Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay.com ZABRINJAVAJUĆI BROJ NESREĆA Od 2022. obvezna crna kutija u automobilima

ZABRINJAVAJUĆI BROJ NESREĆA Od 2022. obvezna crna kutija u automobilima

Struka se raduje široj primjeni

Iako je posljednjih godina, ponajprije kao posljedica sve rigoroznijeg kažnjavanja, zabilježen trend smanjenja broja prometnih nesreća, pa i poginulih i ozlijeđenih na našim cestama, ovogodišnji podaci ponovno zabrinjavaju. 

Samo u prvih pet mjeseci na prometnicama je poginula 91 osoba. No Hrvatska tu nije iznimka u Europskoj uniji, koja od iduće godine uvodi promjene koje će utjecati na sve sudionike u prometu, ali i na automobilsku industriju, javlja HRT.

Crna kutija je uređaj koji bi trebao otkriti, do najsitnijeg detalja, sve što se događalo u sekundama prije prometne nesreće. Ona bilježi čak 41 podatak koji pomaže u vještačenju.

 - Da dobijemo informaciju o brzini kretanja vozila 5 sekundi prije sudara, o načinu ponašanja vozača - je li kočio, je li imao manipulacije kolom upravljača i u kojem postotku, koliki je bio broj okretaja vozila itd. - objasnio je Željko Šarić, voditelj Laboratorija za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti.

Iako mnogi ne znaju, u autoindustriji nije novost. Neka nova vozila već je imaju. Najčešće se nalazi između vozačevog i suvozačevog sjedala u modulu zračnog jastuka. Od iduće godine, bit će obavezna u svim novoproizvedenim automobilima, a 2024. imat će je i sva vozila koja se prvi put registriraju.

Struka se raduje široj primjeni.

Rajko Horvat, voditelj katedre za tehniku cestovnog prometa, Fakultet prometnih znanosti, ističe da treba pronaći modele za sprječavanje prometnih nesreća, a istražiteljima pomoći da utvrde točan uzrok ili djelomično točniji uzrok nastanka prometne nesreće u odnosu na današnje metode.

Prije toga, potrebno je urediti zakonodavni okvir. Iskustvo SAD-a kaže da korištenje uređaja pozitivno utječe na sigurnost u prometu, jer su, kaže Šarić, vozači puno discipliniraniji.

- Naravno, boje se posljedica u slučaju nastanka prometne nesreće, sve će biti jasno i vidljivo - dodaje.

I vozači i stručnjaci slažu se - ključna je prevencija.

- Stradavanje u prometu je nepotrebno stradavanje. Međutim, svaki pojedinac mora razmisliti prije nego što sjedne u vozilo jesu li mu određene rizične situacije u koje se upušta nužne - upozorava Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa, MUP.

Neprilagođena brzina, najčešći je uzrok nesreća. Samo u prvih pet mjeseci ove godine, zbog nje su poginule 42 osobe.

Vaša reakcija na temu