Foto: Pixabay ISTRAŽIVANJE POKAZALO: UV lampe za sušenje gela mogu dovesti do raka i mutacija DNA

Uznemirujući podaci

Poznato je da ultraljubičaste zrake uzrokuju rak kože, ali provedeno je malo istraživanja o učinku lampi koje se koriste za sušenje gela i trajnog laka u kozmetičkim salonima, a sve češće i kod kuće, piše Science Alert.

Nova studija istraživača sa Sveučilišta u San Diegu i Sveučilišta u Pittsburghu u SAD-u došla je do uznemirujućih dokaza o često zanemarivanoj šteti koju ovaj izvor zračenja može prouzročiti našim rukama, piše Index.

LED lampe, koje se koriste za brzo sušenje gela ili trajnog laka za nokte, koriste UV svjetlo, a izgledaju poput malih solarija za ruke. Žarulja LED lampe manje je intenzivna i ima drugačiji UV spektar od solarija, ali zrake koje emitira ipak mogu prodrijeti u kožu.

'Nalazi našeg eksperimenta pokazuju da UV svjetlo iz lampi za nokte može oštetiti DNA ljudskih i mišjih stanica na sličan način', izjavio je bioinženjer i glavni autor studije Ljudmil Aleksandrov.

Kad su Petrijeve zdjelice s mišjim i ljudskim stanicama stavljene u LED lampu za sušenje gela tijekom dvije sesije od 20 minuta (odvojene pauzom od sat vremena), oko 20 do 30 posto stanica je odumrlo. U međuvremenu, 20-minutna izloženost dnevno tijekom tri dana ubila je do 70 posto izloženih stanica. Tijekom jedne manikure osoba drži svoje prste pod UV svjetlom oko 10 minuta. Izloženost u trenutnoj studiji bila je ekstremna u usporedbi s onom stvarnom.

Na korisnicama je da odvagnu rizike i koristi

Stanice koje su ostale nakon izlaganja UV svjetlu pokazale su znakove oštećenja DNA i mutacije povezane s rakom kože.

Maria Zhivagui, jedna od članica istraživačkog tima, bila je toliko šokirana rezultatima da je odlučila prestati redovito odlaziti na manikuru. Kaže da mogući rizici nadilaze koristi, ali to ne znači da bi svi trebali prestati gelirati nokte ili stavljati trajni lak. Naime, čini se da je rizik od razvoja raka kože kao posljedica izlaganja UV lampama za nokte vrlo nizak na razini populacije kod osoba mlađih od 65 godina. Međutim, znanstvenici zabrinutima savjetuju da se prije manikure namažu kremom za sunčanje ili da nose rukavice otvorenih prstiju.

Science Alert zaključuje da, ako netko nekoliko puta godišnje ide na takvu manikuru, vjerojatno nema razloga za brigu. Ako je radi jednom svaka dva tjedna, to može biti razlog za zabrinutost. Na korisnicama je da odvagnu rizike i koristi.