Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
VOZAČI UBERA SUTRA U ŠTRAJKU 'Ovo više nije vožnja za plaću, nego očajnički opstanak na tržištu'

VOZAČI UBERA SUTRA U ŠTRAJKU 'Ovo više nije vožnja za plaću, nego očajnički opstanak na tržištu'

Vidjet ćemo koliko će sutra koštati vožnja, kažu vozači nezadovoljni novim uvjetima Ubera

Tek što je jučer objavljeno da Uber ukida fiksne cijene za dulje relacije, pobunio se veći broj njihovih vozača. 

'Sutra od 7 do 15 veliki broj Uber vozača neće raditi. Štrajkamo zbog smanjenja cijena vožnje drugi put ove godine. Na početku sezone su smanjili neke cijene i duplo, a sada su maknuli fiksne cijene za dulje rute. Ovo je sramota. Uber ugrožava i ostale vozače koji voze preko taksimetra. Više neće moći naplatiti normalne cijene jer će klijenti tražiti što jeftiniju vožnju. Nama se to jednostavno ne isplati. Ovo je postala ne vožnja za plaću, nego za očajnički opstanak na tržištu', kaže jedan od vozača Ubera. 

Vozači smatraju da Uber treba smanjiti proviziju od 25 posto. 

'Ima nas više od tristo koji podržavaju štrajk. Vidjet ćemo koliko će sutra koštati vožnja. Pozivamo ostale vozače da nam se pridruže. Uvijek će biti onih koji će voziti i mi im ne možemo i nećemo braniti da voze, ali neka bar pokažu kolegijalnosti i solidarnost s ostalima', pozvao je naš sugovornik. 

Uber: Obostrano zadovoljstvo prije svega 

Evo što kažu u Uberu. 

'Uvijek vodimo računa da moramo zadovoljiti dvije strane, vozače i korisnike pa se i cijene formiraju tako da su obje strane zadovoljne. Prije početka ove sezone cijene su povećane u skladu s povećanom potražnjom, a prije par dana su ukinute fiksne cijene kako bi se osigurala potpuna transparentnost cijena. Na taj način će sve vožnje imati unaprijed određenu cijenu koja odgovara stvarnim uvjetima na cesti u trenutku vožnje. Svi vozači koji voze na Uber platformi samostalni su poduzetnici s registriranim tvrtkama ili obrtima. Oni sami biraju kada će koristiti Uberovu platformu i planiraju vlastite rasporede, odnosno, svoje radno vrijeme. Uber je tehnološka platforma koja ih povezuje s korisnicima i uvijek im stojimo na raspolaganju za svu potrebnu pomoć i savjete.'

'Ne treba nam Uber prodavati pamet za 25 posto provizije'

Razgovarali smo s jednim Splićaninom koji je svoju taksi karijeru započeo prije par godina radeći za Uber. Danas ga koristi isključivo kako bi popunio vrijeme između vožnji. Prešao je na taksimetar. 

'Na aplikaciju više ne radim. Samo u praznom hodu. Jednostavno se ne isplati. Po ovim novim uvjetima kilometar vozimo za 3 kune, a minimum rentabilnosti bi bilo 7 kuna. Ne treba mi Uber prodavati pamet za 25 posto provizije. Stranke ću pronaći sam', kaže naš sugovornik. 

Ima ugovor s jednim privatnikom koji drži nekoliko stotina taksi vozila. 

'Uber uzima 25 posto provizije, i to nose u Nizozemsku, a obrtnici za njih plaćaju PDV. Posrednici preko kojih radimo uzimaju 10 posto provizije. Po sadašnjoj tarifi ni plaću ne možemo zaraditi. Ljudi su prijavljeni na dva sata dnevno, a zapravo voze cijeli dan kako bi mogli nešto zaraditi. Prijava na puno radno vrijeme jednostavno nema smisla jer nemam odakle odvojiti dvije tisuće kuna za doprinose. Na račun dobivamo taj minimum minimuma, a ostatak na ruke', kaže splitski taksist. 

   

Vaša reakcija na temu