Naslovi iz opusa Ivana Kušana, pokojnog majstora dječje literature, ekranizirani su već dva puta, i to - za tuzemne prilike - s popriličnim uspjehom. 'Koko i duhovi' i 'Zagonetni dječak' imali su sasvim solidan rezultat na blagajnama hrvatskih kina, a pred domaćom publikom sada je i treći film o avanturama Kušanovog malog detektiva Ratka Milića Koka.
Koko i njegovi prijatelji u filmu 'Ljubav ili smrt' nešto su stariji, baš kao i u književnom predlošku, pa su se između nogometa, stripova i knjiga ovoga puta progurale i ljubavne zavrzlame. Koka u trećem filmu opsjeda pojava tajanstvene djevojke, a tu su i dalje stalni likovi iz Kušanovog serijala poput Zlatka, Melite i Mikija.
Redatelj 'Ljubavi ili smrti' Kušanov je sin Daniel koji je ranije potpisao i 'Koka i duhove'. Čovjek koji je doslovno rastao uz autora Kokovih pustolovina, već drugi put ima priliku prenijeti duh očevog romana na filmsko platno.
'Ljubav ili smrt' više nego pristojno funkcionira unutar (pod)žanrovskog okvira dječjeg filma, pri čemu zasluge, osim Kušanu mlađem i njegovom nenametljivom režijskom pristupu, ponajviše idu direktorima fotografije Mariju Sabliću i Filipu Totu. Retro štih je tako evidentniji nego u prethodnim filmovima o Koku, a redatelj Kušan se zgodno poigrava s književnim i pop kulturnim referencama.
Kad su glumački doprinosi u pitanju, definitivno najuvjerljiviji je Kristian Bonačić u ulozi Zlatka, a zanimljiva je i pojava Tese Litvan kao Melite, dok se kod velikog dijela ostatka ekipe gluma ipak može okarakterizirati kao pomalo drvena.
'Ljubav i smrt' pati od još nekih boljki koje i inače znaju moriti hrvatski film. U prvom redu to je neživotnost, odnosno crta artificijelnosti koja Koku i ostalim Kušanovim junacima oduzima onu autentičnu tinejdžersku razigranost iz literalnog predloška.