Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović ODGOVOR MINISTRU BEROŠU: Liječnici u 2020. na hitne prijeme poslali svega 2,8 % pacijenata

ODGOVOR MINISTRU BEROŠU: Liječnici u 2020. na hitne prijeme poslali svega 2,8 % pacijenata

Dva pacijenta tjedno

'Prema godišnjem izvješću Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, obiteljski liječnici u prošloj su godini na hitne prijeme uputili svega 2,8 posto pacijenata s kojima su radili u ordinacijama. Što bi, prenoseno u brojke, bila 2 pacijenta tjedno'. Rekla je to predsjednica Koordinacije liječnika obiteljske medicine Nataša Ban Toskić za N1 komentirajući istup ministra Vilija Beroša, kako su obiteljski liječnici veliki broj pacijenata slali na hitne prijeme.

'Problem opterećenosti hitnih prijema je prisutan u cijelom svijetu, pa tako i u cijeloj Hrvatskoj. Obiteljski liječnici ne rade 24 sata na dan. Oni dežuraju subotom, nedjeljom i blagdanom. Ako oni nisu dostupni u pojedinom času, to ne znači da su za sve odgovorni', rekla je.

Ban Toskić je kazala i kako mobilni timovi za cijepljenje nepokretnih osoba funkcioniraju u samo dvije županije.

'Ministar je sam u svom planu i programu cijepljenja naložio formiranje mobilnih timova za cijepljenje nepokretnih osoba u domovima. Takvi timovi su zasad formirani samo u Splitsko-dalmatinskoj i Vukovarsko-srijemsoj županiji. Obiteljski liječnici gotovo jedini cijepe na velikim punktovima, a istodobno cijepe i docijepljuju u vlastitim ordinacijama. Nejasno je zašto se ministar odlučio za ovakve izjave', ističe.

Ordinacije obiteljske medicine u velikoj su mjeri postale pozivni centri, poručuje Ban Toskić.

'Zbog nemogućnosti da stupe u kontakt s pravim pozivnim centrima, pacijenti se obraćaju nama. Ukoliko želimo uspostaviti poziv, već je netko s one strane linije. To otežava pristup svim onim drugim ljudima koji nam se žele obratiti. Međutim, za to nisu krivi obiteljski liječnici, to je sistemska greška', objasnila je.

'Operacije i pregledi koji nisu najžurniji se odgađaju. Pacijenti su u strahu i ne znaju što će. Kome se obratiti? Naravno, svom obiteljskom liječniku', dodaje i kaže kako će KoHom sasvim sigurno i dalje upozoravati na probleme u sustavu.

Na pitanje treba li ministar Beroš otići, kaže da će o tome odlučiti ministar i Vlada te da se KoHom boti za svoju struku i svoje pacijente.

Kratko se osvrnula i na izjave ministra Marića o velikim troškovima u sustavu zdravstva.

'Na primarnu zdravstvenu zaštitu otpada svega 5 posto zdravstvenog proračuna. Niti jedan tim nije gubitaš u primarnoj zdrabstvenoj zaštiti. Mi ne poslujemo i ne stvaramo gubitke. Za ostali dio sustava su odgovorni neki drugi', rekla je Ban Toskić.

Što je s reformama sustava?

U 13 godina postojanja KoHOM-a, pojasnila je, imali su prilike surađivati s čak 6 ministara. 'Pitao nas je ministar Varga i zvao nas je ministar Kujundžič u skupinu za reformu zdravstva. U posljednjih godinu dana mandata ministara Beroša, on je sve naše ponude za pomoć uporno izbjegavao', poručuje zaključno.

Vaša reakcija na temu