Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Violeta odgovorila Matijeviću, ali on nije zadovoljan pa im je opet pisao

Violeta odgovorila Matijeviću, ali on nije zadovoljan pa im je opet pisao

'Propustili ste dati konkretne podatke o cijenama i maržama', poručio im je Matijević

Kandidat splitske ljevice za gradonačelnika Splita Davor Matijević obratio se tvrtki Violeta zatraživši objašnjenje za ogroman nesrazmjer cijena njihovih proizvoda u Hrvatskoj i BiH, pri čemu su cijene za hrvatsko tržište za pojedine proizvode i do 100 % veće, i to ne u različitim trgovinama, nego u istim trgovačkim lancima.

Iz Uprave tvrtke stigao je odgovor.

'Različite porezne i regulatorne obveze - na tržištu gdje su naši proizvodi skuplji, PDV je za +47 % viši u odnosu na BiH na većini ovih kategorija, što direktno utječe na cijenu. Najznačajniji trošak rada u poslovanju su plaće radnika, gdje je prosječna plaća konkretno za 89 % veća u Hrvatskoj, nego li u BiH, što dodatno utječe na operativne troškove. Kako su prikazani artikli proizvedeni u BiH, troškovi uvoza, skladištenja i distribucije variraju od zemlje do zemlje, ovisno od lokalnih ekonomskih propisa. Samo su troškovi energije u HR veći za +175 % u odnosu na BiH, dok su troškovi transporta do glavnih gradova (gdje se nalazi većina skladišta trgovaca) veći za čak 122 %', stoji u odgovoru tvrtke.

Matijević ovakvim odgovorom nije bio zadovoljan odgovorom pa im je uputio otvoreno pismo. Evo što im je napisao: 

'Zahvaljujem na vašem odgovoru. Cijenim otvorenu komunikaciju jer vjerujem da je transparentnost ključ za pravednije cijene naših sugrađana. Međutim, vaš odgovor sadrži makroekonomske podatke koji samo djelomično objašnjavaju razliku u cijenama, dok izostaju konkretni podaci o vašoj cjenovnoj politici. Stoga vas još jednom pozivam na potpuno transparentan odgovor, kako bi hrvatski građani razumjeli zašto iste proizvode plaćaju znatno više nego kupci u Bosni i Hercegovini.

1. Troškovi radne snage i energije

Prema javno dostupnim informacijama, većina vaših proizvoda koji se prodaju u Hrvatskoj dolazi iz vaše tvornice u Bosni i Hercegovini. Stoga, troškovi radne snage i energije u Hrvatskoj ne mogu biti relevantan faktor u formiranju cijena. Ako troškovi radne snage i energije utječu na cijene, kako onda Beiersdorf, njemački proizvođač NIVEA proizvoda, uspijeva prodavati proizvode u Hrvatskoj skuplje nego u Njemačkoj, gdje su plaće, energija i kupovna moć značajno viši? Ne brinite, i njima ćemo se obratiti.

Činjenice: PDV u Hrvatskoj jest viši nego u BiH (25 % vs. 17 %), ali to je razlika od 8 postotnih poena, dok su cijene u Hrvatskoj često više 30-50 %, a neke i 100%. Pelene u Hrvatskoj imaju nižu stopu PDV-a (13 %) nego u BiH (17 %), a uskoro će i toaletni papir biti snižen na 13 %. Ova razlika u porezima ne može opravdati ovakvu razliku u cijenama.

2️. Udaljenost i transport - ne mogu biti ključni razlog

Kažete da su troškovi transporta i distribucije viši. Međutim: Tvornica u Grudama, BiH, nalazi se: 19 km od granice s Hrvatskom, 100 km od Splita i 165 km od Sarajeva. Tvornica u Hrvatskoj (Sveti Ivan Zelina - toaletni papir i papirnati ručnici) nalazi se 35 km od Zagreba. Transport i distribucija ne mogu biti odlučujući faktor kada je udaljenost do brojnih hrvatskih trgovačkih lanaca i distribucijskih centara manja ili ista kao do bosanskohercegovačkih. Također, Hrvatska je dio EU, što znači lakši i jeftiniji uvoz u EU nego u BiH.

3. Tražimo konkretne podatke - ex-factory cijene

Ponovno vas pitam, možete li kao zagovornik transparentnosti u ovoj iznimno važnoj situaciji, javno objaviti ex-factory cijene za 20 najprodavanijih Violeta proizvoda, s kojima idete prema trgovačkim lancima u Bosni i Hercegovini, a s kojima prema trgovačkim lancima u Hrvatskoj? Ovo je ključan podatak koji bi konačno objasnio gdje nastaje razlika u cijeni - kod proizvođača, distributera ili trgovaca.

Kao što sam i ranije najavio, transparentnost ćemo tražiti ne samo od proizvođača, nego i od trgovačkih lanaca i distributera. Također, od države ćemo tražiti mjere koje će spriječiti neopravdane cjenovne razlike i omogućiti pošten tretman hrvatskih potrošača.

Zahvaljujem na dosadašnjoj komunikaciji i očekujem konkretan odgovor ovaj put', napisao je Matijević.

Vaša reakcija na temu