Svečana dodjela 'Zlatne kuna' održana je u splitskoj Turističko-ugostiteljskoj školi, Regionalnom centru kompetentnosti. Vrijednu nagradu najuspješnijim poduzetnicima dodjeljuje HGK - Županijska komora Split za poslovanje u protekloj godini.
U kategoriji malih trgovačkih društava 'Zlatna kuna' je otišla u ruke tvrtke Lirica Kamen iz Nerežišća. Tvrtka Uber iz Vinišća proglašena je najboljim srednjim poduzećem, dok je Deltron iz Splita dobio Zlatnu kao najbolje veliko trgovačko društvo. Do sada su već dva puta nagrađeni, a ovaj put kao najveći.
Uz nagrade za poslovnu izvrsnost, dodijeljena su i posebna priznanja za doprinos hrvatskom gospodarstvu, i to tvrtkama Tommy i Geoprojekt, koje su prepoznate kao stupovi regionalnog ekonomskog razvoja.
Predsjednik Uprave Deltrona Mladen Drnasin osvrnuo se na put uspješne 30-godišnje tvrtke.
- Uvijek kažem da nitko ne radi za priznanja, ali lijepo je kad vidiš da se tvoj trud vrednuje. Čestitam svim dobitnicima, kao i nominiranima, jer i nominacija znači da si uspješan. Mi rastemo gotovo 28 od 30 godina postojanja, 'pali' smo za vrijeme velike krize i korone. Ključ našeg poslovanja su ljudi, tim koji stvara dodanu vrijednost i zna se brzo prilagoditi - rekao je Drnasin.
Mario Frančešević, osnivač i direktor informatičke tvrtke Uber, objasnio je kako su od startupa iz garaže narasli u respektabilnu firmu s gotovo 70 zaposlenih.
- Na tržištu smo već 18 godina. Danas radimo s velikim imenima i pomažemo tvrtkama u digitalnoj transformaciji i boljem iskorištavanju podataka, posebice u oglašavanju - ponosan je Frančešević.
Na pitanje o izazovima pri zapošljavanju, Frančešević je istaknuo paradoks koji dolazi s razvojem AI tehnologija.
- Danas zbog umjetne inteligencije možemo zamijeniti neke procese koje su prije radili 'juniori'. To olakšava sadašnji posao, ali postavlja i pitanje tko će biti 'seniori' za pet godina ako danas ne zapošljavamo juniore - otvoren je.
U ime Lirice Kamen, Dina Bujas je naglasila važnost vizije i vrijednosti osnivača Đanija Jerkovića.
- Prije 35 godina pokrenuo je ovu priču ne znajući da će dosegnuti ovakve razmjere. Napravio je obiteljsku firmu iz malog mjesta, koja sada izvozi diljem Europe, pa i u Ameriku i Katar. Ovo priznanje dokazuje da se trud i vrijednosti itekako prepoznaju - ustvrdila je Bujas.
Dario Mamić, direktor korporativnih komunikacija tvrtke Tommy, je prokomentirao posebno priznanje.
- Ponosni smo na dobivenu nagradu, smatram da smo dali značajan doprinos razvoju splitskog i dalmatinskog gospodarstva. Narasli smo do gabarita poslovanja koji imaju već i nacionalno značenje. Trgovina kao djelatnost je na prvom mjestu, najrazvijenija je, s najviše prihoda kao i otvaranja radnih mjesta - rekao je Mamić.
Na primjedbu kako je Tommy i aktivan u donacijama i sponzorstvu, Mamić je uzvratio kako se rezultati firme ne ogledaju samo u prihodima, već i u društveno odgovornom poslovanju i uključivanju u život zajednice.
Na svečanoj sjednici bogatog programa uzvanike je pozdravila Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet.
- Projekti koje radimo nisu samo brojke. Oni su temelj održivog razvoja i boljeg života za sve. Pozivam na partnerstvo, transparentnost i ulaganje u ljude, jer bez obrazovanja i znanja nema ni rasta - dio je poruke Čagalj.
Obratio se i dogradonačelnik Ivo Bilić, ujedno i svojevrsni domaćin kao ravnatelj Turističke škole koji je i doveo projekt Regionalnog centra kompetentnosti do kraja. Naglasio je kako se nova gradska uprava želi dodatno otvoriti poduzetnicima i investicijama.
- Od jedne škole razvili smo poduzetničko središte, a budućnost Splita vidimo kao grad znanja i inovacija - optimistično je završio Bilić.
Prigodnim riječima uz čestitke, svečanost je priveo kraju Joze Tomaš, predsjednik HGK Županijske komore Split. Uz pohvalu najboljima, Tomaš je istaknuo i širu sliku.
- Gospodarstvo bilježi porast, no zanimljivo je da turizam nije među prve tri djelatnosti. Trgovina je trenutačno najrazvijenija, i po prihodima i po broju zaposlenih. No, turizam koji je na četvrtom mjestu ostaje itekako važan jer 'povlači' i druge sektore - otkrio je.
Naglasio je Tomaš i važnost daljnjeg razvoja održivog turizma, ali i značaj 'sretnog trokuta' - sretni poduzetnici, građani i turisti .
Plakete 'Zlatna kuna', podsjetimo, dodjeljuju se na temelju strogo definiranih kriterija, uključujući pokazatelje profitabilnosti, zaduženosti, imovine, zaposlenosti te pristupa društveno odgovornom i održivom poslovanju. Osim brojki, vrednuje se i imidž tvrtke, njezin doprinos struci i utjecaj na širu zajednicu.
Ono u čemu su dobitnici složni jest da 'Zlatna kuna' nije samo priznanje, nego i poziv za nastavak uspješnog poslovanja.