Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
'Spectre' pruža gotovo dva i pol sata ugodne zabave, zar od Bonda treba očekivati više?
U svom filmu Piše: Miro Nikolić

'Spectre' pruža gotovo dva i pol sata ugodne zabave, zar od Bonda treba očekivati više?

Nije učinjen kvalitativan pomak u odnosu na 'Skyfall', štoviše, posrijedi je inferiorniji film

Prihvativši se 2012. godine režiranja filma iz serijala o Jamesu Bondu, britanski redatelj Sam Mendes unio je određene novitete u  ikonografski prepoznatljivu franšizu o najpopularnijem tajnom agentu s dozvolom za ubijanje. Nekoć ugledni londonski kazališni redatelj i potpisnik glasovitog 'Vrtloga života' uskovitlao je u 'Skyfallu'  eskapističku tradiciju Flemingovog lika i obojio film dešperatnim tonovima. Mendesov je Bond bio dobrodošao odmak od prokušane bondovske formule, film koji je unutar utabane šablone progurao zanimljiv podtekst i dozu subverzivnosti.

Najnoviji naslov u serijalu, međutim, u određenom smislu vraća stvari na ishodišnu točku. Opet u Mendesovoj režiji, 'Spectre' slijedi strukturu ranijih nastavaka, ali isto tako donekle uspijeva odskočiti od stereotipa.  Naime, dvadeset i četvrti izdanak franšize obiluje autoreferencijalnošću kao nijedan do sada. Pored variranja arhetipskih obrazaca, 'Spectre' je ispunjen sekvencama koje prizivaju u sjećanje 'Samo za tvoje oči' ili 'Iz Rusije s ljubavlju', dok je odnos prema Bondovom nasljeđu u nekoliko trenutaka i prilično ironijski intoniran. Istovremeno, aktualni film s Danielom Craigom koji Jamesa Bonda tumači četvrti put ponovno je reklamna platforma za čitav niz brendova  poput Omege, Sonyja ili Heinekena. Sve to, u neku ruku, čini 'Spectre'  osuvremenjenom i produkcijski apgrejdanom verzijom starijih uradaka iz serijala.

Ipak, 'Spectre' nije kvalitativan pomak u odnosu na 'Skyfall', štoviše, posrijedi je inferiorniji film. Scenarij potpisuju četiri autora i to se u filmu vidi svaki put kada utihnu akcijski prizori. Od serijala o agentu kodnog imena 007 nemoguće je očekivati narativnu izbrušenost i dramaturšku koherentnost, ali ovdje je više nego evidentno da su na razradi priče radili ljudi različitih preferencija i habitusa, iznad svega ne i podjednako talentirani. Scenarističke manjkavosti i praznine, doduše, Mendes nadopunjava spretno režiranim akcijskim dionicama, a direktor fotografije Hoyte Van Hoytema prava je zvijezda 'Spectrea', zajedno s Leom Seydoux koja nadahnuto igra novu Bondovu djevojku Madeleine Swann.  

'Spectre' zaostaje za 'Skyfallom' i kad je glavni negativac u pitanju, ali prema filmovima o Jamesu Bondu ne treba biti strog. 'Spectre' u svakom slučaju ispunjava najvažniji uvjet bondiane - nije dosadan i pruža gotovo dva i pol sata ugodne zabave u kinu. Od Bonda ne treba tražiti više. 

Vaša reakcija na temu