U skladu s društveno odgovornim djelovanjem i kontinuiranom podrškom zajednici u kojoj posluju, kompanije Tommy d.o.o. i Atlantic Grupa d.d. - odnosno brend Cedevita - zajednički su pokrenule humanitarnu kampanju za potrebe Klinike za onkologiju i radioterapiju te Klinike za dječje bolesti KBC-a Split.
Cilj je prikupljanje financijskih sredstava - iznosa od 52 tisuće eura, od čega 20 tisuća za Kliniku za onkologiju i radioterapiju te 32 tisuće za Kliniku za dječje bolesti. Tim sredstvima kupit će se, naime, medicinski uređaj GIF-H190N Videogastroscope, koji je prijeko potreban za svakodnevni rad odjela na kojem borave 'mali' pacijenti
Humanitarna kampanja traje od 7. studenoga do 21. prosinca 2025. U tom periodu građani se mogu izravno pridružiti prikupljanju sredstava za kupnju dijagnostičke opreme kupnjom Cedevite u Tommy trgovinama. Svečana dodjela donacije planirana je 24. prosinca 2025.
'Ova kampanja ukazuje na kontinuitet humanitarnih aktivnosti Tommyja kao društveno odgovorne i socijalno osjetljive tvrtke, dio je naše poslovne politike, naše poslovne misije, korporativne kulture i korporativnog sustava vrijednosti - iskazivanja empatije prema potrebama društvene zajednice u kojoj živimo i s kojom živimo.
Posebno smo sretni i zadovoljni kada možemo sudjelovati u ovakvim aktivnostima, osobito stoga što se radi o zdravstvenom sustavu koji značajno utječe na kvalitetu života stanovništva. Kroz ovu donaciju možemo pridonijeti boljoj, kvalitetnoj zdravstvenoj skrbi. Pozivam naše kupce kao i sve druge građane da se odazovu te da stimuliraju akciju - za još više sredstava', istaknuo je Dario Mamić, direktor korporativnih komunikacija tvrtke Tommy d.o.o.
Gabrijelo Kukoč, rukovoditelj distributivnog centra Split Atlantic Grupe, naveo je kako se u tvrtki uvijek rado odazivaju na ovakve pozive ili ih sami iniciraju. Posebno ih raduje prilika da, kako je naveo, uz dugogodišnje partnere i prijatelje u tvrtki Tommy sudjeluju u ovoj aktivnosti kojom se pomaže pacijentima.
'Želja nam je i da kroz ovu kampanju pomognemo u radu vrijednog osoblja KBC-a Split, djelatnicima koji optimističnom energijom u svakodnevnoj interakciji daju pacijentima potrebnu snagu. Upravo Cedevita kao članica Atlantic grupe od samog početka promovira optimizam - on je platforma na kojoj je izgrađena. Kroz sve svoje aktivnosti svakodnevno potiče lijepe riječi. Naša je ideja i nada da ćemo na ovaj način izvući dodatan osmijeh kod ljudi te im tako olakšati teške dane u bolnici', kazao je Kukoč.
Izv. prof. prim. dr. sc. Joško Markić, dr. med., pročelnik Katedre za pedijatriju KBC-a Split, referirajući se na humanitarnu kampanju naznačio je kako suvremena medicina iziskuje značajne troškove u realizaciji kao i da suvremeni tehnološki napredak nosi svoje. Krajnji je cilj, naglasio je, što bolja skrb za pacijente, odnosno poboljšanje načina liječenja i - što je najvažnije - poboljšanje ishoda liječenja te u konačnici kvalitete života pacijenata.
'Sve to nije moguće samo uz financiranje Ministarstva zdravstva ili KBC-a Split. Uvijek smo trebali i uvijek ćemo trebati potporu tvrtki i naših sugrađana. Uvjeren sam da će i ovog puta oni pokazati veliko srce te da će se - kao i ranije - premašiti iznos. Svaki nas put iznenadi kako su mnogi i od malih primanja spremni izdvojiti dio novca za napredak zdravstva, osobito za djecu', naveo je dr. Markić.
Napomenuo je kako 2026. Klinika za dječje bolesti slavi 100 godina organiziranog pedijatrijskog liječenja na ovim prostorima. Želja mu je da se obljetnica proslavi iskorakom kako u poboljšanju uvjeta liječenja tako i u samoj dijagnostici.
'Spremni smo za ambiciozan iskorak u budućem razdoblju - osuvremenjavanje endoskopske dijagnostike, koja se trenutačno provodi u ovoj klinici. gastroskopije, kolonoskopije, bronhoskopije. Ne planiramo uvoditi ništa novo, već ono što imamo raditi uz bolju tehniku i bolje uvjete pretraga, što nosi i bolju mogućnost dijagnostike te nadzora naših pacijenata. Nažalost, iskorak u endoskopskoj dijagnostici košta puno više od iznosa koji planiramo prikupiti ovog puta - čak 200-300 tisuća eura, ali ovo je prvi korak u tom smjeru', dodao je.
Prof. dr. sc. Eduard Vrdoljak, predstojnik Klinike za onkologiju i radioterapiju KBC-a Split, istaknuo je kako je imao sreću sudjelovati u pregršt ovakvih akcija kojima je unaprijeđena razina zdravstvene skrbi do granice koja mu se doima nevjerojatnom. Stava je kako je to moguće isključivo u partnerstvu s tvrtkama poput Tommyja i Atlantica, stoga je njihovim predstavnicima uputio zahvale na prepoznavanju potreba.
'Nedavno smo, primjerice, otvorili 'Park života' između Klinike za onkologiju i Klinike za ginekologiju, uloživši na ovakav način 100 tisuća eura. Napravili smo, dakle, predvorje u kojem svatko može naći zrno ljubavi, pažnje. U suvremenoj medicini svi smo usmjereni ka izlječenju, a iscjeljenje nam pomalo izostaje. Stoga 'izmišljamo' nove stvari kako bismo bili uspješniji', iznio je dr. Vrdoljak.
Ipak, predstavio je brojke koje ulijevaju nadu. Rekao je kako je 2012. prosječna pacijentica s novootkrivenim rakom dojke imala 45 % šanse za smrt, danas samo 15 %. K tome, Hrvatska je druga najbolja zemlja u Europskoj uniji s 27 % manjim šansama za smrt, nego u njenom prosjeku, dok, recimo, Njemačka bilježi 6 % više od prosjeka.
'Onkološki rečeno, zbilja smo značajno napredovali. I samo nam je nebo granica. Odlučili smo, između ostalog, skupiti i milijun eura za magnetnu rezonancu - ne samo za onkološke bolesnike jer će raditi i za pedijatrijske bolesnike. Želimo osigurati najbolju moguću zdravstvenu skrb u preciznom planiranju tzv. radiokirurgije ili tjelesne radioterapije kao i smanjiti liste čekanja. Atlantic i Tommy naši su stari partneri, zajednički kročimo dalje.
K tome, nadamo se da ćemo ove godine u Bradatoj aukciji skupiti 150 tisuća eura, sljedeće 300 pa kasnije i po tri, pet milijuna...', zaključio je.