U trenucima kada stranka Pametno nestaje s političke scene, Željko Erceg je otkrio svoju ulogu u formiranju te ideje... Na Facebooku je objavio:
- Baviti se PR-om podrazumijeva da ćete kad tad voditi i političke kampanje, pa ni ja nisam bio iznimka. Nisam brojao ali mislim da ih je bilo petnaestak, čak i jedna međunarodna, slogani, strategije, priopćenja, uobličavanje misli onih koji su me angažirali, govori, odgovori, nazivlja ....
Ima tome 8 godina da sam dobio poziv entuzijasta koji su se borili za izgradnju škole u svom kvartu i smatrali da će to najlakše provesti ukoliko uđu u Gradsko vijeće. Dva puta sam ih na sastancima po kafićima odbio, a zatim prihvatio isključivo ako će svoj program proširiti na viziju Splita budućnosti i staviti slogan 'Split 2200'. Rekoše da smanjim doživljaj - može li 'Split 2020'? Meni se učinilo zgodno vezati pozivni 021 i tako je nastao teaser 'Split 2021', web stranica na kojoj su ljudi mogli upisivati kako vide Split, barem za 8 godina unaprijed.
Izvanredan informatički tim koji ih je podržavao, tada me naučio što sve mogu Google oglasi i doista za sitan budžet sve se počelo pojavljivati po webu kao teaser dolazeće kampanje. Moje je bilo da spajam iskustvo analognih kampanja o čemu nisu znali ništa i njihovih digitalnih znanja, o kojima sam ja znao premalo.
I onda, baš sam tih dana ugledao najavu neke konferencije o Smart Cityju, zaguglao, vidio priliku, te predložio ekipi da te elemente uzmu kao osnovu svog šireg gradskog programa, i uzmu naziv 'Inicijativa za pametne ljude i pametan grad'.
U strategiji kampanje sam zapisao da će to u završnici kampanje prvo dovesti do kratkog slogana 'glasuj pametno', a zatim na dan izbora samo 'pametno'. Dakle, ne krivite ih za ime, štoviše, govorili su mi da je pretenciozno, da se boje da će im se rugati da su 'pametnjakovići', da će im svi govoriti da se prave 'pametni', no ja sam tvrdio da će u vrlo skoro vrijeme riječ 'pametno' biti dio rječnika budućnosti, i bio je to moj preduvjet za vođenje kampanje.
Popustili su i tako je počelo. I sada mislim da je to izvanredno ime za stranku, jer su se mnogi političari u proteklom razdoblju trudili izostaviti riječ 'pametno' kako ne bi reklamirali svoje suparnike.
Šest elemenata Pametnog grada / Smart Cityja trebale su biti osnove programa 'Inicijative za pametne ljude i pametan grad' (Pametna pokretljivost, Pametna ekonomija, Pametna uprava, Pametna gradogradnja, Pametno življenje, Pametni ljudi) i sve su PR aktivnosti bile usmjerene ka predstavljanju mogućnosti Splita budućnosti.
Kampanja se uopće nije osvrtala na 'konkurente', a bogme ni njima se tamo neki 'pametnjakovići' nisu činili nekim faktorima.
Moj stav je bio: 'Baš kao u jedriličarskim natjecanjima i mi ćemo s jedrilicom na more, ali ni u kom slučaju među ostale. Isplovit ćemo na neko sasvim suludo mjesto, i dok nas nitko ne bude gledao čekat ćemo da zapuše vitar. Zapuše li, niti jedno tuđe jedro nam neće zaklanjati vitar i doći ćemo na cilj brže od ostalih, ne zapuše li bar ćemo se dobro okupati - bili redikuli, ostali redikuli'.
Vjerovali su mi, vjetar je zapuhao i 'Inicijativa za pametne ljude i pametan grad' je na opće iznenađenje niotkuda uplovila u gradsko vijeće s 4 vijećnika.
Bila je to jedina politička kampanja koju sam u životu vodio volonterski, a 10 minuta nakon ponoćnih rezultata, snimio im grupnu fotografiju i ko Talični Tom, sam odjahao u noć.
Mate Prlić će se sjetiti da sam te noći odbio intervju za Dalmatinski portal, kojim je želio pokazati moju ulogu i zaslugu, te da sam rekao "ovo su trenuci njihove slave, njihova uspjeha, nema potrebe".
Tokom svih kampanja koje vodim toliko puta se sukobim s klijentom da svi na kraju shvate da "nisam njihov, već profi", pa ni ovdje nije bilo razlike.
Već mjesec dana nakon objave rezultata su vodeći ljudi na nekim njihovim internim skupštinama zaključili da se 'sa mnom ne može raditi' (mali je ovo grad, sve se dozna) , nismo više imali nekih 'kavica', pristojno su me pozvali na godišnjicu, još pristojnije sam odbio pa se i danas pristojno javimo jedni drugima.
Samo je moj dobri dragi Zdenko Omrčen nastavio graditi i prijateljstvo
Žao mi je što je ime 'Pametno' ovih dana nestalo iz političkog prostora, bilo mi je draga uspomena na jednu sjajnu ideju, ideju programa koji teži životu budućnosti, no obzirom da je sve to iz njihova programa nestalo već odavno, i da se sve to pragmatično uklopilo u uobičajene političke tokove, možda je i bolje tako.
A zapravo sam samo htio reći da ih ne krivite zbog imena.
[POLITIKA, preskočite bit će i puno boljih statusa] Baviti se PR-om podrazumijeva da ćete kad tad voditi i političke...
Objavljuje Željko Erceg u Petak, 20. studenoga 2020.