Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Unsplash Otvorena prva nacionalna linija za ovisnost: Radimo tek 2 dana, a već nas mnogi zovu

Otvorena prva nacionalna linija za ovisnost: Radimo tek 2 dana, a već nas mnogi zovu

Ljudi žele prestati pušiti

Otvorena je prva nacionalna linija za ovisnost - od droga do ovisnosti o videoigrama. Kako pozivom ili porukom do savjeta liječnika, otkriva RTL Danas u razgovoru sa Željko Petkovićem, prvim čovjekom Zavoda za javno zdravstvo za borbu protiv ovisnosti.

Linija je otvorena od 15. studenog, javljaju li se već građani s problemima?

- Moram kazati da nas je broj ljudi koji nas je kontaktirao u ovih dan, dva, iznenadio. Znači, ono što je, recimo, jako zanimljivo da je najviše upita bilo baš zbog škole nepušenja.

Zbog čega još ljudi najviše zovu?

- Sama ideja oko osnivanja ove linije je krenula s problemima koji se javljaju zadnjih nekoliko godina, a koji su vezani uz zlouporabu droga. Jednostavno, imamo jedan enormni rast ponude, a i imamo i dnevni rast dostupnosti droga. Isto tako, prevalencija nam je u porastu. Jednostavno, to je bio jedan od početnih razloga da uopće razmišljamo o otvaranju ovakve linije, a drugi problem koji se javlja jesu tzv. ponašajne ovisnosti koje su sve zastupljeniji. Konkretno, radi se o problemima s ljudima koji pretjerano koriste internet. Kocka, klađenje, društvene igre i ostalo što je povezano s tim modernim tehnologijama.

Zovu li i roditelji zbog brige za svoju djecu?

- Pa cilj nam je da linija bude otvorena i ljudima koji imaju problem, a isto tako i članovima njihove bliže i dalje obitelji koji na neki način skrbe i brinu o budućnosti svoje djece. Cilj nam je dati informaciju gdje pomoć potražiti i kakav oblik pomoći ljudi mogu dobiti.

Kako se konkretno pruža pomoć?

- Gledajte, linija u principu nije klasično savjetodavna linija. Linija je u biti namijenjena pružanju relevantnih, pouzdanih informacija. Znači da ljudi jednostavno znaju ako imaju problem kuda i u kojem smjeru sa svojim problemom ići. Naravno, mogu nazvati i nekoliko puta. Mi ćemo se potruditi da im damo adekvatni odgovor.

Vaša reakcija na temu