Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Visković: Podzemna željeznica može biti dragocjena za rasterećenje kolnog prometa u centru grada
Ključna pitanja za Split Piše: Dalmatinski portal

Visković: Podzemna željeznica može biti dragocjena za rasterećenje kolnog prometa u centru grada

Kada bi se postupalo po zakonu, tj. po GUP-u, onda bi trebalo napraviti prometnu studiju pa raspisati dva urbanistička natječaja, jedan ponovljeni - za Istočnu obalu i jedan za Kopilicu

Tamaru Visković, koordinatoricu platforme Možemo! Split, pitali što bi napravila s Kopilicom. Evo što je odgovorila:

- Kopilica je u aktualnom GUP-u predviđena za infrastrukturne sustave i to kao gradski projekt. Problem je postala nakon što su se tamo pokušalo organizirati privremeni autobusni kolodvor i privremena parkirališta. Tad je postala vidljiva činjenica koja se dugo ignorirala - a to je da Kopilica ima i svoje stanare, tj. građane Splita, koji su, prisiljeni da se založe za vlastiti prostor i domove, privremeno zaustavili stihijsko planiranje. Kada bi se postupalo po zakonu, tj. po GUP-u, onda bi trebalo napraviti prometnu studiju pa raspisati dva urbanistička natječaja, jedan ponovljeni - za Istočnu obalu i jedan za Kopilicu. Naravno, usporedno s time bi Grad morao steći vlasništvo nad česticama za koje ima temelja da postane vlasnik, a s nekim vlasnicima bi se možda morao na neki način i nagoditi. To se prvenstveno odnosi na postojeći autobusni kolodvor koji je još uvijek upisan kao pomorsko dobro, a ima zabilježene i sudske sporove. Između ova dva obuhvata je podzemna željeznica koja u budućnosti može biti dragocjena za rasterećenje kolnog prometa u centru grada. Pravo je pitanje kako pomiriti opterećenje prometom u sezoni i potrebu da otočanima bude osigurana prometna povezanost koja ne komplicira dodatno putovanje prema i iz Splita. Na to pitanje može dati odgovor jedino valjano urbanističko rješenje koje ne spada u domenu predizbornih obećanja već kvalitetnog prostornog planiranja. 

Vaša reakcija na temu