15 milijuna noćenja ove godine - poručio je Ževrnja.

10.35 - Uzvanicima, gostima i izlagačima se obratila i direktorica Turističke zajednice Split Alijana Vukšić.

- Već 21 godinu podržavamo ovu organizaciju jer smo prepoznali važnost. GASTPro se događa u pravo vrijeme, nakon uspješne turističke sezone. Gosti su nas smjestili u sam vrh turističke karte svijeta - kazala je Vukšić i poželjela uspješan rad i puno sklopljenih poslova.

Direktor Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella podsjetio je kako je Dalmacija ostvarila najviše noćenja u listopadu - 488.000, čak 60.000 više od Istre.


10.10 - Malo iza 10 sati počela je svečanost otvorenja Sajma GASTPro. Direktorica tvrtke Sajam, organizatora manifestacije, Sanja Vuković Veić je poručila kako joj je čast predstaviti novi projekt, 21. Međunarodni sajam Gast pro, prvi nakon turističke sezone i premijerno u Spaladium Areni.

- Okosnica Sajma je znanje. Kroz dvije konferencije nudimo bogati program gdje će se okupiti stručnjaci i lideri hrvatsko turizma te poduzetnici koji su shvatili da je umreženost ključ uspjeha - kazala je Vuković Veić.

6.00 - 21. Međunarodni sajam profesionalne hotelske i ugostiteljske opreme, koji se održava od 11. do 14. studenog u splitskoj Spaladium Areni, svečano će biti otvoren u srijedu, 11. studenog, u 10 sati u centralnom dijelu sajma GASTPro. Neposredno nakon službenog otvorenja sajma, održat će se atraktivni Barmen Show.  

GASTPro, lider sajamske industrije hotelskog i ugostiteljskog sektora, održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma RH, Splitsko-dalmatinske županije, Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, Grada Splita te Turističke zajednice grada Splita.

Svečanost otvorenja započet će obraćanjem Sanje Vuković Veić, direktorice Sajma Split i organizatora sajma GASTPro 2015. Prigodnim govorima prisutnima će se obratiti Alijana Vukšić, direktorica TZ grada Splita, Joško Stella, direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije, Ivo Bašić, savjetnik u Ministarstvu turizma, Katja Buličić, predsjednica HGK - Županijske komore Split, Goran Kovačević, dogradonačelnik Splita, te Stipe Čogelja, pročelnik Upravnog odjela za turizam Splitsko-dalmatinske županije.

- Cilj nam je na jednom mjestu i u pravo vrijeme, nakon tek završene uspješne turističke sezone, okupiti sve sudionike u turističkoj djelatnosti kao jednoj od najznačajnijih i najperspektivnijih gospodarskih grana u našoj zemlji kako bi na visoko profesionalnoj razini, kroz edukativne konferencije, okrugle stolove i predavanja, usvojili nova znanja i razmijenili iskustva s ciljem što bolje pripreme slijedeće turističke sezone. Posebno će se razgovarati o perspektivama daljnjeg razvoja hrvatskog turizma u smislu obogaćivanja sadržaja koji garantiraju cjelogodišnju popunjenost turističkih kapaciteta, a potiču i razvoj drugih gospodarskih grana. Tu se u prvom redu misli na razvoj zdravstvenog kao novog vida turizma na ovim prostorima, bilo da se radi o rehabilitaciji, oftalmološkim ili dentalnim uslugama. Tome u prilog ide i činjenica dobre prometne povezanosti s Italijom i susjednim zemljama, ali i sve većeg broja niskotarifnih zrakoplovnih linija - istaknula je Sanja Vuković Veić, direktorica Sajma Split, organizatora sajma GASTPro.

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(8359, "");
Pregledaj komentare