'Hrvatski proizvodi za hrvatska vjenčanja' naziv je panel diskusije koju je na Sajmu 'Weding day' u Spaladium Areni organizirala HGK ŽK Split. Glavni poticaj za organizaciju ovakve vrste panela bio je sve veći interes stranaca za luksuznim vjenčanjima u Hrvatskoj što pruža mogućnost za plasman hrvatskih proizvoda i usluga, posebno nositelja znakova kvalitete 'Hrvatska kvaliteta’ i ’Izvorno hrvatsko’. Na panelu su govorili svi oni koji se bave djelatnostima bez kojih je vjenčanje nezamislivo, od same organizacije, do slastica, cateringa, večere, torte, svečane odjeće...
Ljepote Hrvatske, prirodna i kulturna baština, vile, i dvorci najčešći su razlozi zbog kojih se stranci svoj važan dan odluče doživjeti u Hrvatskoj, a Maja Bakotin, vlasnica agencije specijalizirane za organizaciju vjenčanja u Hrvatskoj za strance, 'Weddings in Split, Croatia' kaže da im je u Splitu najprivlačnija Vila Dalmacija, ali i da ima dosta lokacija koje bi se mogle također iskoristiti za tu svrhu, poput raznih muzeja ili Kliške tvrđave.
- Kada organiziramo vjenčanja, mi nudimo sve. Od lokacije, cateringa, večere..., a budući da je hrana vrlo važan dio vjenčanja našim klijentima nudimo i testiranje hrane tako da po tom pitanju ne bude nikakvih neugodnih iznenađenja. Svaki par je poseban, ali do sada nismo imali nekih zahtjeva koje ne bismo mogli ispuniti. Na primjer, imamo situaciju da netko u obitelji ne priča, pa je naš zadatak da koordiniramo taj dio i da spriječimo eventualne neugodnosti - ispričala je Bakotin.
Posebna pažnja svakako se mora posvetiti odjeći, a odijela dizajnera Borisa Burića Gene omiljena su među mladoženjama, bilo da se radi o strancima ili domaćim muškarcima. Sudionicima panela otkrio je tajnu zbog koje je Bernie Ecclestone izabrao njegovo odijelo za vjenčanje kćeri.
- Zapravo nema razlike između domaćih i stranih klijenata. Sve ljude koji dođu kod mene, privuče odijelo, kroj koji se lako prilagođava. Istina je da odijelo ne čini čovjeka, ali istina je i da je odijelo ono što prvo na čovjeku primijetimo. Pitao sam se zbog čega je Berine izabrao baš mene da mu radim šijem odijelo i shvatio sam da je jednostavnost ta koja daje čovjeku dostojanstven i profinjen izgled. Šio sam i odijelo autoru morskih orgulja u Zadru i od njega sam dobio najljepši kompliment, a rekao mi je da ja u svoja odijela ušivam glazbu - rekao je Boris Burić.
Jedna od prvih namirnica koja se poslužuje na vjenčanim večerama je pršut i zato je jako važno da bude kvalitetan, a Mijo Žižić, suvlasnik i direktor tvrtke Badanj komerc, kaže kako su potrebe tržišta znatno veće od onoga što uspijemo proizvesti.
- U Hrvatskoj se sada proizvede između 300 i 350 tisuća komada pršuta, a potrebe su nam malo manje od milijun komada. Mi smo dobili sredstva iz EU fondova za proširenje i to bi savjetovao i svojim kolegama. Educirajte se, obratite se ljudima u nadležnim ministarstvima, nađite dobrog konzultanta i prijavite se. Sredstva iz EU fondova su dostupna, treba samo malo strpljenja i papirologije, ali se ničega ne treba bojati - poručio je Žižić.
Mnogi se vjenčanje odluče proslaviti u nekom luksuznom hotelu, a hotel Le Meridien Lav u Podstrani jedan je od traženijih.
- Mi imamo odlično uhodan tim za vjenčanja, pokušavamo što više ugoditi našim mladencima, a u kriznim situacijama im znamo biti i terapeuti. Pokušavamo što vise umiriti mladence i dajemo sve od sebe da im taj dan ostane u lijepom sjećanju. Bilo je dosta raznih zahtjeva i anegdota, ali s obzirom na našu tradiciju i iskustvo u poslu to nam ne predstavlja problem - kaže Ivana Ljuba iz Le Meridien Lav hotela.
Kakva god odluka na kraju pala oko lokacije, ceremonije, ukrasa i cvijeća, vjenčanje je nezamislivo bez svadbene torte, a Dina Bujas Golobić iz Biberon Cakesa, otkriva kako su danas mladenke zaista kreativne, ali kaže i da mladoženje pokazuju sve više interesa za to kako će torta izgledati.
- Oni imaju razne ideje poput toga da se torta spušta sa stropa ili slično. Naravno, nastojimo ugoditi svim našim klijentima i zajedno doći do najboljeg i najljepšeg rješenja. Hrana je bitan segment vjenčanja, a sada su u trendu slatki stolovi. Zato će nama fokus u 2019. godini biti na tome da radimo najbolje i najbogatije slatke stolove - zaključila je Dina Bujas Golobić.