Foto: Pixabay Znanstvenici otkrili zašto neki ljudi nikada nisu imali covid

Znanstvenici otkrili zašto neki ljudi nikada nisu imali covid

Zanimljivi rezultati

Kako bi znanstvenici otkrili zašto neki ljudi nikada nisu imali covid, zarazili su 36 zdravih ljudi virusom koji ga uzrokuje.

Znanstvenici su otkrili da je imunološki sustav zdravih ispitanika (koji nikada nisu imali covid) u nosnim prolazima reagirao na nov način, brzo uklanjajući virus prije nego što se proširi dalje. Ovo otkriće moglo bi pomoći u stvaranju novih tretmana liječenja i cjepiva koja oponašaju ovu prirodnu obranu, ne samo za covid, već potencijalno i za druge bolesti, piše Daily Mail.

Ovo je prvi put da su znanstvenici mogli vidjeti kako tijelo reagira na novu bolest od same točke izloženosti, prenosi Miss Zdrava.

Prema riječima stručnjaka, njihovi podaci mogu poslužiti kao trag za stanice koje prekrivaju različite površine tijela i imunološke stanice te otkrivanje rane reakcije povezane sa zaštitom od infekcija. 'Ova otkrića bacaju novo svjetlo na ključne rane događaje koji dopuštaju virusu da zavlada ili ga brzo ponište prije nego se razviju simptomi', rekao je za Daily Mail dr. Marko Nikolić, viši autor studije na University Collegeu u Londonu i počasni konzultant za respiratornu medicinu. 'Sada imamo mnogo bolje razumijevanje cijelog raspona imunoloških odgovora, što bi moglo pružiti osnovu za razvoj potencijalnih tretmana i cjepiva koja oponašaju ove prirodne zaštitne reakcije'.

Nalazi, objavljeni u časopisu Nature, pružaju najopsežniju kronologiju do danas o tome kako tijelo reagira na izloženost covidu ili bilo kojoj zaraznoj bolesti. Znanstvenici sugeriraju da bi ove nalaze bilo moguće iskoristit na druge infekcije, poput gripe, a iako je studija promatrala samo covid, vrlo je vjerojatno da bi neki nalazi mogli biti slični za različite infekcije.

O istraživanju

Kao dio britanske studije Covid-19 Human Challenge koju je vodio Imperial College London, 36 zdravih ljudi zaraženo je virusom kroz nos. Istraživači su proučavali krv i sluznicu nosa, prateći cijelu infekciju kao i aktivnost imunoloških stanica prije infekcije kod 16 dobrovoljaca.

Timovi s Instituta Wellcome Sanger i UCL-a zatim su sekvencirali jednu stanicu kako bi generirali skup podataka od više od 600.000 pojedinačnih stanica. Kod svih onih koji su bili uključeni u studiju, tim je otkrio prethodno neprijavljene odgovore uključene u trenutno otkrivanje virusa. To je uključivalo aktivaciju specijaliziranih imunoloških stanica u krvi i smanjenje upalnih bijelih krvnih stanica koje inače zahvaćaju i uništavaju patogene.

Ljudi koji su se odmah uspjeli boriti protiv virusa nisu pokazali tipičan široko rasprostranjen imunološki odgovor, već su umjesto toga razvili suptilne, nikad prije viđene urođene imunološke reakcije, kažu istraživači.

'Ovo je bila nevjerojatno jedinstvena prilika da se vidi kako imunološki odgovori izgledaju kada se susreću s novim patogenom – kod odraslih osoba bez prethodne povijesti covida, u okruženju u kojem se čimbenici poput vremena infekcije i komorbiditeta mogu kontrolirati', rekao je dr. Rik Lindeboom, koautor studije s Nizozemskog instituta za rak.

Istraživači s Instituta Wellcome Sanger, University College London, Imperial College London, Nizozemskog instituta za rak i njihovi suradnici proveli su rad koji je dio inicijative Human Cell Atlas za mapiranje svih tipova stanica u ljudskom tijelu.