Foto: Milan Šabić VIK predstavio Strategiju razvoja poslovanja: U fokusu odnos s potrošačima, razvoj infrastrukture, ljudski resursi i moderni poslovni procesi

VIK predstavio Strategiju razvoja poslovanja: U fokusu odnos s potrošačima, razvoj infrastrukture, ljudski resursi i moderni poslovni procesi

I prije izrade ovog dokumenta tvrtka je pokrenula niz aktivnosti na poboljšanju odnosa s potrošačima i to kroz uvođenje e-računa, i-računa i formiranjem Call centra

Vodovod i kanalizacija Split (VIK), predstavila je na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu 'Strategiju razvoja poslovanja Vodovoda i kanalizacije Split za razdoblje od 2019. do 2030. godine'. Riječ je o dugoročnom strateško-planskom razvojnom dokumentu koji predstavlja temelj za daljnji razvoj poslovanja VIK-a kroz četiri strateška cilja: odnos s potrošačima, razvoj infrastrukture, unaprjeđenje ljudskih resursa te moderne i učinkovite poslovne procese. Strategiju je izradila tvrtka Ernst & Young savjetovanje u suradnji s gradovima i općinama koje pokriva VIK Split i nakon službenog predstavljanja, otvara se proces javnog savjetovanja putem web stranice VIK-a u kojem svoje primjedbe, prijedloge i savjete mogu dostaviti sve zainteresirane fizičke i prave osobe.

Direktorica Ernst & Young savjetovanja i jedna od izrađivačica Strategije Majda Pavleković kazala je kako je ovaj dokument rijedak primjer vodno-komunalnog poduzeća koje se upustilo u strateško i dalekosežno promišljanje i koje će svoju Strategiju objaviti na javno savjetovanje. 

- Jako je važno naglasiti da su u izradi ove Strategije sudjelovali svi. To nije samo uradak Ernst & Younga, nego detaljnog i pažljivog promišljanja svih gradova i općina. Sve službe i svi odjeli VIK-a su surađivali s nama u izradi tog važnog dokumenta i sada smo ponosni da ga možemo pustiti u javno savjetovanje, istaknula je Pavleković dodajući kako je ključni cilj izrade Strategije bio organizirati da poslovanje VIK-a Split bude u funkciji svojih potrošača, odnosno korisnika usluga, a kako bi se to postiglo, treba imati dobro postavljenu i funkcionalnu infrastrukturu. 

Direktor VIK-a Tomislav Šuta pojasnio  je kako Strategija razvoja VIK-a, izražena u posljednjih godinu dana, sveobuhvatan razvojni dokument čiji financijski okvir iznosi preko 3 milijarde kuna. 

- Tim dokumentom sagledali smo sve ono što EU direktive propisuju i sve ono što će se uskladiti s nacionalnim zakonodavstvom. Važno je istaknuti da smo sagledali sve projekte koji se moraju dogoditi i koji će se u tom razdoblju događati, a koji se odnose na opskrbu i odvodnju, pročistač pitke vode i ono što nas sve najviše zanima - odnos s potrošačima, zadovoljstvo krajnjih korisnika, odnosno da usluga koju VIK pruža bude na najvišoj mogućoj razini - kazao je Šuta.

Kao ključne projekte sadržane u Strategiji, izdvojio je projekte aglomeracija čija je vrijednost 2,6 milijardi kuna, kao i pripremu novih aglomeracija koje nisu bile u obuhvatu dosadašnjih, koje su u postupku odobravanja i koje će ići u postupak javne nabave. 

- To se odnosi na područje Dalmatinske zagore, područje Lećevice i Muća, kao i projekt Drvenika. To su projekti koji su započeti prije desetak godina, ali do danas nisu završeni. I zbog toga je ova Strategija koja se donosi jako važna, da se više takve stvari ne događaju, odnosno da društvo, bez obzira tko njime upravlja, ima jasno postavljene ciljeve, da ti ciljevi budu mjerljivi u nekim okvirima i rokovima te izvršeni - pojasnio je Šuta dodajući kako je VIK, i prije izrade Strategije poslovanja, pokrenuo niz aktivnosti na poboljšanju odnosa s potrošačima i to kroz uvođenje e-računa, i-računa i formiranjem Call centra. 

Sve to, zajedno s aktivnostima navedenima u Strategiji, kako je kazao, rađeno je s ciljem zadovoljstva krajnjeg potrošača i onim što građane najviše zanima - povoljnijim cijenama usluga VIK-a za što je preduvjet poslovanje na pravim temeljima uz usmjerenost na zadane ciljeve.

Splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara izrazio je zadovoljstvo što je razvojna Strategija razvoja VIK-a prva koju je izradilo poduzeće u čijem je Grad Split većinskom vlasništvu.

- Pozivam i ostale direktore da to naprave na isti način. Imamo nekoliko gradskih poduzeća koja dobro rade svoj posao, koja su modernizirala svoje poslovanje, koja se bave visokim tehnologijama i koja su konkurentna te čak svoja znanja prenose i na druge. No, strateški dokument je dokument koji planira ne samo razvoj i proračun, nego i konkurentnost na projektima i kreditnom tržištu za ozbiljne zahvate koji su pred tim velikim tvrtkama - poručio je Krstulović Opara.

Prema riječima profesora na Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije Roka Andričevića, VIK ima maksimalnu stručnu i znanstvenu podršku svih djelatnika tog fakulteta koji se bave vodama, vodoopskrbom i odvodnjom.

- Strateške odrednice koje su definirane ovom Strategijom ukazuju na mogućnost korištenja VIK-a kao nastavne baze za naše studente, a isto tako i stipendiranje studenata. Ta sinergija između akademske zajednice i jedne javne ustanove koja skrbi za itekako važne resurse, pravi je primjer suradnje. Pred toga, naš fakultet ima dugogodišnje iskustvo suradnje s VIK-om na međunarodnim projektima. Jedan smo radili s Francuzima 2011.- 2012. godine, a trenutno smo involvirani u Interreg Hrvatska-Italija gdje ćemo raditi neka konkretna mjerenja kako na ispustima uređaja za pročišćavanje voda, tako i na nekim drugim lokalitetima u Italiji. Ovo događanje danas samo je potvrda te suradnje i sinergije - zaključio je prof. dr. Andričević.

Dodajmo i jednu zanimljivost, u dva mjeseca Dalmatinskom potrošaču samo je bio jedan prigovor na usluge VIK-a. Otkad je VIK otvorio Call centar u travnju ove godine do danas, udruga 'Splitski potrošač' zabilježila je samo jedan prigovor nezadovoljnog potrošača što je, prema riječima njihove pravne savjetnice Iskre Maras, veliki napredak u odnosu na prethodno razdoblje. Pozdravila je donošenje VIK-ove Strategije razvoja.

- Ljudi nam se više ne obraćaju s prigovorima, osim u izuzetnim situacijama. To je dokaz koliko su ljudi zadovoljni otvaranjem Call centra i pristupom VIK-a prema potrošačima. Uz to, VIK je prvi shvatio da u situaciji kada ne može kvalitetno isporučiti vodu, smatra svojom obvezom smanjiti račun. Neka je to jednu ili deset kuna, ali to je moralna obveza koja je svugdje u Europi prisutna osim kod nas. Imate, primjerice, dubrovački vodovod koji takvo smanjenje cijene smatra nezakonitim - naglasila je Maras i dodala kako udruga i dalje zaprima brojne prigovore potrošača s  dubrovačkog, šibenskog i zadarsko vodovoda gdje matične komunalne službe nemaju dobar kontakt s potrošačima i koji se žale na nepravilno očitavanje vodomjera, na ovrhe, opomene koje nisu dobili, a posebno na 'hajdučko' ponašanje predstavnika Vodovoda kod skidanja vodomjera što je krajnja mjera u slučaju neplaćanja, a jedina i isključiva mjera. 

Na kraju istaknimo i da je ovo prvo javno poduzeće s predstavljenom Strategijom.

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(46935, "");
Pregledaj komentare