Cesta od Omiša prema Gatima i Zakučcu zatvara se do 15. lipnja ili najkasnije do 1. srpnja zbog izgradnje obilaznice. Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta rekao je kako uvažavaju probleme koje će zbog toga imati stanovništvo, ali da će u hodu to komunicirati s njima.
- Pokušali smo naći što kvalitetnije rješenje, bili smo u pregovorima da bi s trajektom premostili korito rijeke Cetine i da tako riješimo promet vozila i pješaka, ali nakon svih konzultacija s tijelima, a ključna je bila sigurnost ulaska trajekta, odustali smo od toga. Čak smo bili osposobili i most ali se ispostavilo se da su rizici preveliki - rekao je Škorić.
Na pitanje o sigurnosti odgovorio je da će poduzeti sve da ona bude na što većoj razini.
- Dok nisu jaka miniranja brodice će ići istočnom stranom korita dok će kasnije brodice prebacivati ljude na drugu stranu, a tamo će dalje ići autobusima. Hitna pomoć i sve druge žurne službe će bit će biti organizirani - rekao je Škorić.
Cijela obilaznica trebala bi biti završena u rujnu iduće godine, a do tada Omišane čeka još jedno zatvaranje obilaznice. - U dogovoru s Gradom uspjeli smo barem malo ublažiti probleme. Razumijem probleme ljudi koji idu na posao ili djece koja idu u školu i vrtić u Omiš, imamo i predstavnika poduzetnika, ali ovo je jedini način da se svi strpimo i da riješimo taj problem. Drugo zatvaranje će biti na mjesec dana kada bude montaža čeličnih dijelova, ali će to biti puno jednostavnije i brže - rekao je Škorić.
Nakon sastanka sa šefom Hrvatskih cesta, nije bilo zadovoljnih predstavnika lokalne samouprave i poduzetnika.
'Imali smo informativni sastanak o zatvaranju ceste. Bojali smo se konačnog odgovora, a to je alternativa prijevozom brodicama. Nismo zadovoljni, moramo nastaviti dalje. Jako je loša komunikacija struke Hrvatskih cesta s javnošću, na amaterskoj razini. Mislim da se moglo puno bolje organizirati gradilište. Oni kažu da nije, ali u 21. stoljeću smo. Neki ljudi će morati na biro. Ta cesta i jest smisao funkcioniranja gospodarske zone. Sad smo odsječeni. Kao da živimo na otoku. Ovo je loše rješenje. Obećavali su ponton pa trajekt. Zbog birokracije kažu da to nisu uspjeli napraviti.
Leti se na Mars, a mi nismo u stanju premostiti 60 metara Cetine. U ponedjeljak moram obavijestiti ljude da će morati na biro. Mučit ćemo se, radit ćemo, nećemo zatvoriti firmu. Funkcioniramo od tog dnevnog prometa cestom. 80 posto je kupaca iz Omiša, 20 posto iz zaleđa. Manji će biti prihodi, imamo viška ljudi. Osobno idem dva, tri puta u centar grada. Brodicom sigurno neću ići. To je katastrofa. Meni je žalosno da se nitko od njih nije provozao brodicom prije nego su to ponudili. Provozao bi ih na buri pa da vide kako je. Trebali su i probati ova dva alternativna pravca. Malo brža vožnja, to je muka. Prikladno rješenje bi bio ponton za cestovni promet. Zar to nije izvedivo u 21. stoljeću? Vjerojatno su troškovi u pitanju', kazao je Marin Jerčić, predstavnik poduzetnika iz gospodarske zone Zakučac.
'Mi smo postavili alternativne mogućnosti. Ponton ili trajekt. Tako da se može odvijati i prijevoz vozila, a ne samo putnika. Gospoda su to obrazložila nemogućnošću izvodivosti zbog vrtloga Cetine, protoka vode, nesigurnosti, oseke, plime. Mi smo amateri, ne znamo je li to prihvatljivo i logično objašnjenje. S druge strane, plovnost brodica niz Cetinu je najriskantnije rješenje. Plovidba je rizična zbog padanja stijena. Dobili smo obećanje da će probati premostiti Cetinu brodom.
Mještani Zakučca će biti razočarani i sigurno će htjeti da ponovno idemo u prosvjed protiv radova. Nisam takvog mišljenja. Zna se da se radovi na ovom nivou ne mogu odraditi bez zatvaranja ceste. Nismo protiv zatvaranja i odgađanja radova, samo smo tražili alternativni pravac. Ništa se nije promijenilo u pet mjeseci otkako smo prosvjedovali. Jednostavno ne ide. Da tunel Lisičina 2013. nije povučen iz urbanističkog plana i da je napravljen, mi danas ovdje ne bi bili. Tada je to netko napravio. Rekli su nam da će Hitna pomoć dolaziti iz Šestanovca, ali to je predaleko. Tamo je i Omial, česte su nezgode na radu. Mi smo razočarani, ali očito je da ne možemo ništa napraviti', kazala je Dolores Filipović, predsjednica Mjesnog odbora Zakučac.
'Obzirom da su nam se na sastanku neki ljudi iz Hrvatskih cesta ispričali zbog cijelog stanja, očito je da su se dogodili veliki propusti i da je jako šlampavo odrađeno od početka. U Gatima ima 40 kuća za iznajmljivanje. Ljudi ne znaju hoće li bukirati ili neće. Sve je neizvjesno', rekao je Mario Fistanić, predsjednik Mjesnog odbora Gata.
Ivo Tomasović, gradonačelnik Omiša, svjestan je realnosti.
'Nije lako pomiriti sve interese. Normalno da nisam u potpunosti zadovoljan, kao ni predstavnici mjesnih odbora. Ali nažalost ovo je u ovom trenutku jedino moguće rješenje. Dali smo sve od sebe, predlagali smo alternativna rješenja. Nažalost, prije svega zbog sigurnosti i velikih rizika, nitko ne želi staviti svoj potpis na neka takva rješenja i odgovarati za njih. Teško je prognozirati koliko će ljudi koristi brodice, koliko alternativne pravce. Vidjet ćemo kada krene. Prilagodit ćemo se.
Na tom području živi pet tisuća ljudi. Najteže će biti stanovnicima u Zakučcu i Gatima te poduzetnicima koji se bave uslužnom djelatnosti i trgovinom. Želimo da se ovo završi što prije. Samo se nadam da će ovo zatvaranje biti kraće nego je planirano. Nije toliko problem probijanje tunela, veći će problem biti sanacija same litice, koja je odavno problematična. Morat ćemo se svi skupa strpjeti i podnijeti neku žrtvu. Nadali smo se trajektu, ali zbog rizika i manjka sigurnosti, nitko ne želi to preuzeti na sebe', kazao je Tomasović.