DesignCARE je kroz dvije godine provedbe projekta osposobljavao učenike strukovnih medicinskih škola iz dviju škola u dvije zemlje, Hrvatskoj i Rumunjskoj i na taj način ih uključio u participativnu medicinu kroz komunikacijske vještine i stjecanje vještina kompetencija raznolikosti. U sklopu projekta napravljen je kurikulum i modul prema kojima su budućim medicinskim sestrama i svim drugim zdravstvenim djelatnicima približili participativnu medicinu.
- Projekt je bio paralelno sa školom pa nije oduzimalo previše vremena. Radionice su bile zanimljive i svi su se aktivirale. Bavili smo se medicinskom etikom, ljudskim pravima i participacijskom medicinom. Najzanimljivija mi je bila radionica o zdravstvenoj zajednici i pravima LGBTQ zajednice - rekla je Mia Guja, učenica 5. razreda Zdravstvene škole Split.
- Meni je projekt bio jako zanimljiv i edukativan, a nama kao budućim medicinskim sestrama obrađivao iznimno bitne teme. Radili smo o empatiji, kako komunicirati s određeni pacijentima i uključiti ih u liječenje. Svakako bih primijenila naučeno o pristupu pacijentu jer je svaki drugačiji i neće svatko prihvatiti informaciju na isti način i shodno tome treba i postupiti - rekla je Marija Mijatović, učenica 5. razreda Zdravstvene škole Split.
Da je pacijent sada u središtu pažnje istaknula je izvanredna profesorica histologije i embriologije na Medicinskom fakultetu pri splitskom Sveučilištu i voditeljica projekta DESIGNcare, Sandra Kostić.
- Pacijent želi sudjelovati u svom zdravlju i surađivati s medicinskim sestrama i liječnicima. Mi smo ovim projektom željeli premostiti tu šupljinu koju smo vidjeli u programima našeg školstva. Još uvijek ne učimo naše studente, odnosno nismo u potpunosti prilagodili program participirajućoj medicini. Trebali bi biti spremni dati svima ravnopravnu i maksimalno optimalnu skrb i na ovaj način htjeli smo studente pobliže s tim upoznati - rekla je Sandra Kostić i dodala kako su se bavili komunikacijom s pacijentom i rodbinom, različitostima, empatijom i etikom, za što smatraju da su najvažnije komponente participativne medicine.
Pilot projekt uspješno je završen u Puli i u partnerskoj ustanovi u Rumunjskoj, a rezultati nakon više od pola godine, pokazali su kako su svi sudionici jako zainteresirani za ovo područje u medicini i kako žele uključiti pacijente. Posebno se istaknula tema empatije, za koju sudionici smatraju kako bi trebala biti više involvirana u liječenje pacijenta, a pozitivni rezultati pokazali su se i po pitanju dodatnog osposobljavanja i edukacije medicinskih djelatnika.
- U ovaj projekt smo se uključili jer je ponuđena jako lijepa nadogradnja na standardni kurikulum zdravstvenog osoblja. Iznenadili smo se što su rezultati pokazali i kako se sudionicima svidjela metoda predavanja jer je sve bilo modularno posloženo. Dva, tri dana su se bavili jednom temom, pa sljedećih dana drugom, što im je bio zanimljiviji način učenja - rekla je Ana Krelja, strukovna nastavnica u Medicinskoj školi Pula.
Novi kurikulum DesignCARE može se integrirati u postojeće srednje i više strukovne medicinske programe s potencijalom stvaranja novih, prilagodljivih i inovativnih studijskih programa na višim razinama, pripremajući studente za njihovo buduće radno okruženje u zdravstvu.
- Tehnologija Design thinkinga postaje toliko zanimljiva da se uvodi kao predmet u različite ekonomske ili komercijalne programe, a pokušava educirati što je ono što je zaista potrebno. Vidimo da se nekakvi pomaci uistinu pokušavaju. Mislim da je ključno pratiti učinak onoga što smo uveli ili promijenili. Možda ta jedna agilnost trenutno ne ne postoji - istaknula je Branka Bernard, osnivačica i direktorica Fabula Movensa, tvrtke koja se bavi inovacijama u obrazovanju osvrćući se na donositelje kurikuluma.
Erasmus+ DesignCARE projekt financiran je europskim sredstvima u iznosu od 146.464,00 eura, započeo je 1. veljače 2022., a završava 31. listopada 2023.