Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Unsplash.com Želi li Split razvijenu postsezonu?

Želi li Split razvijenu postsezonu?

Udruženje ugostitelja Split poručuje da pravna nesigurnost usporava ulaganja

Trendovi u turizmu mijenjaju se iz dana u dan, a turistima već odavno nisu dovoljne prirodne ljepote i kulturno-povijesne znamenitosti same po sebi, nego je potrebno ponudu upotpuniti bogatom gastronomijom, ugodnim ambijentima, ljubaznim turističkim i ugostiteljskim djelatnicima te inovativnim sadržajem i drugom ponudom. Ta činjenica ne umanjuje apsolutnu vrijednost povijesne baštine, već govori o potrebi ulaganja u dodatnu vrijednost.

- Ako nam je u cilju u Splitu razvijati turizam koji neće biti ograničen samo na ljetne mjesece, koji će biti održiv, a ne isključivo podređen masama, potrebno je strateški poticati investicije, a ne dodatno ograničavati poslovanje u jezgri - ističe Udruženje ugostitelja Split.

- Trenutno stanje pravne nesigurnosti i antipoduzetničke klime, dugoročno gledano rezultira stagnacijom turizma, ali i gospodarstva, bez obzira na brojke dolazaka - one ne komuniciraju potrošnju - dodaju.

Poručuju da se potrošnja ne može dogoditi sama po sebi, kao što nam se događa turizam, već za dobru ponudu trebaju postojati i uvjeti u kojima se može realizirati. Ističu da u Splitu, nažalost, velik dio ugostitelja još uvijek ne zna hoće li uopće, do kada, u kojoj veličini i po kojoj cijeni imati štekate.

- Kojim god poslom se bavili, jasno vam je da ne biste mogli planirati koliko ćete ljudi zaposliti ni hoćete li uložiti znatan novac u prostor, ako ne znate hoćete li na njemu moći poslovati niti koliko će vas koštati korištenje potrebne površine - govore ugostitelji.

Što ponuditi turistima u postsezoni? Udruženje ugostitelja Split smatra da je jedna od trenutačno najlakše izvedivih mogućnosti  razvijanje kongresnog turizma, gdje bi Split poslovnjacima ponudio spajanje ugodnog s korisnim, nakon poslovnih konferencija ili sastanaka. 

- Uvjeti za pružanje ugostiteljskih usluga i u ovom scenariju moraju biti dovoljno dobri za rizik upućivanja u cjelogodišnje poslovanje. S obzirom da Hrvatska uskoro predsjeda Europskom unijom, šansa za razvoj business turizma je velika i ne bi je trebalo propustiti. Gradu Splitu je za kraće city breakove, posebno izvan glavne sezone, konkurent gotovo svaki atraktivniji europski grad i to valja imati na umu ako se želi ograničiti i otežati poslovanje splitskih ugostitelja. Njegovanje kvalitetne gastronomske ponude posebno je bitno u većim, urbanim destinacijama, što će doći do izražaja već kod otvaranja prvih novih splitskih hotela visoke kategorije - drže ugostitelji.

Udruženje ugostitelja Split naglašava kako je lako zamisliti idealne scenarije za grad, ali provedba postaje problem kad izostane suradnja između gradskih vlasti i građana.

- Upravo iz razgovora dionika iz različitih sektora može se osmisliti najbolje rješenje, i to ne ono konfekcijsko, koje bi se trebalo primjenjivati na svim lokacijama u gradu bez obzira na postojeće stanje. Splitu trebaju rješenja koja idu ukorak s vremenom i ususret budućnosti koja je više organizirana, ali sa sadržajima i s ljudima koji su u jezgri ostali zbog mogućnosti koje im život ovdje pruža, ne kao muzej arhitekture - zaključuju.

Vaša reakcija na temu