Svjetski dan plesa HNK Split će obilježiti izvedbom jedinstvene baletne predstave 'Baletni triptih', odnosno koreografije 'Sub Soul', 'Barok za kapetana' i 'Pixels' koreografa Mihaia Mezeia, Ljiljane Gvozdenović i Dinka Bogdanića.
Baletnom prvaku Mezeiu je ovo ujedno i koreografski prvijenac.
- Ideja mi je bila ponuditi Splitu koreografije koje nisu viđene do sada, pa sam među ostalim dao mladima priliku koji su zainteresirani za koregorafiju. Tako će Mihai imati svojih 30 minuta - kazao je v.d. ravnatelja Baleta Dinko Bogdanić.
Mezei je izrazio zahvalnost na prilici i nadu da će se njegov rad svidjeti publici.
Osim Sub Soula koji je prvijenac Mihaiu kao zanimljivost navedimo i da će publika doživjeti još jednu rijetku zanimljivost. Naime, 'Pixels' se izvodi na glazbu Joška Koludrovića, što je prva praizvedba baleta koreografiranog na skladbu splitskog skladatelja nakon više od 30 godina.
Posljednja je bila 1982. godine koreodrama Silvia Foretića 'Lizistrata' .
Autor skladbe za 'Pixels' je, naime, Joško Koludrović, a radi se na temu poznatog splitskog arhitekta, trenutačno savjetnika za urbanizam Dražena Pejkovića koji je zaslužan i za scenografiju.
Autorski dvojac, naglasio je intendant Goran Golovko, stvorili su predstavu iz čiste ljubavi prema plesu i umjetnosti. Naime, poklonili su svoj rad teatru, nemaju nikakvu materijalnu dobit.
Koreografija i kostimografija 'Pixelsa' je u rukama ravnatelja Baleta Dinka Bogdanića.
- Kad sam čuo intimni projekt Joška i Dražena odmah sam vidio baletne korake i došlo je do suradnje. Glavni inicijator je Pejković - kazao je Bogdanić o Pixelsu.
Pejković je tu priču počeo prije 5500 dana, o čemu su bile i dvije izložbe, o dinamičkoj formi koja nastaje u računalu.
- Ideja da na sceni istovremeno izvodite tri različita djela i da ih sučelite, te da prilikom sučeljavanja ostvarite harmonizaciju između tri različite forme je ono što je nas trojicu vezalo za ovu ideju. Ono što mene intirigira je čovjeku nerazumljiv, nedohvatljiv mikroprostor u kojem nastaju informacije u kojima živimo, taj pixel. Mali kvadrat, sastavljen od tri boje, crvene, plave i zelene. To je bila neka nit na koju je gospodin Koludrović sjajno glazbeno odreagirao, a Bogdanić plesnom koreografijom ostvario harmonizaciju sve tri sastavnice ovog djela. Balet je po svojoj formu uistinu hibridno umjetničko djelo, nekoliko umjetničkih kreacija se nalazi u jednoj izvedbi. mi smo ovdje tu granicu htjeli malo pomaknuti, i vjerujem da smo za prvi put i uspjeli. Ne znam u što će gledatelji gledati, sliku koja se projicira i na kojoj je 80 milijuna kvadrata, uživati u ambijentalnom i kontemplativnom zvuku Koludrovića ili u vještini deset plesača - iznio je Pejković.
Skladatelj je rekao da kada je vidio prvi put tu kompjutorski generiranu sliku, koja se stalno mijenjala, da mu je odmah sinulo da bi trebao raditi glazbu ambijentalno.
- Shvatio sam glazbu kao Svemir, gdje se događaju ta pulsiranja, eksplozije i rađanje novih planeta, gašenje i tišine i buke. Ne znajući da je pixel sastavljen od tri boje, također sam u glazbu stavio tri boje. Prve boje je ambijent i moj zamišljaj Svemira, druga je prirodni instrumenti, a treći je vokal. Glazba koja traje 30 minuta, i na kraju je vraćamo na početak, na šum kojim počinje Svemir - zaključio je poetično Koludrović.
Jedinstvena baletna premijera, 'Baletni triptih' povodom Svjetskog dana plesa, u splitskom teatru na rasporedu je u srijedu s početkom u 20 sati.